Levertijd Astra K Sports Tourer

Forumindex Forums Modellen Astra Levertijd Astra K Sports Tourer

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 654)
  • Auteur
    Berichten
  • #18330190
    Escudo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 December 2016

      De auto is via de lease-maatschappij besteld, naar mijn weten met de trekhaak af-fabriek. Vandaar dan ook dat ik dit via de lease-maatschappij ga spelen, ik weet niet precies wat zij voor afspraken hebben gemaakt. Echter, dat er een ‘gat’ moet ontstaan is inderdaad logisch. Dat het op deze manier moet is m.i. van den zotte. Áls er dan in gezaagd moet worden, werk het netjes af en zorg dat het netjes in het midden en aan beide kanten hetzelfde is. Máár het storende is dat er niet wordt gecommuniceerd dat het, voor het visuele aspect, beter is de ‘optie’ meteen bij te bestellen a €150 ex. BTW.

      Een goede oplossing zou dus zijn dat de andere onderbumper standaard wordt besteld bij een afn. trekhaak. Desnoods verhogen ze de prijs direct met die €150, dan hoor je er niemand over.

      #18330196
      Vroomvroom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 May 2016

        Ik heb hier maar één woord voor:

        SCHANDALIG

        Degene die dit verzonnen en / of uitgevoerd heeft en een nieuwe auto zo durft af te leveren moet honderd stokslagen krijgen.

        #18330197
        Jurgendbr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 December 2016

          Ik heb hem ook met trekhaak “af fabriek” dus verwacht ik ook een “af fabriek” oplossing. Ik ging er vanuit dat er gewoon een nette oplossing vanuit de fabriek geleverd wordt zoals bij mijn Volvo V50. Bij mijn Superb zag je er overigens helemaal niets van. Daar ramde je de kogel gewoon in een gat ergens onder de bumper en trok je aansluitingen naar beneden onder de bumper vandaan.
          Dit gaan ze aan mij zo echt niet leveren. Dit lijkt op goed gelukt gezaagd en vervolgens nog een beetje extra gedaan.

          #18330205
          Arokh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 June 2016

            Als je bestelt af fabriek hoort het perfect te zijn (en bij ons is het dat ook, met keurig klepje). Als het er zo uit ziet vanuit Engeland zo geleverd dan zou ik de auto niet accepteren. Als de dealer het gemonteerd heeft en je had het wel goed bestelt ook niet accepteren.

            Een vriend van me kocht hem via lease en heeft door Opel zelf de trekhaak los geregeld zodat hij geen bijtelling betaalt omdat het geen fabrieksoptie is. Net als leer trouwens.

            Dan zit je dus voor een dubbeltje op de eerste rang, maar als je het dan netjes wilt hebben moeten ze die losse bumper bestellen wat gewoon geld kost. Daar kan de dealer niets aan doen.

            #18330206
            Astra_DLS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2008

              [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161202/58c4d1a729b224af8f04466db54d21ae.jpg[/IMG]

              Dit is hoe het hoort te zijn. Afneembaar en af fabriek. Bij jouw is het echt kansloos gedaan.

              Via Tapatalk

              #18330213
              snellejelle1985
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 November 2016

                wtf die dealer moet zich schamen! Ongelofelijk maar dat kan echt niet. Dat zullen ze vast wel op gaan lossen hoor….

                Ben benieuwd hoe het afloopt…

                #18330237
                ZWOLLE2007
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 December 2016

                  Ik heb me ook maar even opnieuw geregistreerd.. In dit topic missen er nu een flink aantal bladzijden, maar goed…

                  Update van mijn Astra:
                  17 aug besteld
                  26 okt ingepland voor produktie
                  25 nov Ik ben klaar
                  4 december Afleveren bij dealer (Broekhuis Harderwijk/Zwolle)… Ik hoop rond de 14e december ophalen, liefst wat eerder natuurlijk!

                  Dit ga ik straks rijden…

                  Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 81kW Innovation 5D in de kleur
                  Sovereign Silver met als bekleding Siena, zwart en de volgende opties en/of accessoires:

                  • Metallic lak
                  • Afneembare trekhaak
                  • Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak
                  • IntelliLUX adaptieve LED Matrix verlichting
                  • Lichtmetalen velgen 7,5 x 17″, ‘5-dubbelspaaks’, 225/45 R17 banden
                  • Bestuurdersstoel 8-voudig elektrisch verstelbaar, met geheugenfunctie
                  • Innovation+ pakket
                  • Lederen bekleding ‘Siena II, Jet Black’
                  • NAVI900 IntelliLink pakket

                  #18330240
                  ZWOLLE2007
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 December 2016

                    [quote quote=18330183]Sow, hallo… Dat ziet er niet uit!!! Hebben ze dit met een kettingzaag gedaan?
                    Mijn Astra komt straks ook bij Henri en Herman (Nieuwegein) vandaan maar ik hoop niet dat ze het mij ook zo proberen aan te smeren.

                    Echt bedroevend slecht dat een dealer dit in z’n kop haalt om het zo ‘op te lossen’… Pfff…

                    #18330262
                    aapje1963
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2006

                      Jonge jonge wat een harken..

                      Die van mij is bij de dealer van trekhaak voorzien.
                      Ik had een voorraadmodel.
                      De bunperstrip met klep kost inderdaad meerprijs bij later montage.

                      Ik was evengoed met trekhaak strip met klep en constante stroom en geprogrameerd op de trailer stabilisatie Ik was niet meer kwijt als fabrieksaf.

                      Het is bij mij ook zeer netjes gedaan.

                      Toen mijn auto geleverd werd was de strip met klep niet op voorraad fabriek dus had men de bestaande strip bewerkt voor trekhaak. Zelfs die tijdelijke oplossing was vele malen netter als de strip van jou.. Als de trekhaak er niet op zat zag je het als je stond niet eens was een klein stukje uit strip. Kortom dit van jou.. Men moest zich schamen.

                      [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161203/95541ccdb3b87d9dca59cad731d4be40.jpg[/IMG]
                      [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161203/d1e9fb9bf1ce69abc3f857ec1fc2ddec.jpg[/IMG]
                      [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161203/ea10f0c71357588ee1a76e4add2052c4.jpg[/IMG]
                      [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161203/da8ba15ebcf2b97f38804430f2159ea2.jpg[/IMG]

                      #18334019
                      ardebr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 November 2016

                        Ik heb nu sinds 2 weken mijn nieuwe Astra Sports Tourer in bezit. Over het algemeen ben ik wel tevreden. Het rijden gaat heerlijk en de IntelliLUX verlichting was werkelijk het wachten waard!

                        Helaas afgelopen week al naar de garage omdat mijn mediascherm op zwart ging. Toch vervelend als je net een stad binnen komt rijden en aangewezen bent op de navigatie. Na opnieuw starten weer wel beeld maar dan een zwart Linux-update-scherm. Bij de garage (en ook bij OnStar) had men dit nog nooit gezien. Het sherm ging ook niet meer uit. Na 4 uur op een parkeerplaats te hebben gestaan, de auto weer gestart zonder enig probleem. Alles werkt weer normaal! Heel vreemd, heeft iemand dit ook al meegemaakt?

                        Verder ben ik niet zo tevreden over de navigatie. Zoals ook al eerder op dit forum te lezen was, zijn de instelmogelijkheden erg beperkt. Veel erger is het feit, dat de kaarten erg verouderd zijn. Ouder dan de kaarten in mijn 3-jaar oude Renault die dan wel gemakkelijk via TomTom up-to-date gemaakt kon worden. Bij Opel is dit kennelijk erg moeilijk of onmogelijk?!
                        Verder vind ik het ook erg moeilijk om de ruiten binnen schoon te krijgen. Bij mij werkt de ontwasem-functie zeer traag. Hoe is jullie ervaring hier. Hebben jullie tips om dit te verbeteren? Ik heb nu denk ik alles uitgetest (airco aan, airco uit, temperatuur Hi, alleen interne luchtcirculatie, enz.) maar niets lijkt goed te werken. Werkelijk een groot negatief verschil met mijn eerdere Renault Megane GT en Ford Focus Wagon.

                        #18334027
                        Escudo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 December 2016

                          Goed, het onderbumper verhaal gaat goed opgelost worden. Via de lease-maatschappij is geregeld dat de dealer deze op eigen kosten gaat monteren. Komende zaterdag moet dit dan in orde zijn :). Het blijft een vreemd verhaal, erg slordig van de dealer dat ze ‘m zo afleveren, maar goed hoe ze ’t op gaan lossen.

                          Wel wil ik nog uitzoeken welke kaart-versie ik heb en welke de laatste moet zijn. Ik had ergens gelezen dat de nieuwe kaarten afgelopen maandag beschikbaar werden en aangezien mijn auto de dag erna geleverd is, zou ik m.i. recht hebben op de laatste kaart-update (überhaupt zou men er recht op moeten hebben… maar goed).

                          Ontwasemen van de voorruit gaat bij mij juist lekker snel, nu was dat in onze vorige auto dan wel erg traag. Dus ligt er net aan wat je gewend bent wellicht. Maar goed, deze dagen is het even krabben, motor aan en een half minuutje op max en ik heb voldoende zicht. Als ik vervolgens een kilometer of twee op weg ben, is de gehele ruit vrij van condens. Wat bij mij in de vorige auto hielp, mocht er vocht in je auto aanwezig zijn, is om een rit de ruiten open te zetten, ventilate op max temperatuur en max snelheid. Dan gaat het vocht dat nog in de auto zit wel weg. Ook kan het helpen om, indien je de airco aan hebt, deze een tijd voor het bereiken van je bestemming uit te zetten. Airco neemt het vocht uit de lucht en er blijft altijd iets achter in het systeem. Volgende ochtend je ventilatie aan en het vocht wordt weer in de auto gesproeid, condens! (Als ik het fout heb, verbeter mij aub ;))

                          #18334046
                          brutes2016
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 November 2016

                            Helaas afgelopen week al naar de garage omdat mijn mediascherm op zwart ging. Toch vervelend als je net een stad binnen komt rijden en aangewezen bent op de navigatie. Na opnieuw starten weer wel beeld maar dan een zwart Linux-update-scherm. Bij de garage (en ook bij OnStar) had men dit nog nooit gezien. Het sherm ging ook niet meer uit. Na 4 uur op een parkeerplaats te hebben gestaan, de auto weer gestart zonder enig probleem. Alles werkt weer normaal! Heel vreemd, heeft iemand dit ook al meegemaakt?

                            HMI problemen, scherm valt uit. Zie ook de duurtest auto van autoweek. Zeer vervelend. Ik wacht nu al 4 weken op de nieuwe HMI module. Probleem komt heel veel voor bij de AStra K. Onderdeel staat in Backorder. Bij mij doet het hele scherm het niet meer, constante update melding. Ik heb nog geluk dat ik met het middendisplay, nog de radio kan bedienen. Bij een andere auto moesten de luidsprekers afkoppelen…. stond op een zender afgesteld zeer hard…
                            Systeem niet betrouwbaar, radio valt uit bij mij af en toe….

                            Ik heb ook een aparte topic aangemaakt.

                            #18334048
                            Tomtidom71
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 November 2016

                              [quote quote=18330180]Dat kan ik zeker, hopelijk is dit duidelijk zat. Is natuurlijk geen pan zo, dealer geeft aan dat ze het op gaan lossen. Maar dus niet d.m.v. een nieuwe onderbumper. Deze nog verder kapot zagen? Ik ben benieuwd.

                              Afneembare trekhaak bumper

                              [/quote]

                              Welke H&H is dit? mijne komt straks ook bij H&H Amersfoort vandaan….. Zal ze vantevoren waarschuwen dat dit niet acceptabel zal zijn.

                              meteen ff mail gestuurd… binnen 2 minuten reply terug dat het netjes met een strip gedaan gaat worden :-) . Vind ik dan wel weer netjes van ze dat ze zo snel reageren.

                              #18334050
                              Arokh
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 June 2016

                                zijn jullie er al achter waarom de dealer überhaupt iets aan de bumper doet, als je hem af fabriek met trekhaak koopt? De dealer hoeft namelijk helemaal niet de trekhaak zelf te monteren.

                                Of was het (ook) een voorraadmodel?

                                #18334052
                                Tomtidom71
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 November 2016

                                  [quote quote=18334050]zijn jullie er al achter waarom de dealer überhaupt iets aan de bumper doet, als je hem af fabriek met trekhaak koopt? De dealer hoeft namelijk helemaal niet de trekhaak zelf te monteren.

                                  Of was het (ook) een voorraadmodel?

                                  [/quote]

                                  Gaat om trekhaak die bij de dealer wordt gemonteerd. Voornamelijk omdat ie dan niet meedoet met de bijtelling.

                                  #18334053
                                  Arokh
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 June 2016

                                    [quote quote=18334052]

                                    zijn jullie er al achter waarom de dealer überhaupt iets aan de bumper doet, als je hem af fabriek met trekhaak koopt? De dealer hoeft namelijk helemaal niet de trekhaak zelf te monteren.

                                    Of was het (ook) een voorraadmodel?

                                    Gaat om trekhaak die bij de dealer wordt gemonteerd. Voornamelijk omdat ie dan niet meedoet met de bijtelling.

                                    [/quote]

                                    okee. mijn dealer vertelde er netjes bij dat je dan extra moest betalen (omdat die extra bumper niet gratis is) wilde je het netjes met klepje afgewerkt hebben, ik snap de boosheid wel ergens als een dealer dat achterwege laat. (dat hoort hij wel ergens te melden natuurlijk) (ik heb hem privé gekocht, dus voor ons was het geen issue)

                                    #18334054
                                    aapje1963
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 July 2006

                                      Voor ons ook bekend wij hebben voorraad model.. Strip met klepje was meerprijs duidelijk gezegd.
                                      Het ging er verder meer om hoe het gat in de Astra gezaagd is, echt slecht en scheef vol ravels.

                                      Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                      #18334056
                                      Arokh
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 June 2016

                                        ja, dat moet echt niet nodig zijn nee. Weet nog bij mijn hobbyauto (306 cabrio) dat sommige mensen de hele bumper verzaagd hebben (ook origineel soms) en bij mij is de hele bumper nog 100% intact, dat kon dus ook. Dus het is echt een deel ‘skill’ van de garage. naar is dat.

                                        (bij mij is klepje trouwens al afgebroken, moet nog kijken of ik een nieuwe krijg, dus klepje is ook niet perfect ;-)

                                        #18334070
                                        aapje1963
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          28 July 2006

                                          ja, dat moet echt niet nodig zijn nee. Weet nog bij mijn hobbyauto (306 cabrio) dat sommige mensen de hele bumper verzaagd hebben (ook origineel soms) en bij mij is de hele bumper nog 100% intact, dat kon dus ook. Dus het is echt een deel ‘skill’ van de garage. naar is dat.

                                          (bij mij is klepje trouwens al afgebroken, moet nog kijken of ik een nieuwe krijg, dus klepje is ook niet perfect ;-)

                                          ✌✌✌

                                          https://www.originalcarparts.nl/automerken/opel/astra/astra-k/sports-tourer/opel-astra-k-sports-tourer-afdekkap-afneembare-trekhaak-13453984

                                          Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                          #18334372
                                          ZWOLLE2007
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 December 2016

                                            Hallo allen,

                                            Op MyOpel (status is nu overigens al enkele dagen verdwenen) stond als laatst: Aflevering bij dealer in de week van 4 december.
                                            Tot op heden nog niets gehoord, alleen dat de Astra al de hele week bij de transporteur in Rotterdam zou staan…
                                            Vraag: welke ervaring hebben jullie met de afleverstatus in MyOpel en de daadwerkelijke leverdatum??

                                            (Ik ben het wachten nu wel een beetje beu… Astra is besteld op 17 augustus)

                                            #18334929
                                            dansko84
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 December 2016

                                              Hoi allemaal!

                                              Ik heb zojuist ook voor de Astra Sports Tourer gekozen als toekomstige leaseauto.
                                              Dit ga ik straks rijden:

                                              Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 81kW Innovation in de kleur Royal Blue (scheelt toch weer iets in de bijtelling) en de volgende opties:
                                              • Lederen bekleding
                                              • Afneembare trekhaak
                                              • IntelliLUX adaptieve LED Matrix verlichting
                                              • Bestuurdersstoel 8-voudig elektrisch verstelbaar, met geheugenfunctie
                                              • Innovation+ pakket
                                              • NAVI900 IntelliLink pakket

                                              #18334966
                                              Escudo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 December 2016

                                                [quote quote=18334372]Hallo allen,

                                                Op MyOpel (status is nu overigens al enkele dagen verdwenen) stond als laatst: Aflevering bij dealer in de week van 4 december.
                                                Tot op heden nog niets gehoord, alleen dat de Astra al de hele week bij de transporteur in Rotterdam zou staan…
                                                Vraag: welke ervaring hebben jullie met de afleverstatus in MyOpel en de daadwerkelijke leverdatum??

                                                (Ik ben het wachten nu wel een beetje beu… Astra is besteld op 17 augustus)

                                                [/quote]

                                                Bij mij stond er überhaupt niets in MyOpel, totdat deze afgeleverd was aan mij. Zou het dus met een korrel zout nemen, even bellen met de dealer hoe het zit.

                                                Afgelopen zaterdag ben ik terug geweest bij de dealer, onderbumper is netjes vervangen en ziet er nu dus goed uit.
                                                Nieuwe navigatie-kaarten zouden beschikbaar zijn, de week na mijn aflevering zouden deze beschikbaar zijn gekomen, mocht ik deze ook willen, dan moest ik maar met de verkoper gaan praten. Heerlijke service dus..

                                                #18335005
                                                snellejelle1985
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 November 2016

                                                  Top escudo dat het nu netjes is! Succes met je kaartenverhaal….

                                                  mijn auto staat sinds gisteren op: ik ben klaar! En komt 30 december bij de dealer aan… hopen dat daar wel de nieuwste kaarten op staan inclusief de A2 tunnel van Maastricht!

                                                  Ik heb trouwens begrepen dat de importeur al kentekens aanvraagt bij de rdw ( waarschijnlijk in de laatste week december ) en dat de auto met afleveren op naam gezet wordt, dat zal begin januari zijn, dus dan is het gewoon een auto met 2017 als bouwjaar volgens de dealer. Er staat dan nergens iets van 2016 in de papieren als ik het goed begrepen heb… laten we het hopen! Klopt dit verhaal?

                                                  #18335006
                                                  ZWOLLE2007
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 December 2016

                                                    SnelleJelle1985, MyOpel is niet betrouwbaar.. Leuk tooltje, maar meer niet.
                                                    Ik heb sinds 25 november daar ‘Ik ben klaar’ staan, afleverweek 4 december. Tot de dag van vandaag nog geen bericht dat de auto bij de dealer is afgeleverd…
                                                    Van alles geprobeerd, maar niemand van Opel (dealer/Opel Nederland) kan mij vertellen wat nu de preciese datum is… Auto schijnt bij de transporteur te staan en alles is afhankelijk van hun planning..

                                                    Hoe zeker is het dat jouw auto op 30/12 wordt geleverd? Van MyOpel? Houd er dan rekening mee dat het half januari wordt.
                                                    Waar heb je de info vandaan dat de importeur auto’s op kenteken aan het zetten is?

                                                    #18335007
                                                    snellejelle1985
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 November 2016

                                                      Zwolle2007

                                                      Ik ga nog altijd uit van myOpel idd, ‘aar zelf maakt het me niet uit hoe lang het nog duurt omdat we inruilen, hoe langer hoe beter ;)

                                                      Nee ik zeg niet dat de importeur nu aan het kentekenen is, maar hoe de procedure volgens mijn dealer in zijn werk gaat.

                                                      Als de auto aankomt bij de importeur worden kentekens meteen aangevraagd, en zodra de auto bij de dealer is en afgeleverd wordt dan pas op naam gezet. Dus ook al komt de auto in 2016 in Nederland aan, je bouwjaar is de dag van aflevering als de auto voor het eerst op naam gezet word….

                                                      Succes met wachten! Ik zal na het weekend eens bellen met Mn dealer en je zeggen wat hij me kon vertellen over de levering ok?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 654)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.