Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Leuke winter bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2010 om 11:21 #17725328
Ik vind het echt knap Rinus hoe jij altijd die waardes voor de dag kunt toveren…
1 op 11 met een 2500E automaat blijft me verbazen zelf 1 op 9 had ik bijzonder gevonden…
Als je die waardes al echt haalt,dan rij je niet maar doe je zuinigheids ritten maken,want ik ken niemand die zulke waarde haalt of zelf maar in de buurt komt.
Ga der bij een carby maar vanuit van 1 op 5/6 misschien op de lange reis 1 op 7 max 8.
De carby blokken zijn de grootste zuipers die je kunt vinden10 september 2010 om 11:26 #17725329AnoniemLid sinds:
1 January 1970In de winter, koudere maanden,
[met je winter bak] zal het verbruik zeker extra toenemen :D10 september 2010 om 12:02 #17725330origineel gepost door GSE
Ik vind het echt knap Rinus hoe jij altijd die waardes voor de dag kunt toveren…1 op 11 met een 2500E automaat blijft me verbazen zelf 1 op 9 had ik bijzonder gevonden…
Als je die waardes al echt haalt,dan rij je niet maar doe je zuinigheids ritten maken,want ik ken niemand die zulke waarde haalt of zelf maar in de buurt komt.
Ga der bij een carby maar vanuit van 1 op 5/6 misschien op de lange reis 1 op 7 max 8.
De carby blokken zijn de grootste zuipers die je kunt vindenNee hoor, geen zuinigheidsritten, maar wel lange stukken, bij 110 a 120 Km p/u. constant. En ik tover niet, maar ik haal het echt wel. Laatste lange rit met de Monza door Duitsland zowat 800 km gehaald op 1 volle tank. Nog een paar liter over, maar gele lampje ging nog net niet branden (lichtte wel flauw op in een scherpe bocht).Ik sta er zelf ook versteld van. En op kortere stukken, dan bedoel ik stadsverkeer gemixt met snelweg, haal ik uiteraard ook lagere waardes, maar ik ben nooit echt lager uitgekomen dan 1 op 8. Bijvoorbeeld bij een toerrit, waar je veel secondaire en B-weggetjes rijdt, veel tempowisselingen hebt , stil staat en weer optrekt, enz, gaat het verbruik natuurlijk omhoog.
En die andere twee carb motoren die ik heb, hebben dat verbruik ook, wat ik neergepend heb. Op vakantie naar Praag, van mijn huis uit iets van 920 km, met de Rekord, 50 km voor de Tsjechische grens getankt. En toen ging er 65 liter in (dus nog 5 liter aanwezig). Ik had een reservetank bij me met 10 liter benzine, maar die heb ik niet gebruikt. Snelheid 100/110 km per uur gemiddeld.
En dus zat ik met m’n idee, dat een carb 6 pitter in de buurt van de 1 op 6 a 7 niet echt op het verkeerde pad.
En uiteraard heb je in de winter ietsje meer verbruik.
10 september 2010 om 12:58 #17725331AnoniemLid sinds:
1 January 1970maar euh……… tis nog lang geen winter,
denk dat de monza van champo wel voor de koude periode klaar is :thumbuptot die tijd, brom, brom, brom, op de ‘winter brommer’,
dat rijdt lekker goedkoop :D10 september 2010 om 13:18 #17725332origineel gepost door MonzaRon
maar euh……… tis nog lang geen winter,
denk dat de monza van champo wel voor de koude periode klaar is :thumbuptot die tijd, brom, brom, brom, op de ‘winter brommer’,
dat rijdt lekker goedkoop :DZekers te weten. Wat doet dat ongeveer? 1 op 20/25?
10 september 2010 om 14:19 #17725333AnoniemLid sinds:
1 January 1970kheb zelf een 2takt, zonder helmpie, makkelijk in de stad, lekker snorren, 1:25
heb je 4takt, kun je 1:40 halen :thumbup10 september 2010 om 15:50 #177253344takt for life!!!:cool:
1op40 haal je makkelijk! Moet je alleen geen scooter 4t hebben…. Mooi werk zo’n vario, maar het snoept een hoop vermogen/energie weg :thumbdown
10 september 2010 om 16:25 #17725335AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door champo
4takt for life!!!:cool:1op40 haal je makkelijk! Moet je alleen geen scooter 4t hebben…. Mooi werk zo’n vario, maar het snoept een hoop vermogen/energie weg :thumbdown
die ring ligt er al uit king:
10 september 2010 om 16:39 #17725336Ik haal 1op60 met mijn nep monkeyking:
15 september 2010 om 18:06 #17725337origineel gepost door champo
http://link.marktplaats.nl/359279326Is iemand al bij deze auto wezen kijken?
Ben toch wezen kijken en heb het volgende gezien:
Buitenkant her en der bijgewerkt, maar geen hele dikke roest bobbels
aparte gebroken kleur wit
bij de voeten van de bestuurder zit een nieuw stuk staal, maar is niet goed afgelast of gekit dus de vloer is nat
open dak, maar werkt niet
elektrische ramen, maar doen het niet
dashboard verlichting doet het soms
binnenverlichting geen
bekleding kofferbak geen
denk dat er onder de bestuurders stoel een nieuwe plaat moet. Dit omdat de stoel los leek te zitten en het kraakte:wtf
kering van de bak moet vervangen worden
volgens eigenaar andere niet lekke tank, benzine pomp werkt, maar loopt niet op benzine
Gordel spanner bestuurder niet helemaal lekkerzat wel een hele goeie accu in. We hebben lang geprobeerd om hem te starten. maar de wagen had geen zin:jerry:jerry. Volgens verkoper had hij hem net af laten stellen:hmmz.
Hij startte wel heel even en het leek of de ventilator gelijk vol uit draait. Is dit wel de bedoeling?
17 september 2010 om 06:29 #17725338Dan is nog een aardig boodschappenlijstje om te doen, Eric, zou je voor die auto “vallen”.
Over de gordelspanners kan ik zeggen, dat die vaak bij oudere Opels niet lekker werken. Ze rollen vaak niet lekker uit zichzelf terug (je moet ze vaak een handje helpen), ook in mijn Monza niet, en in de Kadett ook al niet. Alleen in de Rekord werken ze naar behoren. Maar het heeft voor de rest geen gevolgen voor de APK.
De rest zijn veel electrische problemen, zo te lezen. Zou zomaar oxidatie provblemen kunnen zijn, dus slechte contacten, enz. Misschien zelfs wel door de nattigheid, door jou geconstateert.
En dat tie problemen heeft met de brandstofvoorziening, is ook al niet lekker. En daarboven op dan nog het laswerk….
En de fan hoort bij het starten niet gelijk voluit te draaien (ik neem aan, de fan bij de radiateur). Dat is een viscofan, en die draait stationair maar heel langzaam.
Het zou, zeker voor die prijs, geen optie voor mij zijn.
17 september 2010 om 06:33 #17725339AnoniemLid sinds:
1 January 1970je noemt een aardig lijstje op :hmmz
neem aan dat het niet in jou bedoeling ligt om met deze
bolide de winter in te gaan. :D17 september 2010 om 06:35 #17725340Dit lijkt me een mooie A1 1/2 (het tussenmodel), maar is way out of league qua prijs.
17 september 2010 om 06:45 #17725341AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rinus de boer
Dit lijkt me een mooie A1 1/2 (het tussenmodel), maar is way out of league qua prijs.‘geen winter buiten gestaan’ , is pas 2 jaar op naam :D
maar deze ziet er wel beter uit, tja en de prijs…… :thumbup
17 september 2010 om 06:49 #17725342Het is en blijft een feit, tot 2000 Euries geen goede Monza.:( In ieder geval, niet eentje zonder werk.
17 september 2010 om 13:47 #17725343origineel gepost door rinus de boer
Dit lijkt me een mooie A1 1/2 (het tussenmodel), maar is way out of league qua prijs.Inderdaad een mooie bak. Beetje zonde voor het doel dat ik voor ogen heb.
Dan is er ook nog deze:
http://link.marktplaats.nl/377664406:wub:wub:wub
Alleen beide geen lpg en lpg inbouwen is niet echt gratis. 1op7 rijden op benzine is ook prijzig.. Iemand die ik ken gaat nog even in de witte rijden omdat die blijkt te startten :jerry. Als het inderdaad een gevolg van vocht is, wil ik dat wel geloven. Als er verder geen rare dingen in de remmen, aandrijving of wat dan ook zitten, even een flink eind van die prijs af zien te halen. Dan heb ik een leuke les auto zeg maar en lpg. Ik zie wel.
17 september 2010 om 14:52 #17725344Ebay de staat een witte 4 cil voor 1200….
Ga kijken druk bij die man op de buy it now knop en neem um mee naar NL,zoek een NL kenteken en klaar..
Ik snap die problemen allemaal niet.
Het mag niet veel kosten en het moet in goede staat zijn..Dat is in NL amper te vinden overal kleeft en hoge prijs aan en vaak zijn het maar afgeleefde dingen die aangeboden worden..
17 september 2010 om 15:06 #17725345Als dat ding aan alle kanten uit elkaar flikkert, is hij die 1950 euro gewoon niet waard. En wat is er mis met onderhandelen??? Ergens naar Tokio reizen en daar een wagen oppikken is veel goedkoper ja:hmmz
Benzine kosten
een dag kenteken/ vervoer
keuring
komt hij er wel doorheen?
platen
apk
veel tijd
En dan heb je een 4cilinder:sleepingKon hem trouwens ook niet vinden. Alleen maar folders en onderdelen:swear
17 september 2010 om 15:08 #17725346die auto in genk lijkt mij ook geen verkeerde auto….
en gas inbouwen ja, ik ben blij dat ik het zelf kan doen en alles op voorraad heb. het enigste waar je dan mee zit is dat het geen goedgekeurde gas installatie is, maargoed, dan rijd je maar zonder goedgekeurde gasinstallatie als het dan toch goedkoop moet.
17 september 2010 om 15:46 #17725347AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Ebay de staat een witte 4 cil voor 1200….Ga kijken druk bij die man op de buy it now knop en neem um mee naar NL,zoek een NL kenteken en klaar..
Ik snap die problemen allemaal niet.
Het mag niet veel kosten en het moet in goede staat zijn..Dat is in NL amper te vinden overal kleeft en hoge prijs aan en vaak zijn het maar afgeleefde dingen die aangeboden worden..
:jerry
ja, waarom druk maken, problemen maken om andermans auto,
terwijl je eigen nog uit elkaar ligt :thumbupmet al dat geneuzel is de winter zo weer voorbij ;)
haal een ‘winter[ge]bak[je]’ met apk, of lekker op de brom brom brommer :D
17 september 2010 om 16:45 #17725348origineel gepost door champo
origineel gepost door rinus de boer
Dit lijkt me een mooie A1 1/2 (het tussenmodel), maar is way out of league qua prijs.Inderdaad een mooie bak. Beetje zonde voor het doel dat ik voor ogen heb.
Dan is er ook nog deze:
http://link.marktplaats.nl/377664406:wub:wub:wub
Die gaat niet voor onder de 3000 weg. dat bod staat namelijk al.
Heb je deze al gezien…
http://link.marktplaats.nl/3653884592100 vraagprijs, 2 jaar APK, weinig Km (volgens de ad dan), alleen geen LPG.
Er zijn toch wel veel groene in de aanbieding. ;)
17 september 2010 om 17:40 #17725349Dat die ene niet onder de 3000 weg gaat is ook niet zo vreemd als die echt nieuw is. En biedingen op mp zijn vaak niet serieus. Als je voor de verkopers neus staat en je hebt het geld in handen, is het vaak zo geregeld.
En een 3.0 carburateur zonder lpg? Ik ga niet werken omdat ik elke dag moet tanken.
17 september 2010 om 18:52 #17725350Is dit wat ??
Geen foto bij, maar is donkerbruin, LPG, APK tot half 2011 en een prijs van 1750.
18 september 2010 om 03:54 #17725351Misschien is het wat ik ben er niet wezen kijken. Jammer genoeg staat er ook geen plaatsnaam zodat ik weet hoe ver ik moet rijden. Lekker handig van die site.
18 september 2010 om 05:59 #17725352Ik denk Eindhoven ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.