Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Leuke winter bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2010 om 11:15 #17725278
Nee, daar gaat het inderdaad niet om, al heb ik graag dat hij wel rustig 120kmh kan tokkelen. De 1.2 16v automaat van mijn ouders ontploft al bijna met 4a5000 toeren en raak ik zelf ook een beetje gestrest van.
7 september 2010 om 11:34 #17725279origineel gepost door champo
Nee, daar gaat het inderdaad niet om, al heb ik graag dat hij wel rustig 120kmh kan tokkelen. De 1.2 16v automaat van mijn ouders ontploft al bijna met 4a5000 toeren en raak ik zelf ook een beetje gestrest van.Ik had een 2.5E met th180 (3-bak) erachter en dit loeide ook wel hoor met 120 kmh…..tegen de 4000 toeren aan.
Zit er een 4 bak automaat achter zal dit wel beter zijn, maar ik weet niet wat er onder de Monza zit waar je interesse in hebt.7 september 2010 om 11:40 #17725280origineel gepost door charlois187
origineel gepost door champo
Nee, daar gaat het inderdaad niet om, al heb ik graag dat hij wel rustig 120kmh kan tokkelen. De 1.2 16v automaat van mijn ouders ontploft al bijna met 4a5000 toeren en raak ik zelf ook een beetje gestrest van.Ik had een 2.5E met th180 (3-bak) erachter en dit loeide ook wel hoor met 120 kmh…..tegen de 4000 toeren aan.
Zit er een 4 bak automaat achter zal dit wel beter zijn, maar ik weet niet wat er onder de Monza zit waar je interesse in hebt.Die groene heeft een handgeschakelde 5 bak. Liggen de verhoudingen weer even iets anders.
Om het verschil tussen een 3 en 4 traps automaat te geven: 2800 toeren bij 120 km.
7 september 2010 om 11:46 #17725281Dat is een prettig aantal toeren vind ik(2800rpm).
7 september 2010 om 11:52 #17725282Bij de Handgeschakelde 5-bak die ik nu in mijn Monza heb zitten (in combi met C30NE blok)
draai ik met 120 kmh +/- 2600 toeren. (lekker relaxed :wors:thumbup)7 september 2010 om 13:04 #17725283AnoniemLid sinds:
1 January 1970welke leuke winter bak gaat het nu worden :hmmz
7 september 2010 om 13:10 #17725284Eric is al op de brommer de dijk af naar Huissen :P
7 september 2010 om 13:11 #17725285origineel gepost door rinus de boer
Die groene heeft een handgeschakelde 5 bak. Liggen de verhoudingen weer even iets anders.
Om het verschil tussen een 3 en 4 traps automaat te geven: 2800 toeren bij 120 km.
Ik heb ook een 2.5 E met 5-bak, draait ook iets onder de 3000 RPM bij 120 km/u.
Is geen strepentrekker, maar komt goed mee in het dagelijks verkeer.
7 september 2010 om 13:19 #17725286AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rinus de boer
Eric is al op de brommer de dijk af naar Huissen :P:jerry
7 september 2010 om 13:35 #17725287origineel gepost door MonzaRon
welke leuke winter bak gaat het nu worden :hmmzOverigens:
Ik rijd gewoon zomer en winter met de big opels…
Ik snap het concept van een winterbak wel maar als je moet wel erg veel geluk hebben wil je iets vinden wat je veilig, verantwoord en goedkoop (alledrie) door de winter brengt, als je elke winter een ander koopt.7 september 2010 om 13:50 #17725288AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik denk dat het hier om een noodoplossing gaat,
vandaar ook de naam ‘winter bak’ . ;)misschien wel de vraag aan champo,
zou je met je A1 24V de winter door zijn gereden, als ……… ?;)
7 september 2010 om 14:05 #17725289Ik rijd het gehele jaar met mijn Monza door…in de regen, zon sneeuw noem maar op.
Daarintegen onderhoud ik mijn Monza als de beste al zeg ik het zelf.
Veel mensen zeggen ook dat het zonde is……maar ik zie het heel anders.
Ik heb de Monza gekocht omdat ik er van wil genieten door er 5 dgn p/week in te rijden.
Ik heb hem niet gekocht om in de stalling te laten staan om er vervolgens naar staan te kijken..
daar heb ik niks aan.
Gaat er iets kapot, of gaat hij roesten….dan maken we dat gewoon weer…..Ik vind dat niet erg.Ik weet zeker dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn…maar iedereen denk er anders over.
Als je moet luisteren naar wat iedereen zou doen zou je gek worden.
Ik weet 100% zeker dat de Monza helemaal in orde is….komt er roest…jammer dan, maar dan lassen we er een nieuw stuk in…..7 september 2010 om 15:08 #17725290origineel gepost door MonzaRon
ik denk dat het hier om een noodoplossing gaat,
vandaar ook de naam ‘winter bak’ . ;)Dat stond er niet, maar is wel aannemelijk inderdaad.
origineel gepost door charlois187
Ik rijd het gehele jaar met mijn Monza door…in de regen, zon sneeuw noem maar op.
Daarintegen onderhoud ik mijn Monza als de beste al zeg ik het zelf.
Veel mensen zeggen ook dat het zonde is……maar ik zie het heel anders.
Ik heb de Monza gekocht omdat ik er van wil genieten door er 5 dgn p/week in te rijden.
Ik heb hem niet gekocht om in de stalling te laten staan om er vervolgens naar staan te kijken..
daar heb ik niks aan.
Gaat er iets kapot, of gaat hij roesten….dan maken we dat gewoon weer…..Ik vind dat niet erg.Ik vind het wel erg, maar het moet maar.
Ik rij met de andere auto’s die wel binnen staan ook te weinig (je kan er maar met een tegelijkertijd rijden)Wat ik wel jammer vind is dat het heel moeilijk is om een echt nette auto dagelijks te rijden, zeker in de stad waar het altijd krap parkeren is. Kras op de bumper of buts in de deur heb je zo.
7 september 2010 om 15:24 #17725291origineel gepost door Ruud B
origineel gepost door MonzaRon
ik denk dat het hier om een noodoplossing gaat,
vandaar ook de naam ‘winter bak’ . ;)Dat stond er niet, maar is wel aannemelijk inderdaad.
origineel gepost door charlois187
Ik rijd het gehele jaar met mijn Monza door…in de regen, zon sneeuw noem maar op.
Daarintegen onderhoud ik mijn Monza als de beste al zeg ik het zelf.
Veel mensen zeggen ook dat het zonde is……maar ik zie het heel anders.
Ik heb de Monza gekocht omdat ik er van wil genieten door er 5 dgn p/week in te rijden.
Ik heb hem niet gekocht om in de stalling te laten staan om er vervolgens naar staan te kijken..
daar heb ik niks aan.
Gaat er iets kapot, of gaat hij roesten….dan maken we dat gewoon weer…..Ik vind dat niet erg.Ik vind het wel erg, maar het moet maar.
Ik rij met de andere auto’s die wel binnen staan ook te weinig (je kan er maar met een tegelijkertijd rijden)Wat ik wel jammer vind is dat het heel moeilijk is om een echt nette auto dagelijks te rijden, zeker in de stad waar het altijd krap parkeren is. Kras op de bumper of buts in de deur heb je zo.
Ik rij nu 2 en een half jaar met de wagen en ik let heel erg goed op waar ik hem parkeer.
In de Rotterdamse binnenstad kijk ik of ik een oldtimer zie of een tupperware wagen dit zijn meestal de mensen die zuinig zijn op de wagen….maar dit is geen garantie uiteraard.
Zoiezo staat mijn wagen ‘s-nachts binnen in mijn garage en op mijn werk staat ie ook binnen.
In het weekend rij ik in mijn rover 25 (die mijn vriendin doordeweeks gebruikt voor woon werk verkeer).
Het is niet dat ik heel veel kilometers maak met de wagen (10.000 kms p/jaar max) maar daar geniet ik wel iedere dag van.greetz,
Mario
7 september 2010 om 16:52 #17725292origineel gepost door charlois187
Ik rij nu 2 en een half jaar met de wagen en ik let heel erg goed op waar ik hem parkeer.
In de Rotterdamse binnenstad kijk ik of ik een oldtimer zie of een tupperware wagen dit zijn meestal de mensen die zuinig zijn op de wagen….maar dit is geen garantie uiteraard.
Zoiezo staat mijn wagen ‘s-nachts binnen in mijn garage en op mijn werk staat ie ook binnen.
In het weekend rij ik in mijn rover 25 (die mijn vriendin doordeweeks gebruikt voor woon werk verkeer).
Het is niet dat ik heel veel kilometers maak met de wagen (10.000 kms p/jaar max) maar daar geniet ik wel iedere dag van.greetz,
Mario
Wij hebben alleen maar oude opels, dus ik kan niet echt uitwijken.
Maar het is wel zo dat als ik weet dat parkeren risicovol is dat ik ipv de Senator (zeer goede staat) de Monza (optisch wat minder) mee neem.Dat is toch wel het voordeel van een eerlijke technisch goede maar optisch wat gebruikte auto.
Wij parkeren vooral in Gouda en Zoetermeer, en ik ben (denk ik) net zo zorgvuldig als jij. Meestal is het ook mijn vrouw die met de krassen op de bumper thuiskomt, zonder dat ze ze overigens direct zelf veroorzaakt heeft.
7 september 2010 om 17:42 #17725293Een vergelijkbare situatie hier als met jou, Ruud. Wij hebben ook alleen maar oude Opels. De Monza staat altijd binnen, en is mijn “hobby auto”, dus alleen toerritten, meetings, af en toe werk (staat tie ook binnen) en vakanties. Alleen lange ritten dus. Rond de 7000 per jaar ongeveer. Als straks de steenslag weggewerkt is op de motorkap, wordt weer opnieuw gespoten, is tie helemaal klaar.
De Rekord E1 is mijn daily driver (heeft maar 73.000 gelopen nu), vooral woon-werk verkeer (110 km per dag), maar ook vakantie (pas mee naar Praag op en neer getuft) en is ook in een puike conditie, technisch en visueel (nog een paar kleine optische punten op de i zetten, nl. een paar hele kleine deukjes op kofferklep en in het dak).
Daarnaast heeft de vrouw een Kadettje D, met ook maar 72.000 op de slofjes. Die wordt alleen maar gebruikt als zij avond, nacht of weekend diensten draait, en heel en af toe neem ik hem mee naar m’n werk.
7 september 2010 om 18:52 #17725294AnoniemLid sinds:
1 January 1970kheb hier nog een ‘winter bak’ met de naam deawoo, [opel blokje erin] :D
die maar eerst ff op rijden, bij verkoop levert het toch niets op.
het voordeel is, hij kost ook niet zoveel:thumbupstalling voor de monza’s heb ik voorlopig geen probs mee, dus gaan we stallen,
en af en toe heerlijk rijden…of zoals anderen zeggen, ernaar gluren. :P ;)kheb ze voor m’n hobby, verdien er mn geld niet mee,
ben er zeer trots op, heb dus de ruimte om te stallen :thumbupze zijn beide nu nog netjes, ast ff kan, met de wintermaanden, hup naar binnen :wors
de a1 staat deze periode, ook in de regen, normaal buiten,
daar wordt regelmatig mee gereden.
de a2 staat binnen, vanwege ‘belastingperikelen’ mag ie daar nog een tijdje staan :D7 september 2010 om 18:59 #17725295Mijn hobby auto’s staan binnen, de daily’s moeten helaas buitenslapen, zou ook niet werken want geen ruimte om binnen te staan bij huis.
Zou ik eerst op de fiets naar de garage moeten (5 km)…
8 september 2010 om 06:24 #17725296origineel gepost door charlois187
Ik rijd het gehele jaar met mijn Monza door…in de regen, zon sneeuw noem maar op.
Daarintegen onderhoud ik mijn Monza als de beste al zeg ik het zelf.
Veel mensen zeggen ook dat het zonde is……maar ik zie het heel anders.
Ik heb de Monza gekocht omdat ik er van wil genieten door er 5 dgn p/week in te rijden.
Ik heb hem niet gekocht om in de stalling te laten staan om er vervolgens naar staan te kijken..
daar heb ik niks aan.
Gaat er iets kapot, of gaat hij roesten….dan maken we dat gewoon weer…..Ik vind dat niet erg.Ik weet zeker dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn…maar iedereen denk er anders over.
Als je moet luisteren naar wat iedereen zou doen zou je gek worden.
Ik weet 100% zeker dat de Monza helemaal in orde is….komt er roest…jammer dan, maar dan lassen we er een nieuw stuk in…..ik ben het met je eens maar ik ga stiekem nog iets verder
het gebruik is bij mij bijna 24/7 en hij heeft mij nog steeds niet laten staan:wors:wors
maar ik moet wel eerlijk wezen als ik hem dadelijk helemaal perfect heb schaf ik mij een 2e aan
en gaat deze naar binnen en voor de zondag ritjes mag hij weer buiten spelen:wub8 september 2010 om 07:26 #17725297origineel gepost door Uniek
origineel gepost door charlois187
Ik rijd het gehele jaar met mijn Monza door…in de regen, zon sneeuw noem maar op.
Daarintegen onderhoud ik mijn Monza als de beste al zeg ik het zelf.
Veel mensen zeggen ook dat het zonde is……maar ik zie het heel anders.
Ik heb de Monza gekocht omdat ik er van wil genieten door er 5 dgn p/week in te rijden.
Ik heb hem niet gekocht om in de stalling te laten staan om er vervolgens naar staan te kijken..
daar heb ik niks aan.
Gaat er iets kapot, of gaat hij roesten….dan maken we dat gewoon weer…..Ik vind dat niet erg.Ik weet zeker dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn…maar iedereen denk er anders over.
Als je moet luisteren naar wat iedereen zou doen zou je gek worden.
Ik weet 100% zeker dat de Monza helemaal in orde is….komt er roest…jammer dan, maar dan lassen we er een nieuw stuk in…..ik ben het met je eens maar ik ga stiekem nog iets verder
het gebruik is bij mij bijna 24/7 en hij heeft mij nog steeds niet laten staan:wors:wors
maar ik moet wel eerlijk wezen als ik hem dadelijk helemaal perfect heb schaf ik mij een 2e aan
en gaat deze naar binnen en voor de zondag ritjes mag hij weer buiten spelen:wubDe mijne is bijna perfect al zeg ik het zelf…..Ik weet enkel dat ik kwa plaatwerk iets vaker zal moeten bijwerken dan een auto die enkel voor mooi weer gebruikt gaat worden, maar daar heb ik rekening mee gehouden.
Ieder jaar weer een complete inspectie van het plaatwerk…..en waar nodig bijwerken :thumbup:o
Maar nu is alles nog er mooi kan ik je vertellen.
Maar daar is wel het een en ander voorafgegaan.-Draagarmen voor vernieuwd
-Draagarmen achter gerestaureerd
-veerschotels achter nieuw geplaatst
-beide deuren nieuwe stukken ingelast en behandeld tegen roest.
-Dorpels bijgewerkt en waar nodig gelast
-Binnenschermen vernieuwd
-Uitlaat compleet nieuwDit is enkel vervangen doordat hij (het eerste jaar) heeft buitengestaan…nu staat hij iedere nacht lekker droog.
Ja en wat ik overig nog heb gedaan aan de wagen, dan kan
ik wel een hele pagina volschrijven :o
Maar toen de wagen werd getaxeerd (toen zaten mijn 18 inch BBS velgen + C30NE + 265-Getrag er nog geeneens in) zei de taxateur dat hij zelden zo’n mooie Monza gezien had.
Hij was er helemaal weg van om eerlijk te zijn :thumbup:worsIk geniet er iedere dag van om in de Monza te rijden, nu vooral met de C30NE met 5 bak, stukken sneller en stukken zuiniger:o.
En mocht er iets aan de wagen komen dan laten we hem gewoon weer in perfecte staat brengen.
Het geld dat ik kwijt zou zijn aan een 2de wagen voor de winter leg ik weg en gebruik ik voor het extra onderhoud voor de Monza.8 september 2010 om 08:15 #17725298Ik was gewoon door gereden met de Monza die ik nu heb. Die Monza staat ook de hele tijd buiten, alleen nu dan niet omdat hij nog met kale stukken metaal op een goeie plaatwerker en lasser staat te wachten.
Ik wilde eigenlijk helemaal niet terug naar 2 auto’s. Eerst had ik een Opel Kadett C coupe 1.6S Berlinetta in nette staat en die stond ook altijd in de garage. Boven de motorkap had ik een stelling gebouwd waar ik een paar brommer op kon zetten en in kon bij de werkbank staan staan die nog voor de Kadett stond. Eigenlijk kwam die auto alleen maar de garage uit om naar de apk te rijden.
Over de zeer potentiële winter auto heb ik nog helaas geen nieuws. Ik heb de verkoper wel een mail gestuurd, maar hij heeft nog niet gereageerd.8 september 2010 om 08:45 #17725299AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mario, je bent wel heel ‘diep’ gegaan voordat je deze wagen
in deze staat hebt gekregen. :worsZou haast durven te beweren dat het je net zoveel heeft gekost,
als wat de wagen nu als taxwaarde heeft, misschien wel iets meer :thumbupDaar heb ik diepe respect voor :wors :wors:wors;)
Met die A1 van mij heb ik bovenstaande verhaal [nog] niet,
mag wel van geluk spreken dat ie er prima uitzag bij aankoop,
zelfs onderkant als nieuw,
het zonnedakje en de dash zijn de enige minpunten aan deze wagen.Deze Monza is dan ook geen ‘winter bak’ of het hele jaar een daily,
hier nog een org foto bij aankoop, 450km D in, met de tectyl bij de dorpels,
en de hoekjes bij de achterschermen die roestig waren en vervangen zijn.Er zijn vorig jaar stukjes ingelast, de Monza is verder helemaal gespoten, getectylt en kokers in de wax gezet.
Moet wel toegeven dat ik dichterbij het ‘werkvuur’ zit,
wat een voordeel voor mij is en kostenbesparend werkt. ;)Daarom mijn respect naar diegenen toe, die het allemaal
moet of het laten doen, om deze bolides in een mooie staat te houden.
en diepe buiging is dan op z’n plaats :wors:wors:wors8 september 2010 om 09:04 #17725300origineel gepost door MonzaRon
Mario, je bent wel heel ‘diep’ gegaan voordat je deze wagen
in deze staat hebt gekregen. :worsZou haast durven te beweren dat het je net zoveel heeft gekost,
als wat de wagen nu als taxwaarde heeft, misschien wel iets meer :thumbupDaar heb ik diepe respect voor :wors :wors:wors;)
Met die A1 van mij heb ik bovenstaande verhaal [nog] niet,
mag wel van geluk spreken dat ie er prima uitzag bij aankoop,
zelfs onderkant als nieuw,
het zonnedakje en de dash zijn de enige minpunten aan deze wagen.Deze Monza is dan ook geen ‘winter bak’ of het hele jaar een daily,
hier nog een org foto bij aankoop, 450km D in, met de tectyl bij de dorpels,
en de hoekjes bij de achterschermen die roestig waren en vervangen zijn.Er zijn vorig jaar stukjes ingelast, de Monza is verder helemaal gespoten, getectylt en kokers in de wax gezet.
Moet wel toegeven dat ik dichterbij het ‘werkvuur’ zit,
wat een voordeel voor mij is en kostenbesparend werkt. ;)Daarom mijn respect naar diegenen toe, die het allemaal
moet of het laten doen, om deze bolides in een mooie staat te houden.
en diepe buiging is dan op z’n plaats :wors:wors:worsthank Ron voor de email.
De wagen heeft mij idd al vele duizenden gekost…maar toen ik de Monza aanschafte was het eigenlijk een lelijk gedeukt en roestig ding….wel technisch in orde.
Ik vond het juist een uitdaging om deze Monza niet te zien belanden op de sloop maar weer in hele mooie staat te krijgen.(wat naar mijn idee wel gelukt is)
Ik wil ook dat het allemaal heel goed gebeurd, geen half werk laten we maar zeggen.En daar zit een kostenplaatje aan inderdaad, maar ik vind dat niet erg. Het belangrijkste vind ik dat ik vollop kan genieten van mijn wagentje en hem tip top in orde te houden.helaas heb ik geen foto van de Monza toen ik deze kocht (errug dom van me, maar stond er niet bij stil)
Maar ik kan je vertellen dat deze er stukken minder uitzag dan jou Monza bij aankoop eruit zag.(maar het was ook een koopje toen ik hem kocht)
Enkel binnen was alles echt in nieuwstaat ook het dashdoard was helemaal nieuw en technisch een puike bak.
Het plaatwerk keek ik doorheen want dat wilde ik echt laten aanpakken door de vakman die mijn wagen in onderhoud heeft.Ik moet enkel nu mijn Monza nog laten hertaxeren met de 18inch BBS wielen en nieuwe 265-getrag + C30NE blokkie, misschien dat dit de taxatiewaarde toch enigzins laat stijgen.
Maar inderdaad wat ik heb uitgegeven is ongeveer gelijk aan de taxatiewaarde van de “oude situatie” (zonder BBS, C30NE en 265-Getrag)8 september 2010 om 17:02 #17725301AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door champo
Ik was gewoon door gereden met de Monza die ik nu heb.dan zou ik geen geld uitgeven voor een ‘winter bak’ ;)
zolang je brommer jou nog kan brengen waar je wezen moet, blijf je toch heerlijk brommeren :Dwant hoe dan ook, een andere wagen erbij gaat je geld kosten.
beter iets meer voor een plaatwerker, en dat het eerder klaar is :thumbupsucces met jou keuze :wors
8 september 2010 om 17:08 #17725302AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door charlois187
Ik moet enkel nu mijn Monza nog laten hertaxeren met de 18inch BBS wielen en nieuwe 265-getrag + C30NE blokkie, misschien dat dit de taxatiewaarde toch enigzins laat stijgen.
Maar inderdaad wat ik heb uitgegeven is ongeveer gelijk aan de taxatiewaarde van de “oude situatie” (zonder BBS, C30NE en 265-Getrag)-offtopic
miss beter wachten tot de oude tax verlopen is.
je krijgt echt niet meer bij een schade of iets dergelijks,
alleen bij totallos krijg je meer,
en die kans acht ik zeer klein :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.