leuk die regenplassen…

Forumindex Forums Modellen Astra leuk die regenplassen…

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212891
    beverwijkseAstra
      Lid sinds:
      11 March 2008

      Jaja nederland bewijst zn waarde maar weer eens qua klimaat :S
      rij ik door een middelmatig plasje nadat ik van mn werk naar huis ga flikkerde het motormanagement lampje 1 seconde,
      hierna reed de wagen gewoon verder….
      eenmaal in beverwijk aangekomen wil die heel moeilijk starten en valt hij in lage toeren uit en is me einddemper naar de filestijnen….

      nu heb ik nadat de anwb mij heeft geholpen naar huis te komen reeds gedaan:
      bougie kabels vervangen
      verdelerkap vervangen
      bobine kabel vervangen.
      rotortje in de verdelerkap vervangen.

      maar dat is nog niet alles….
      vervolgens lekt hij dus ook benzine bij de carburateur volgens mn zwager en hoor ik daar een knettered geluid vandaan komen als mn contact aanstaat.
      (dit alles onder de zwarte kap dat met je luchtfilter in verbinding staat)

      duussss…
      wie heeft er advies? :D:D

      #17534353
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Spreken we over een C14NZ / C16NZ / C18NZ motor??

        Geknetter onder de Paddestoel is Waarschijnlijk je stappenmotor die of vast zit, of op een of andere reden zijn gesloten toestand niet kan bereiken.

        Oja, Op deze motor zit GEEN Carburateur, dit is een Inspuit motor (vandaar ook 1.4i 1.6i of 1.8i i van injection).

        Kijk even waar deze benzine lekt.

        Dat het nat is in de paddestoel en om de bovenrand van het injectorhuis is opzich niet vreemd hoor.

        Het kan ook zo zijn dat de injector door een of andere rede TE VEEL inspuit.

        Of dat een of andere sensor geen juiste waarde geeft.

        Kijk eens of de auto droog is rechts in de voeten ruimte??

        Willem

        #17534354
        Blue-Dragon
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 July 2006

          Ik heb dit ook al eens meegemaakt bij mij was het toen de ECU die het had begeven.
          Doordat er een kortsluiting is onstaan in de bobinerail…
          En wilde die daarna niet meer stationair blijven lopen en niet meer op toeren komen met rijden.

          Type astra G 1.8 16V.

          #17534355
          beverwijkseAstra
            Lid sinds:
            11 March 2008

            het is een astra F 1.6i waar ik in rij.

            ondertussen dus gedaan,
            bougiekabels vervangen
            bobinekabel vervangen
            verdelerkap vervangen
            rotor vervangen
            Bougies vervangen , deze waren echt helemaal op.
            Luchtfilter verschoond.
            Paddenstoelenkapjeding los gehaald schoongemaakt.
            injectie motor nagekeken , deze is niet vuil/ranzig en werkt proper.
            de warmte sensor blijkt te werken in de auto maar deze heeft wel last van oxidatie, evenals de stekkert.

            de motor start dus gewoon als deze stil heeft gestaan.
            heeft hij gedraaid dan start hij moeilijk tot niet.
            tijdens het rijden in lage toeren valt hij soms uit.
            maaaaar toen hij in de loods stond op de brug liep die dus gewoon weer als een zonnetje .. niets aan de hand liep misschien wel beter dan eerst.
            vervolgens ga ik tanken en is dr geen vuiltje aan de lucht.
            ik rij weg bij tankstation en hij valt weer uit start moeilijk loopt onregelmatig.

            vervolgens mn zwager er weer bij gehaald en een stuk gereden en weer helemaal niets aan de hand…

            we vermoeden dat het brandstoffiltertje rot en verzadigd is aangezien deze nog in orginele staat is en ondertussen al 17 jaar oud is.
            deze gaan we dus vervangen en dan gelijk maar even mn einddemprer vervangen want die is ook naar zn grootje gelukkig zijn die dingen maar 30 eutjes op de sloop.

            dus enige andere ideen behalve brandstof filter?

            #17534356
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Temp sensor voor de METER op je tellerunit, is een ANDERE dan die de informatie doorspeelt aan je motor computer.

              die voor je meter zit achter de dynamo tegen de motor aan.

              de andere zit tegen het schutbord aan, en heeft een blauwe stekker.

              Willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.