Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › lekstroom
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2008 om 19:00 #17382712
origineel gepost door Febe
Das niet zo.
Al jaren zijn er tangen AC/DC (met batterijvoeding) die dus ook gelijkstroom kunnen meten. En dat doen ze behoorlijk nauwkeurig.
Als je een multimeter of een lampje zou gebruiken dan moet je eerst het stroomcirkuit onderbreken en soms wil je dat niet of kun je dat zelfs niet. Bovendien wanneer de stroom onverwacht hoog is (bv. meer dan 10A…) dan zegt je meter “Tot Ziens!” ik ben stuk.
Voordeel van een stroomtang is dat deze als een soort wasknijper om de “te meten” kabel kan worden geklemd en dus geen onderbrekingen veroorzaakt en ook niet opgeblazen kan worden. :Dben jaren elektromonteur gewwest, dus weet er wel wat van. maar meten die gelijkspaningsampéretangen (scrabblewoord?) ook nauwkeurig stromen van minder dan 1 ampere? want we hebben het wel over een lekstroompje
14 januari 2008 om 22:26 #17382713als je jaren lang elektro monteur bent geweest weet je ook dat je met 1 amp niet in 1 nacht je accu leeg hebt ;) een gemiddelde accus is al gauw 75 amp/h en dan ben je in 10 uur tijd 7,5 amp nodig om em helemaal leeg te trekken;)
15 januari 2008 om 07:56 #17382714origineel gepost door city77
als je jaren lang elektro monteur bent geweest weet je ook dat je met 1 amp niet in 1 nacht je accu leeg hebt ;) een gemiddelde accus is al gauw 75 amp/h en dan ben je in 10 uur tijd 7,5 amp nodig om em helemaal leeg te trekken;)pfff, een accu van 45ah ligt meer voor de hand, en als ie 24 uur 1 amp. trekt, kan ie makkelijk niet meer starten ;)
18 januari 2008 om 16:31 #17382715dan heb je net iets minder als de helft er in zitten, daar kan je nog steeds zat op starten, als de accu voor 20% of minder vol is dan kan je het starten wel vergeten ;)
18 januari 2008 om 20:51 #17382716intressant topic..
toch accu ff checken.. dynamo checken(heb is gehad dat ie ging draaien toen ik de snaar der af had) :o
laatste.. denk het niet.. check is achter je radio of je const plus niet ergens tegenaan ligt..
veel willen dat de radio constant kan spelen en lussen dan de geschakelde plus en de constante aan elkaar
vergeten dan alleen de geschakelde draad vanuit de auto af te knippen..
en dan lus de bedrading door..
meerdere keren al mee gemaakt..:hmmz26 februari 2008 om 17:46 #17382717Ik heb niet zo lang geleden ook zoiets gehad. Elke ochtend was mijn accu leeg…….Best problematisch als de buren er niet zijn om je over te starten. En elke keer de ANWB is ook geen optie! Dus vol goede moed een multometer erbij gepakt en de minpool van de accu losgehaald. Daar heb ik de multometer tussen geplaatst en om beurten een zekering ertussen uit gehaald. Ik bleef constant een verbuik houden van ongeveer 1 Amp. houden tot ik de zekering van de trekhaak eruit trok. Dat was de boosdoener! Bleek er kortsluiting in mijn trekhaak te zitten (de stekker natuurlijk) Achteraf makkelijk op te lossen en geen sores meer. Nu de problemen met de EGR nog ff oplossen en dan kan het genieten beginnen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.