Lekstroom Opel Corsa D dimlicht

Forumindex Forums Modellen Corsa Lekstroom Opel Corsa D dimlicht

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18420079
    Martin Opel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 May 2021

      Het dimlicht aan de bestuurderszijde is defect dus deze heb ik vervangen voor een nieuw exemplaar, maar ditmaal gaat de lamp niet meer branden.

      Zelf als de verlichting uit staat en als het contact helemaal uitstaat meet ik nog 4 Volt op de stekker waar het dimlicht in gaat. Als ik het contact aanzet blijft spanning 4 Volt, deze loopt dus niet op naar 12 Volt.

      Weerstand van alle zekeringen doorgemeten, maar hier geen bijzonderheden gevonden. Het relais voor het dimlicht staat niet in het instructieboekje aangegeven.

      NOTE: Jaarlijks als wij op vakantie gaan en we komen terug dan is de accu leeg. We wisten dat iets stroom trok maar konden niet de vinger op leggen wat dit was. (Toen deed de verlichting het wel gewoon, dus ik had het vermoeden dat het de ingebouwde Parrot was, die hiervoor zorgde)

      Heeft iemand een verlichtingsschema van een Opel Corsa D uit 2007 ?? Weet iemand waar het relais van het dimlicht aan de bestuurderszijde zit en heeft iemand nog een idee hoe dit kan oplossen?  :help: :help:

      Volgende week moet de auto voor de APK, dus zou fijn zijn als ik het voor die tijd heb opgelost. :applause02:

      #18420096
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        Controleer de stekker van het dimlicht eens. De draden bij de stekker willen nog wel eens infikken.

        #18420098
        Koffie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 November 2019

          [quote quote=18420079]Jaarlijks als wij op vakantie gaan en we komen terug dan is de accu leeg. We wisten dat iets stroom trok maar konden niet de vinger op leggen wat dit was.[/quote]

          Geen antwoord op je eigenlijke vraag, maar om te zoeken waar de lekstroom vandaan komt, kan je een stroommeter aansluiten tussen de pluspool van de accu en de accuklem. Dan net zolang zekeringen trekken totdat de gemeten stroomsterkte daalt. De verbruiker zit dan op de groep van deze laatst getrokken zekering. Eventueel herhalen als er meerdere verbruikers zijn. Uiteindelijk houd je een stroomverbruik over van iets in de orde van 20 mA, onder andere voor de centrale deurvergrendeling.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.