Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › lekkende bypass c20xe calibra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2011 om 17:21 #17228882
hallo,
ik heb een calibra uit 92 en heb deze pas geleden gekocht.
deze heeft ooit een bypass gekregen omdat er haarscheurtjes in de kop zaten. was een bekend probleem. er kwam dan oli bij de koelvloeistof.nou is zag ik paar dagen geleden dat deze lekte. nu hebben we hem op de bout aangedraait alleen nu lekt die nog waar die gesoldeerd ofzo is.
weet iemand of dit zelf te maken is. of dooor iemand anders. of een andere suggestie. laat het me weten :wtfheb er een paar foto’s van gemaakt.
23 mei 2011 om 17:25 #17764518Bah wat een lelijk ding. Ding is nu gewoon kapot gescheurd door de trilling.
Laat hem maar na maken, maar dan wel met staalomvlochten leiding waar ze de banjoogen aanpersen.
Is wel wat duurder als wat je nu hebt, maar dan heb je er ook totaal geen omkijken meer na.
Je kan dit wel weer laten repareren maar zoals dit gefabriceerd is is gewoon te zwak.23 mei 2011 om 19:56 #17764519anders andre botter een pm sturen misschien dat hij een vervangende leiding kan bezorgen….
23 mei 2011 om 20:17 #17764520hij is bovenaan gesoldeerd en daar zitten hele klein gaatjes in nu waar die lekt. ik zal andre botter eens een bericht sturen.
bedankt :thumb
23 mei 2011 om 20:23 #17764521pm gestuurd
ben benieuwd :oops:
23 mei 2011 om 20:29 #17764522waar loopt die leiding heen? ding lijkt wel onderin ergens aangesloten??? :wtf
23 mei 2011 om 20:40 #17764523ik heb gekeken. het naar het midden van me blok toe. heb er even snel foto’s van gemaakt.
23 mei 2011 om 20:47 #17764524Zo ben ik ze nog nooit tegen gekomen. Maar je kan met de complete leiding langs een revicieboer.
Ik ben laatst in zwolle geweest bij Schaftenaar, normaal kom ik daar nooit…veel te duur namelijk, maar moest wel want hun zijn zon beetje de enige die ff snel een leiding maken konden.
23 mei 2011 om 20:52 #17764525onderin lekt die niet ma boven wel. jongen die ik goed ken kan goed solderen. denk dat ik dat eerst een laat proberen. bedoel als deze leiding toch niks is kan ik het hendig laten proberen alleen die koperen ringetjes boven bij die bout moeten nog vervangen worden. maar die had emiel niet zo thuis liggen.
zwolle is niet echt in de buurt voor mij :angel
dat is me toch even 1,5uur rijden. als ik me aan de snelheid houd.
23 mei 2011 om 21:29 #17764526Ik weet niet of er bij jullie in de buurt een Pirtek is… die doen niets anders als slangen en leidingen maken en persen
Vind het overigens niet echt een nette bypass, aan weerszijde een snelkoppeling ertussen, normaal moet dat niet nodig zijn…Jeroen
23 mei 2011 om 22:32 #17764527Dit is ook niet hoe je een kop repareert :cry
Ik repareer het kanaal dus geen kans op lekkage of zelfs brand door zo’n shit slang :swear .24 mei 2011 om 05:30 #17764528@Andre Botter wrote:
Dit is ook niet hoe je een kop repareert :cry
Ik repareer het kanaal dus geen kans op lekkage of zelfs brand door zo’n shit slang :swear .wat ik er van weet is dat de vorige eigenaar dit 10 jaar geleden door de garage in st anthonis heeft laten doen.
die zullen dat wss wel weer uitbesteed hebben aan een hobbist ofzo.wat kan ik er nu verder nog aan doen. tis me nu duidelijk geworden dat dit ding dus niks waard is :puke
24 mei 2011 om 05:32 #17764529@lemmuh wrote:
Ik weet niet of er bij jullie in de buurt een Pirtek is… die doen niets anders als slangen en leidingen maken en persen
Vind het overigens niet echt een nette bypass, aan weerszijde een snelkoppeling ertussen, normaal moet dat niet nodig zijn…Jeroen
dichtsbijzijnde fideaal is eindhoven. en wat kost zoiets om te laten maken?
of kun je ook een gebruikte er op plaatsen?
24 mei 2011 om 14:49 #17764530Buisje vind ik zelf ook een mooie oplossing.
Kost ook niet de wereld als je de adressen weet king:24 mei 2011 om 14:58 #17764531liever redelijkw at geld uit geven voor een buisje persen
dan zoeen rommel op me blok…..
24 mei 2011 om 15:55 #17764532kan iemand dan gedetaileerder uitleggen of dit nu tijdelijk nog te repareren is en hoe dit dan degelijk te maken.
of iemand zeggen of ik een 2de hands bypass hier op kan zetten die wel goed is.
dan kan ik vooruit :angel
24 mei 2011 om 16:56 #17764533Tijdelijk zou je het kunnen laten hard-solderen, let wel op… dit is anders dan gewoon solderen.
En dan zou je ergens een nieuwe leiding kunnen laten maken bij Pirtek, of een soortgelijk bedrijf.Jeroen
25 mei 2011 om 05:37 #17764534@lemmuh wrote:
Tijdelijk zou je het kunnen laten hard-solderen, let wel op… dit is anders dan gewoon solderen.
En dan zou je ergens een nieuwe leiding kunnen laten maken bij Pirtek, of een soortgelijk bedrijf.Jeroen
dat hard solderen komt wel goed.
er zit toevallig een bedrijf in maashees dat ook lijdingen kan persen zal ze eens vragen. iemand meende dat zoiets me nog geen 100 euro kost.25 mei 2011 om 19:49 #17764535Wat doet die bypass dan?
Want de scheurtjes in de kanalen zorgen toch dat olie en water met elkaar in aanraking komt?Enige wat ik me kan bedenken is dat op een of andere manier water uit het carter wordt gezogen? Olie drijft op water, dus een leiding op het laagste punt zou water moeten zuigen.
25 mei 2011 om 20:33 #17764536Hier is alle informatie over dit inderdaad bekende kop probleem op een rijtje:
http://www.orsas.com/CarStuff/cav/info.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wel in het engels, maar het is wel heel duidelijke informatie.
Repareren hoeft zeker niet enorm duur te zijn en kun je als je een beetje handig bent zelfs grotendeels zelf. Ik zou die ‘aansluiting’ in het midden van het blok weer gewoon lekker afdoppen en ofwel een bypass plaatsen waar hij hoort, aan de rotor-zijde van het blok, of inderdaad een buisje laten persen.
Dat laatste vind ik nog wel het fraaist omdat je het niet ziet en als je zelf weet dat het gedaan is dan is dat geen probleem, plus dat je met een bypass idemdito een staafje in het gescheurde kanaaltje moet laten persen, dus is de slang buiten langs weer een extra zwakheid. Goed uitgevoerd werken beide oplossingen even goed.
Zoals het nu zit is alleen inderdaad om te janken en super gevaarlijk zoals eerder al werd genoemd door het brandgevaar!! :cry Olie op het spruitstuk is zo ongeveer gelijk aan ‘olie op het vuur’…
Dan solderen, gemiddeld tin smelt al bij 180 graden en dat is verdomd dicht in de buurt van de temperatuur van het spruitstuk. Vanaf 100 graden is tin al zwakker dan bij kamer temperatuur, dus hoe dan ook is dit door een gigantische prutser gedaan! :swear
26 mei 2011 om 11:21 #17764537die bypass wordt hard gesoldeerd. Dat kan met zilver of koper. Koper heeft een smeltpunt dat vele malen hoger ligt dan tin en zilver ook. Dus dan is het opzich wel veilig.
Dat oli op spruitstuk snap ik, maar de lekkage zit opzij van het blok komt zo snel niet op het spruitstuk.
Laat het nu voorlopig hard soldere denk ik en in toekomst als die financiele middelener zijn een koppelstuk en alles persen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.