Lekkage regenwater Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Lekkage regenwater Astra G

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270017
    janh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 November 2014

      Al enkele maanden ben ik op zoek naar een lekkage.
      Het lekt in mijn Astra aan de bestuurderskant.

      Ik heb twee foto’s bijgevoegd ter oriëntatie.
      De plaats waar ik met de spiegel naar binnen ga, is bij de lichtschakelaar. Deze heb ik eerst verwijderd. Ik zit dan ongeveer te kijken ter hoogte onderkant raam/A-stijl. De tweede foto heb ik ingezoomd en daar kun je de druppel zien hangen. Het treedt op bij regen ook wanneer de auto geparkeerd staat.
      Het originele raam zit er nog in en volgens de kenners en de testen daarop is deze niet lek. Onder de parafaan is alles schoon en water loopt uitstekend weg via de daarvoor bestemde openingen. Dakrails is er afgeweest en alle afdichtrubbers zijn vervangen. Zie daar ook geen lekkage wanneer ik de binnenhemel verwijder.

      Iemand nog een idee?

      [http://i58.tinypic.com/1z54qw0.jpg][http://i61.tinypic.com/15i3hom.jpg]

      #18268894
      smoke_soldier
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 September 2011

        nou zo op het oog kan ik niets vinden wat erop kunt duiden op lekkage.

        het feit dat je lekkage heb zegt uiteraard genoeg.

        wellicht dat je wat specifieker kunt uitleggen waar ( jij denkt ) dat precies vandaan kan komen. :thumb

        smoke

        #18268895
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          #18268896
          smoke_soldier
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 September 2011

            Hmmzz ik zou haast denken dat je je rechter voorscherm even los moet bouten.

            Ik denk dat je daar in die hoek en onder je parafaan moet kijken op vuil/roest/rubbers/afwatering.

            Hopelijk kan je nu verder :thumb

            Smoke

            #18268897
            janh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 November 2014

              Dank.
              Ben idd van plan zij scherm eens los te halen. Kijken of er een lasnaad open is.

              #18268898
              black pearl maastricht
                Lid sinds:
                2 January 2011

                is het euvel verholpen? heb namelijk ook een lekkage aan de bestuurderskant.
                de mat is helemaal nat maar kan nergens vinden waar de lekkage vandaan komt.

                #18268899
                janh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 November 2014

                  Nog niet.
                  Ga er verder mee zodra het warmer is.

                  #18268900
                  okkie-001
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 June 2009

                    Ik heb het zelfde probleem als jou als ik het zo zie

                    Ik heb bij me zelf de bekleding er uit gehaald.
                    En toch goed gezocht.
                    Ook bij het zij scherem en dacht dat het een zwarte zak was die nat bleef
                    Maar bij mijn dacht ik dat het. Weg was maar niet dus :(

                    Ik ga zelf in de zomer ook weer op jacht ik zelf haal me zij scherm er af om te kijken of daar wat zit.
                    Of carglas moet hebben lopen klote wat heb een nieuw voorram en het is als het echt goed regend nat by me voeten

                    Michel

                    #18268901
                    janh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 November 2014

                      Hallo,

                      Even een update over dit probleem.

                      Voorruit eruit laten halen. Dit gaf geen aanwijzingen dat daar problemen zouden zijn. Oorspronkelijke lijmrand liet geen breuken zien. Voorruit er opnieuw in laten lijmen. Nog steeds lekkage.

                      Zijscherm eraf gehad. Geen bijzonderheden aangetroffen. Voor de zekerheid een coatinglaag gesmeerd over lasnaden en kitranden. Nog steeds lekkage.

                      Dakrails eraf gehad (idee was dat het dan via A-stijl naar binnen zou komen). Nieuwe rubbers en afgekit. Nog steeds lekkage.

                      Ruimte onder parafaan is schoon. Voor de zekerheid aan de bestuurderskant (waar het nat wordt) een coating er in gesmeerd. Nog steeds lekkage.
                      Rubber doorvoer van kabel motorkap openen afgekit. Nog steeds lekkage.

                      Nou ja, ik weet het niet meer. wie nog ideeën heeft …….

                      #18268902
                      h67racing
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 August 2008

                        hoi, weliswaar bij een Astra h. Ik heb gevonden dat het water niet via het afvoergootje direct onder de lengte van de vooruit weg kon. Het water bleef achter de kitrand van de vooruit zitten en liep via daar door de rooster van de kachelventilator, jawel de kachelventilator in. Dit zag ik pas toen ik de kachelventilator los had. De lekkage betrof echter wel aan de bijrijderskant. Ook heb ik de binnenschermen los gehad. Hebben jullie de parafaanplaat ook los gehad?, van daaruit kun je ook veel zien. Water kan totaal ergens anders vandaan komen dan op de plek waar het eruit komt. Hoop dat dit jullie wat verder kan helpen

                        #18363891
                        Knight-Ride-61
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 February 2019

                          [quote quote=18268902]

                          hoi, weliswaar bij een Astra h. Ik heb gevonden dat het water niet via het afvoergootje direct onder de lengte van de vooruit weg kon. Het water bleef achter de kitrand van de vooruit zitten en liep via daar door de rooster van de kachelventilator, jawel de kachelventilator in. Dit zag ik pas toen ik de kachelventilator los had. De lekkage betrof echter wel aan de bijrijderskant. Ook heb ik de binnenschermen los gehad. Hebben jullie de parafaanplaat ook los gehad?, van daaruit kun je ook veel zien. Water kan totaal ergens anders vandaan komen dan op de plek waar het eruit komt. Hoop dat dit jullie wat verder kan helpen[/quote]

                           

                          Als iets gevonden??, aangezien dit al enige tijd geleden is.. Heb namelijk hetzelfde probleem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.