Lekkage kofferbak.

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Lekkage kofferbak.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348455
    barter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 September 2017

      Ik heb sinds een week een Opel Meriva 1.6 16V uit 2005 de auto rijd geweldig heb maar een probleem er komt water in de kofferbak en wel aan de bestuurderskant.De rest is droog als ik er met een gieter water overheen gooi kan ik het via de zijkant achter de plastic plaat naar beneden zien komen. Kan dit water via het achterlicht komen ? Ik heb ook dat ventilatie rooster eruit gehaald die afdichtring lag er gedeeltelijk tussenuit.De lekkage is minder maar nog niet over,er is ook een nokje van het achterlicht afgebroken.Graag hoor ik als iemand dit probleem ook heeft gehad en hoe ik het op kan lossen bijvoorbeeld door die rubbers te vernieuwen.

      Bij voorbaat dank voor de eventuele tips !

      #18348655
      Rob-Epe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 August 2005

        Plak het achterlicht eens af… en dan weer een gieter water er overheen.
        Indien er geen water in de auto komt dan is het achterlichtrubber lek.
        Zou zelf een kitrand gebruiken, of op de sloop een goed rubbertje zoeken of hele unit meenemen.

        Komt er nog steeds water binnen, dan de achterklep controleren.
        Wellicht is het rubber ingedeukt… mensen vervoeren nog wel een wat.
        Aan de achterklap zitten rubberen pluggen, ter hoogte vd achterlichten… draai deze helemaal in.

        #18363835
        Jaap Granaal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2019

          Hoi barter,

          Ik heb ook een opel meriva 1.6 16v uit 2003, en heb ongeveer hetzelfde probleem, links achter in de kofferruimte waar de gevarendriehoek ligt opgeborgen is de vloerbekleding nat, de rest is droog. Weet jij inmiddels waar het water bij jou de auto binnenkwam(komt.

          Mvg Kevin

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.