lekkage dak (bij dakrails)

Forumindex Forums Modellen Astra lekkage dak (bij dakrails)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358865
    alex.7
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 June 2010

      Om nog maar even verder te gaan met lekkages, zijn er meer mensen met een Astra J Sports Tourer welke lekkage hebben aan de achterzijde welke afkomstig is van slechte kitranden en de daardoor afgebladderd lak?

      Hoewel mijn Opel net iets meer dan 5 jaar is vind ik het persoonlijk niet kunnen bij een auto van deze leeftijd dat dit al gebeurt, heb al contact met Opel Nederland gehad en deze verwijzen je naar de Dealer en die geeft aan wij kunnen het wel oplossen voor de nodige $$$.

      Dus dan maar zelf proberen  te repareren maar wellicht dat iemand dat al eens heeft gedaan en daar nog tips over kan geven?

      Moet het hemeltje er uit om zo de dakrails los te maken of zou het volstaan om met de dakrails erop te laten zitten een kitrand over de oude heen te plaatsen?

      Ik maak vanavond even een foto om het één en ander de verduidelijken.

      #18358886
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        De loslatende lak is bijna bij al de   astra j tourer modellen. Dan nog is de kit niet rot en of lekt.

        Dat de verf loslaat…. vindt ik ook echt niet normaal.

        Als jou Astra echt lekt is er meer aan de hand als loslatende verf op de kitnaad  en de dealer zpu dan wel meer onderzoek moeten verrichten.

        Weet niet of je hem nieuw gekocht hebt of tweedehands bij Opel dealer of algemene dealer.

         

        #18359092
        alex.7
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 June 2010

          Heb hem eind vorig jaar verkocht bij een universele Bovag garage echter de 6 maanden garantie zijn al voorbij :-(

           

          Hieronder nog even de bijbehorende plaatjes…

          DSC_3391

          DSC_3393

          #18359108
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            Duidelijke foto.s..

            Hopelijk vind je een coulance regeling.. ik heb dit erg vaal gezien.

            Als de kit zelfs gescheurd is… en hij lekt zal het toch gemaakt moeten worden.

            Maar dat de verf scheurt en niet op de kit hecht is bij heel veel modellen.

            Ik heb er zo veel gezien met dit probleem.. Opel zegt kan geen kwaat.. en  dat geloofde ik niet.

            Ik keek bouwjaren 2014 tot 2016.

             

            #18369759
            alex.7
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 June 2010

              Ik kan nu uit ervaring vertellen dat het wel kwaad kan, het lekt namelijk precies langs alle bedrading van de laatste stijl en dat kan erg rare storingen geven. Ook dat water komt overal terecht wat natuurlijk niet de bedoeling is.

              Nu het volgende minpunt, roest in de passagiersdeur waar de bekabeling naar binnen komt. Ook hier drukt Opel zijn snor voor omdat de laatste 2 jaar de auto niet bij de dealer in onderhoud is geweest terwijl ze dit toch niet konden tegen houden.

              DSC_4999[1]DSC_5000[1]

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.