Leerlaufregler 4 cil – 6 cil?

Forumindex Forums Techniek Cih Leerlaufregler 4 cil – 6 cil?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353532
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Heb voor mijn 2.2E een leerlaufregler nodig met Boschnr 0 280 220 017.  Wat ik nu heb liggen is 0 280 220 012. De stekkerbezetting is hetzelfde.

      Alleen dat nummer dan EN het opschrift 12 V/6 Zyl verschilt, zo op het oog.

      Kan iemand mij vertellen wat het wezenlijke verschil is tussen die regelaars, regeltechnisch gezien dan? Bosch kennende zijn ze in staat om 2000

      verschillende nummers aan te maken voor dingen die in de praktijk nauwelijks iets verschillen t.o.v. elkaar.

      Het zou een uitkomst zijn als je die dingen onderling kon uitwisselen. Net zoals bijv. de LMM’s, waar je dus ook handmatig de veerspanning kunt verstellen.

       

      #18353800
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        <p style=”text-align: left;”>Kwam op het hecktriebler forum ea tegen:</p>

        Suche steuergerät für Leerlauf Rekord E 2,2
        REGLER
        Opel-Teilenr.: 837006
        GM-Teilenr.: 90008494
        Leerlaufregler Rekord E Monza Senator A
        Leerlaufregler (Kennnummer 0280220017) geeignet für Rekord E 2.2E

        Monza en senator zijn ook geleverd met 2.2 motor.

         

        dus ik ga er van uit dat er wel verschil is tussen 4 en 6 pits toestellen

         

        #18353805
        hinterachse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2012

          ja, dat lijkt me ook niet meer dan logisch, hè. De zespitter zal ook in zijn stationaire loop meer vragen.

          Ik ga nu kijken om een 018 aan te passen zodat ie voor een 017 door kan gaan.

          Als je bij Mantablog kijkt in het schema zie je aan de bovenkant van K40 (wat dus de leerlaufregler is) de contacten 7, B en A. Daar staat ook bij; Airco.

          De contacten 7 en A worden gebruikt bij de 018 en bij de o17 niet. Als ik nu kan achterhalen wat er met die contacten gebeurt, kan ik misschien een

          aanpassing maken.:scratch:

          Wordt vervolgd.

          #18353816
          hinterachse
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2012

            Heb het uitgebreide schema gevonden op het net. Ik ben er wel uit, denk ik. Contact A krijgt een spanning bij inschakelen airco. Schakel je niks in, gebeurt er verders ook niks.

            Ik heb er nu de 027 eraan gehangen en daarop loopt ie hetzelfde als bij de 012.

            De 027 heeft dezelfde contactbezetting als de 018 die ik te koop aangeboden kreeg. Dan heb ik er dus een van de 4-cilinderversie, en zou het gewoon goed moeten zijn.:praying02:

            #18353843
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              zie pb,  maar ik lees hier dat je de zelfde conclusie getrokken hebt.

              succes !

              #18354165
              hinterachse
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 January 2012

                Zo! Ik denk dat ik mijn problemen omtrent het stationaire gebeuren heb opgelost Ghanz!:happy02:

                Vandaag weer wat tijd kunnen spenderen en de regelunit voor de leegloopregeling er aan kunnen hangen. Die met de extra mogelijkheden, weet je nog?

                En het werkt! Ik kan weer gewoon mijn toerental afregelen met de luchtstelschroef boven de gasklep en als ik ope startknop druk,start hij ook gewoon!:yahoo:

                Warm laten draaien, netjes afgesteld, en een paar keer willekeurig gestart vandaag. Lijkt gewoon goed te gaan!:good:

                #18354426
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  hoppa

                  is het speuren niet voor niets geweest

                  klasse ! mooi wark

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.