leeglopende koelvloeistof opel corsa c

Forumindex Forums Modellen Corsa leeglopende koelvloeistof opel corsa c

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348735
    Jan14corsac
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 October 2017

      Hoi allemaal,

      Ik ben in het bezit van een Opel corsa C 1.2 uit 2000 benzine,
      Ik heb al (half) jaar last van een leeglopende koelvloeistof reservoir. Na een week is ie helemaal leeg. En met warm weer buiten nog sneller.
      De motor word niet warm ( blijft op temperatuur ), geen probleem met de kachel of airco, geen witte rook uit de uitlaat.
      Wel heb ik sludge vorming bij mijn motorolie dop en in de motor zag ik staan ( kan dit zijn door de korte ritjes? ) Of moet ik bang zijn dat het de motor in lekt..

      Alleen dat ik om de haverklap de koelvloeistof bij moet vullen. Kan dit zijn door korte ritjes ? Of een gesprongen slang ?
      Ik gooi de blauwe kleur koelvloeistof erin. ( weet niet of dit de roze moet zijn maar zo heb ik het gedaan vanaf dag 1 )

      Bij de garage twijfelen ze nog wat het is. Maar ik dacht vraag het hier eerst, misschien heeft iemand het juiste antwoord !?

      Alvast bedankt ! :help:

      #18348791
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        je auto een keer warm rijden en dan thuis een nachtje voor de deur laten staan met een stuk karton onder de motor.. en dan de volgende dag kijken of je rode plekken op het karton ziet… ( of een andere kleur afhankelijk wat voor koelvloeistof erin zit..

        ook tijdens het warm rijden.. ruikt de auto een beetje muf van binnen als je van de kachel gebruik maakt??

        #18348968
        Jan14corsac
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 October 2017

          Ik gebruik zelf blauwe koelvloeistof, maar ik zal dit is proberen. Nu ik grotere afstanden rij. Zakt de koelvloeistof heel langzaam ( terwijl ik hiervoor vaak korte stukkken reed, en toen zakte de koelvloeistof gelijk weg binnen 2/3 dagen ).

          Heb niet echt het idee dat de auto dan muf ruikt ? Waar zou het aan liggen dan ?

          Thanks voor je bericht man :) !

          #18348982
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            dat muffe luchtje in de auto is als je kachelradiateur lek is.. die zit namelijk op je koelsysteem van je motor..
            maar als je niks kunt ruiken dan kun je dat afstrepen…

            maar laat je plekjes achter of in je onderzijde van je auto nat als het door de rijwind er onderdoor waait??

            om te kijken of je motor koelvloeistof verbruikt kun je een 4 gassen meting laten doen or een andere methode die door de garage toe gepast kan worden of koelvloeistofdampen in de uitlaat gassen te vinden…

            #18349142
            Jan14corsac
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 October 2017

              Nee ook geen plekjes, of iets.

              Ik heb dat alleen soms als het heel hard geregend, dat me pedaal wat nat is, omdat het water daar langsloopt en niet word opgevangen.

              Ik zal dat nog is even bekijken, tnx !

              Lekt het niet naar de motor toe ? Vond wel laatst wat sludge op de motordop en in de motor zelf of komt dit van korte ritjes ?
              Nu moet ik de koelvloeistof al steeds meer aanvullen, loopt gewoon helemaal weg.

              Ik zag er aan te denken om bar leaks erin te gooien, dat er eventueel gaten dicht gaan. Of is dit geen goed idee?

              #18349173
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                spullen voor afdichten is een no go… en lek is er omdat het kapot is en gemaakt moet worden.. zo`n stop leak of iets is daar geen aanrader voor..
                sludge krijg je o.a. door korte ritten idd.. andere zijds is als je koelvloeistof/sludge aan je oliepijlstok hebt zitten… dan weet je zeker dat de koppakking kapot is..

                qua lekkage heb ik zo snel geen idee meer wat er anders kan zijn…

                #18349763
                koen1046
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 November 2017

                  Dag medebestuurders,

                  Ik zit met hetzelfde probleem dat er sludge onstaat ook op de oliepijl.
                  Zo heb ik ook al een druppeltje (wss koelvloeistof) in de ruimte zien hangen waar de nokkenas zit bovenop de motor :unsure: .

                  het betreft hier een opel corsa b 1.2 16v 1998, kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden welke koppakking ik nodig heb.
                  En hoe ik deze kan vervangen of dat er al stappenplannen/filmpjes voor zijn.

                  dit is mijn eerste auto heb wel enigzins verstand van scooters en dergelijke, maar wil mijn kennis toch ook eens uitproberen op een corsa`tje :smiley-car:

                  Bedankt alvast!

                  :help:

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.