Ledverlichting op aanhanger geeft flitsen

Forumindex Forums Modellen Astra Ledverlichting op aanhanger geeft flitsen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222118
    chopperman
      Lid sinds:
      5 June 2010

      Hallo,
      Vandaag led-verlichtings units op de aanhanger gemonteerd, ik was die kapotte lampjes zat, meestal als het regende of koud gebeurde dat.
      Montage gelukt, maar met de Astra krijg ik zonder dat ik de verlichting aan doet op de aanhanger om de +/- 5 sec. een korte flits op alle leds te zien. (remmen, verlichting, knipper en mist-leds)

      Zal misschien iets met de can-bus te maken hebben, maar is er een oplossing voor die je zelf kan doen?

      Bij een oudere hyundai werkt het gewoon.

      #17683330
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Weerstanden tussen de led verlichting??

        Is Controle functie van de Canbus.

        Willem

        #17683331
        chopperman
          Lid sinds:
          5 June 2010

          Hallo wim-v6,

          wat bedoel je met weerstanden tussen de led verlichting?

          Er zitten per 3 ledjes 1 weerstand van 150 Ohm als stroom begrenzing, maar dat geeft per functie (rem/verlichting/knipper/mist) een stroom van ongeveer 120 mA i.p.v. 21Watt lamp (1.8A)
          Is dat te weinig?
          moet er dan nog weerstanden bij gezet worden?

          vertel a.u.b.

          #17683332
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Klopt, komt door de canbus.
            Mijn ledtester voor trekhaakverlichtings sets knippert ook bij het testen.
            Daarom gebruik ik liever een oude (aangepaste) lichtbalk bij het testen, met extra lampjes voor laadstroom en dergelijke…(13 polig)
            Volgens mij is er niet veel aan te doen, beter weer een nette set normale lampen plaatsen.

            #17683333
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              er moeten idd weerstanden voor de LED zitten zodat elke LED evenveel weerstand heeft als een gewone gloeilamp. Je hebt hier voor CANBUS LED. Die heb ik ook in men astra gtc steken en die geven geen probleem nog boordcomputerfoutmelding.

              #17683334
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                het gaat hier alleen om aanhangwagen verlichting.

                We hadden op het werk het probleem overigens niet met de LED aanhanger verlichting.

                Deze led lampen waren wel voorzien van Weerstanden toen ze geleverd werden, ivm de led lampen zonder weerstand helemaal niet werkten op onze MB sprinter Bussen (ook Can-Bus)

                Willem

                #17683335
                jsgsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Bij sommige modellen is de REC te programmeren met de tech2 of de aanhangwagenverlichting led of gloeilamp is.

                  #17683336
                  Nick-GSI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    klopt ik heb bij een vectra c ook wel eens het rec geprogrammeerd voor een aanhanger met led

                    #17683337
                    chopperman
                      Lid sinds:
                      5 June 2010

                      Ik zie bij de can-bus led 2 smd-weerstanden van 151 Ohm zitten, zie
                      http://www.alibaba.com/product-gs/265114414/canbus_led_auto_led_light_T10/showimage.html

                      komt dus uit op zo’n 75 Ohm weerstand wat dan 0.16 A bij 1,92 Watt trekt.

                      Is er iemand die dit kan bevestigen dat je zo’n weerstand over alle aanhanger-verlichting moet
                      zetten?

                      #17683338
                      Astraaa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        ga niet kloten met weerstanden. systeem is met de tech II gewoon te programeren voor LED verlichting.

                        #17683339
                        chopperman
                          Lid sinds:
                          5 June 2010

                          origineel gepost door Astraaa
                          ga niet kloten met weerstanden. systeem is met de tech II gewoon te programeren voor LED verlichting.

                          Daar had ik ook al aan gedacht, maar deze aanhanger wordt
                          regelmatig uitgeleend en dan kan het ook voorkomen
                          dat er een auto met can-bus voor staat die hetzelfde probleem dan heeft.
                          Dus lijkt mij een oplossing in de aanhanger beter, er is niets mis met weerstanden vind ik, wel jammer dat daar vermogen in warmte wordt omgezet waar niemand iets aan heeft.

                          #17683340
                          chopperman
                            Lid sinds:
                            5 June 2010

                            Ik ben er uit, je moet voor elke led-lamp, dus 2x rem, 2x knipper, 2x achterlicht en 1x mistlamp een load-resistor
                            plaatsen welke voor 21 Watt led-lamp 6 Ohm 50 watt is en
                            voor 5 Watt led-lamp 39 Ohm 10 Watt is zodat de cam-bus denkt dat er een normale (lamp) belasting aan hangt.
                            Goedkoopste was EBay aanbieders. zoek daar dan op “6 Ohm 50W LED Bulbs Load Resistors”

                            Ieder bedankt voor het mee denken.:D

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.