Ledlampjes in mistlamp

Forumindex Forums Modellen Grandland X Ledlampjes in mistlamp

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370389
    samson1955
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 February 2005

      Hoi Grandlanders, ik ben sinds kort in het bezit van een Grandland X  Innovation ,bevalt tot nu toe goed alleen de mistlampen aan de voorkant vindt ik een beetje minder omdat het gewone halogeen pitjes zijn en er niet uitzien in combinatie met de led AFL verlichting, ik ben van plan om deze te vervangen voor led maar moet ik daar een halve auto voor slopen om er bij te komen gezien er een soort van schutplaat aan de bumper vastzit. :wacko:

      Bij mijn vorige auto  ( Astra K Sports Tourer) ging het zonder iets te demonteren.

      Gr Hans

       

      #18370426
      Knutsel2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2018

        Ik heb er ook over zitten denken maar las dat de adaptive functie uitgeschakeld wordt zodra je mistlampen aan de voorzijde inschakelt. Dat wil je niet want dan mis je ook de adaptieve bochtverlichting en grootlicht functie. Dus ik heb het gelaten voor wat het is, je hebt ze vrijwel nooit aan.

        #18370428
        samson1955
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 February 2005

          Hallo Knutsel2,dat is inderdaad niet wat je wilt maar ik moet toch nog even bij de dealer zijn op 21 december dan ga ik dat eerst even navragen of dat het geval is, zou het een beetje jammer vinden maar inderdaad kan je het maar beter laten voor wat het is.

          Ik laat na deze datum nog wel even weten of het wel of niet kan.

          Misschien nog iemand op het forum die hier uitsluitsel over kan geven??? ;-)

          #18370442
          Knutsel2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 April 2018

            [quote quote=18370428]Hallo Knutsel2,dat is inderdaad niet wat je wilt maar ik moet toch nog even bij de dealer zijn op 21 december dan ga ik dat eerst even navragen of dat het geval is, zou het een beetje jammer vinden maar inderdaad kan je het maar beter laten voor wat het is. Ik laat na deze datum nog wel even weten of het wel of niet kan. Misschien nog iemand op het forum die hier uitsluitsel over kan geven??? ;-)[/quote]

            Dit staat in de manual op pag 121(MY 2018) :

            De grootlichtassistentie schakelt automatisch op dimlicht over wanneer:
            ● In stadsverkeer wordt gereden.
            ● Camera detecteert dichte mist.
            ● De mistlampen voor of achter zijn ingeschakeld.
            Zodra er geen beperkingen meer worden herkend, schakelt het systeem het groot licht weer in.

            #18370455
            samson1955
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 February 2005

              Heb gisterenavond een bericht gestuurd naar Opel werkplaats over dit geval,nu even wachten op antwoord ,kan bij Opel wel even duren denk ik :praying02:

              #18370614
              samson1955
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 February 2005

                Even een update met betrekking tot led’s in mistlampen.

                Vandaag bij de dealer geweest en de door mij zelf gekochte ledlampen H11 meegenomen en door hen erin laten zetten omdat het lastig is om erbij te komen is mits je een brug ter beschikking hebt.

                Wat betreft storingen bij inschakelen mistlampen m.b.t. AFL functies kan ik meedelen dat er geen uitval is van o.a. bochtverlichting e.d.

                Dus Knutsel2 je kunt ze gerust installeren.

                Moet zeggen dat het er een stuk beter uitziet dan die geelachtige halogeentjes. :applause01:

                #18370666
                Knutsel2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 April 2018

                  [quote quote=18370614]Even een update met betrekking tot led’s in mistlampen. Vandaag bij de dealer geweest en de door mij zelf gekochte ledlampen H11 meegenomen en door hen erin laten zetten omdat het lastig is om erbij te komen is mits je een brug ter beschikking hebt. Wat betreft storingen bij inschakelen mistlampen m.b.t. AFL functies kan ik meedelen dat er geen uitval is van o.a. bochtverlichting e.d. Dus Knutsel2 je kunt ze gerust installeren. Moet zeggen dat het er een stuk beter uitziet dan die geelachtige halogeentjes. :applause01:[/quote]

                  dat zal er zeker beter uitzien, want die halogeen pitjes is niet meer van deze tijd. Waar en welk merk H11 led’s heb je gekocht? Wat betreft de AFL, de bochtverlichting zal nog wel werken wellicht maar de grootlicht functie zeker niet want dat zou icm mistlampen, bij mist, elkaar tegenwerken lijkt mij…

                  #18370669
                  samson1955
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 February 2005

                    Hoi,klopt dat de grootlichtassistent uitvalt , dit is volgens mij gewoon uit veiligheidsoverwegingen zo gedaan omdat je met mist ook nooit met grootlicht moet rijden omdat je dan helemaal niks meer ziet dus eigenlijk wel logisch , ik heb ze bij GM-tuningsparts.nl gekocht ,gebruik daar de zoekfunctie en zoek op LED LAMP dan kom je ze tegen.

                    Specs: voltage:6-32v , Power 16 watt , lumen 4800 , type H11

                    Gr Hans

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.