Led lampen opel astra h 2004

Forumindex Forums Modellen Astra Led lampen opel astra h 2004

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373072
    Max Stulen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 November 2019

      Hallo mede forum gebruikers,

       

      Ik heb via het internet 2 led lampjes besteld voor de koplampen en 2 weerstandjes later besteld aangezien de lampen begonnen te knipperen. Nu heb ik deze aangesloten alleen worden deze zo heet dat ik ze bijna niet meer vast kan pakken, ik wou ze dus buiten de afsluiting van de koplamp neerleggen in de plastic kap die er achter zit maar aangezien ze zo warm worden weet ik niet of dit goed is? Zo hoort? En of dit wel goed gaat en het niet doorbrand op lange afstanden rijden.

       

      Bijgevoegd een paar fotos van de lampen, weerstandjes en de info van het soort lamp. Screenshot_20200311-165504_AliExpress20200311_17324420200311_17323920200311_183128

      #18373120
      Max Stulen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2019

        Niemand?

        #18373146
        Koffie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 November 2019

          Zo te zien heb je een weerstand van 6 ohm. Bij een boordspanning van 14,4 V dissipeert hij 35 W. Dat wordt heet genoeg om brand te veroorzaken. Zo’n weerstand kan 50 W kwijt, mits hij op een groot koelprofiel wordt geschroefd met koelpasta ertussen. Dan nog kan hij boven de 100 graden worden en plastic delen beschadigen.

          Welke lampen heb je precies gekocht? Zijn het alleen de lampjes of zit de reflector of projector er ook bij? In het eerste geval, haal ze er alsjeblieft uit. Een koplamp geeft alleen een goed lichtbeeld als er het lampje in zit waarvoor hij is ontworpen. De reflector is daar namelijk zorgvuldig op afgestemd. Zo’n reflector richt het grootste deel van het licht bijna horizontaal vooruit, net ietsje naar beneden, zodat het op een grote afstand op de weg komt. Je kan dan ver kijken. Als er andere lampen in zitten, kan de reflector niet goed zijn werk doen. Dichtbij krijg je dan te veel licht, waardoor je pupillen verder dicht gaan staan. Ver weg, waar het licht het hardst nodig is, komt er juist minder. Je krijgt dan de illusie dat je meer licht hebt, maar je kan juist minder ver kijken. Om nog maar te zwijgen over de verblinding van tegenliggers.

          #18373147
          Max Stulen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 November 2019

            [quote quote=18373146]Zo te zien heb je een weerstand van 6 ohm. Bij een boordspanning van 14,4 V dissipeert hij 35 W. Dat wordt wel heet ja. Zo’n weerstand kan 50 W kwijt, mits hij op een groot koelprofiel wordt geschroefd met koelpasta ertussen. Dan nog kan hij boven de 100 graden worden. Welke lampen heb je precies gekocht? Zijn het alleen de lampjes of zit de reflector of projector er ook bij? In het eerste geval, haal ze er alsjeblieft uit. Een koplamp geeft alleen een goed lichtbeeld als er het lampje in zit waarvoor hij is ontworpen. De reflector is daar namelijk zorgvuldig op afgestemd. Zo’n reflector richt het grootste deel van het licht bijna horizontaal vooruit, net ietsje naar beneden, zodat het op een grote afstand op de weg komt. Je kan dan ver kijken. Als er andere lampen in zitten, kan de reflector niet goed zijn werk doen. Het licht gaan dan niet de kant op waar het heen moet. Dichtbij krijg je te veel licht, waardoor je pupillen verder dicht gaan staan. Ver weg, waar het licht het hardst nodig is, komt er juist minder. Je krijgt dan de illusie dat je meer licht hebt, maar je kan juist minder ver kijken. Om nog maar te zwijgen over de verblinding van tegenliggers.[/quote]

             

            Dit zijn de lampen…. 1584283440592512847441159712798

            Lampem schijnen wel goed en ook duidelijk,ook een tegenligger heeft er weinig last van (getest), ik ben alleen bang dat hij straks ergens doorheen brand (het weerstandje) of zal hij niet zomaar door de plastic kappen heen kunnen branden? Want het weerstandje ligt als het ware in de ‘plastic /kunstof bak’ achter de koplamp. Als je snapt wat ik bedoel?

            #18373148
            Koffie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 November 2019

              De weerstand moet op een stuk metaal geschroefd worden waar hij zijn warmte aan kan afgeven. Aluminium koelblokken of (dikke) aluminium plaat zijn daar erg geschikt voor. In de kunststof bak zal hij inderdaad het plastic kapot maken.

              #18373152
              Max Stulen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 November 2019

                [quote quote=18373148]De weerstand moet op een stuk metaal geschroefd worden waar hij zijn warmte aan kan afgeven. Aluminium koelblokken of (dikke) aluminium plaat zijn daar erg geschikt voor. In de kunststof bak zal hij inderdaad het plastic kapot maken.[/quote]

                 

                Dus maak ik hem vast aan dit koelblok: SK_81_50_SA_01

                 

                Dan kan ik hem dus wel los in die ‘plastic/kunststof bak’ leggen zonder dat alles doorbrand?

                #18373223
                Koffie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 November 2019

                  Inderdaad, mits het koelblok groot genoeg is. Zo’n koelblok werkt overigens alleen als er vrij lucht langs kan stromen. Da betekent dat hij buiten de kunststof bak moet komen. In de kunststof bak koelt de lucht hem niet goed en wordt hij alsnog heet.

                  Op internet kwam ik tegen dat iemand de weerstand gewoon aan zijn carrosserie schroefde, misschien werkt dat ook.

                  #18373226
                  Max Stulen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 November 2019

                    [quote quote=18373223]Inderdaad, mits het koelblok groot genoeg is. Zo’n koelblok werkt overigens alleen als er vrij lucht langs kan stromen. Da betekent dat hij buiten de kunststof bak moet komen. In de kunststof bak koelt de lucht hem niet goed en wordt hij alsnog heet. Op internet kwam ik tegen dat iemand de weerstand gewoon aan zijn carrosserie schroefde, misschien werkt dat ook.[/quote]

                     

                    Dankje voor je antwoord ik zat anders te denken om voor xenon setje te gaan met een HID error logjt canceler. Of zal die ook te warm gaan worden? Zag deze toevallig oo aliexpress. Maar zijn uiteraard tig andere aanbieders.

                    https://a.aliexpress.com/_dZsqAN5

                    #18373237
                    opel-mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2011

                      De astra H heeft canbus, als deze ziet dat er te weinig stroom afgenomen wordt dan zal hij de spanning eraf halen, dus vandaar dat jij een shunt hebt die 35Watt opneemt en omzet in warmte, het andere vermogen wordt opgenomen door de led en omgezet in licht.

                      vandaar dat de shunt op een groot stuk ijzer gezet moet worden, anders kan hij de 35watt niet kwijt en loopt de temperatuur op.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.