lamp

Forumindex Forums Modellen Insignia lamp

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18411342
    wimvg
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 June 2018

      Geachte

      sinds deze week in het bezit van opel insignia 2015 break , wat mij beetje stoort is volgende, de dag rijlichten zijn koud wit, die in de koplamp geelachtig

      kan ik deze ook vervangen in koud wit??? zo ja welke heb ik nodig

       

      mvg

      #18411629
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Dat is het probleem met halogeen lampen. Die stralen tov de leds idd “geliger” licht uit. Er zijn wel H7 lampen te koop met een blauw filter op het glas die witter uitstralen (zoeken op Google), maar of deze nu echt het beoogde effect hebben wat je wil….het is nooit hetzelfde als Xenon. Daarbij is het niet zo’n eenvoudig klusje om ze te vervangen (mits je kabouterhandjes hebt).

        Ik heb “gewone” H7 lampen in mijn Insignia, maar vind de gelige gloed nog wel meevallen. Misschien is jouw refelctor aangetast of het glas dof?

        #18411649
        Koffie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 November 2019

          Houd er rekening mee dat koud-witte halogeenlampen iets minder licht geven en/of iets meer strooilicht, dan gewone halogeenlampen. Dat komt door het blauwe laagje. Er zijn twee manieren waarop dit kan werken:

          1. Al het gelige licht van een halogeenlamp kan alleen witter, dus blauwer, worden gemaakt door een deel van het rode/oranje/gele licht tegen te houden.

          2. Het gelige strooilicht kan witter worden gemaakt door voor blauw extra strooilicht te zorgen. Strooilicht is wat je ziet als je naar een koplamp kijkt.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.