lamda ?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238827
    mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      hoi ik heb kadett gsi cabrio c20ne, en deze schommelt stationair nogal en als ik dan gas geeft lijkt net of hij een klein beetje verzuipt en pakt daarna weer goed op. Nu heb ik de lmm al vervangen geen resultaat, nu trok ik de stekker van de lambda eruit en liep gelijk mooi stationair, kan het zo zijn dat de lamda kapot is? Voor de rest rijd de auto gewoon goed. Zit er eventueel ook stelschroef zodat ik iets kan schroeven voor stationair toerental.
      Alvast bedankt

      #17892008
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Een lambdasensor kan je zelf met een multimeter controleren.

        Meten op de zwarte draad, 0.1 -> 0.9 volt zal die schommelen bij warme motor.
        0.45v bij koud is normaal, das een tussenwaarde, maar hij moet niet blijvne hangen op 1 waarde.

        #17892007
        mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          ok ga ik die eens controleren dan wist ik niet

          #17892006
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Er bestaan ook lambda sensoren die tot 5V gaan….zelfde principe met meten.
            Alleen heeft zon “oude” motor nog gewoon een goedkoop lambdasensortje er in

            #17892009
            mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              nou lamda gemeten was goed, heb bougies en rotor al vervangen , stappenmotor uitgewisseld ook geen suc6. Tis onder de 2000 toeren dat tie ook af en toe stottert , net of die valse lucht of iets trekt. Maar trekt wel goed door na de 2000 toeren, moet ik misschien aan een luchtmasse meter gaan denken?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.