Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Lambdasonde computer voor de gek houden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2008 om 16:51 #17206483
ik heb pas een spaghettispruitstuk gekocht voor me kadett met een C20NE. maar nu zit ik met een probleem.
ik heb op mijn orginele uitlaatspruitstuk een lambdasonde zitten. maar op dat spaghettispruitstuk zit geen sparing voor een lambdasonde. hoe kan ik dit oplossen.
zijn er misschien speciale vervangers die ik er op kan zetten die een goede waarde doorgeeft aan de computer. of kan ik zelf iets maken waardoor de computer denkt dat hij de ideale waarde afgeeft.
Graag hulp hierbij !
8 januari 2008 om 19:28 #17382741Je kunt toch ook een moertje op het spruitstuk lassen, zodat je toch een lamdsonde kunt monteren?
Gr. Diederik
8 januari 2008 om 19:32 #17382742Heb dit ooit is moeten doen op een voorpijp van een peugeotje
Heb een gat gemaakt in de nieuwe pijp ongeveer ter hoogte van waar die origineel ook zat,
wel zo dat ie van 4 pijpen pakte en niet van 1 cilinder…maar maakt verder niet uit hoe en wat…(heb dr een hele zooi over in een boek staan over lambdasensoren…die cursusen krijg ik nog:thumbdown:(:cry)Daar heb ik de oude bevestigin over gelast.
Werkte perfect.
Bestaan ook gewool losse moeren die op de pijp gelast worden, alleen had ik die niet.dit leverd m-tech:
maar mischien kan je goedkoper wat anders fixen:jerryGewoon monteren en doormeten, koud moet ie 0.45V aan geven op je multimeter.
Bij warm geeft ie vanalles aan van 0.1 tot 0.9, maar das kloten met een multimeter dan.9 januari 2008 om 19:13 #17382743AnoniemLid sinds:
1 January 1970lambdasensoren werken toch met een weerstandswaarde?
kan men hier niet gewoon een “normale” weerstand tussen plaatsen?
en een analoge multimeter kun je t signaal wel meten.. ook met een digitale, maar dan met een scoopfunctie (de errug dure modellen dus)
18 januari 2008 om 17:13 #17382744M18x1.5 dacht ik….
19 februari 2008 om 21:34 #17382745een lambdasonde geeft gewoon een spanning af van 0 tot 1 volt aanvankelijk van het zuurstofgehalte in de uitlaat.
en een lambda sonde is gewoon met een digitale multimeter te meten hoor heb je niet special scoopfunctie voor nodig
20 februari 2008 om 00:05 #17382746gewoon een bout op je spruitstuklassen(wel eers ff gatje boren he) en erop draaien heb dit ook al in het verleden wel eens gedaan werkt nog altijd goed;)
24 februari 2008 om 23:41 #17382747een moer is makkelijker piet
Je draait zo lastig een lambda in een bout
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.