Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Lage toeren stotteren – Inlaatluchttemperatuur sensor – ECU?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2013 om 08:52 #17255748
Heren
Ben al geruime tijd bezig met de inlaatluchttemperatuur sensor.
Hij geeft gewoon geen temperatuur aan op de OP-COM. Hij geeft wel het aantal Volt weer. En dit klopt ongeveer met de waarde’s die de Tigra van Looney ook aangaf.Na wekenlang van alles geprobeerd te hebben , kon het niet anders dan aan de ECU liggen (DACHT IK).
Ik ben gisterenavond langs Looney van het opelforum geweest. En we hebben verschillende dingen geprobeerd.
– Verschillende ecu’s geprobeerd
– Kabels doorgemeten etc
– Stekkertje van inlaatluchttemperatuur sensor geprobeerd
– Verschillende sensor’s geprobeerdMaar nog altijd geen inlaattemperatuur ? :wtf
Heeft iemand een idee waar het nog anders aan kan liggen?
Ik weet niet meer waar ik moet zoeken :cryBij het inleren van de andere ECU had ik niet eens een security code nodig?????
Het betreft trouwens een Corsa X16XE
27 februari 2013 om 20:52 #18111661Volgens Looney heb ik ook een oude type ECU. En een uitlees-Stekker (16pins) van de nieuwere type’s.
Weet niet of dit er iets mee te maken heeft?
Zijn er nog onderdelen die ik kan testen zodat ik wel een temperatuur te zien krijg? En zodat hij niet meer stottert?
Heb gisteren dus gezien dat een x16xe veel mooier stationair kan lopen dan dat die van mij doet :jerry
Mijn corsa is trouwens uit 1995.
En ik had de security code niet nodig om een andere ecu in te leren :wtf1 maart 2013 om 09:40 #18111662in 95 – 96 heeft opel veel verschillende zaken aan elkaar geknoopt.
Ik heb hele vreemde zaken gezien qua uitvoeringen en andere zaken.Bijv een pre-facelift model met een aantal zaken van de facelift en andersom..
Dus dit verklaart zeer waarschijnlijk het oude type ecu met de nieuwe uitleesstekker.Maar het is wel vreemd dat je wel het voltage ziet maar geen temp.
Dit kan natuurlijk weer komen door het oude type ecu..loopt de motor zo raar dan?
1 maart 2013 om 12:43 #18111663Maar ik kan geen nieuwere type ecu proberen want dit zijn 2 andere stekkers/connectors. Heb al geprobeerd om een nieuwere ecu erin te zetten. Maar 1 kabel past dan niet in de ECU.
De motor loopt gewoon hoor , en heeft ook al zn vermogen.
Maar ik merk gewoon dat er een hele lichte stotter laag in de toeren is. En dat hij ietwat onregelmatig loopt.Als ik de inlaatluchttemperatuur sensor van de andere X16XE los haal loopt hij net zoals die van mij
Als ik bij mij de inlaatluchttemperatuur sensor los haal merk ik helemaal niks. Blijft gewoon hetzelfde lopen.Hij geeft wel het aantal voltage weer , daarom zal hij ook wel GEEN foutcode geven.
Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken :wtf
1 maart 2013 om 16:16 #18111664Hij loopt wel een stuk minder mooi dan bijvoorbeeld de x16xe hier. Rauw en onregelmatiger (ondanks dan in de tigra scherpere nokkenassen zitten).
En inderdaad, stekker los maakt niets uit voor de loop van de motor. Ik vind het een apart verhaal. Tegelijkertijd lees ik ook dat EdGSI zelf een mengelmoes van x16xe en c16xe in heeft gebouwd. Wat voor blok lag hier standaard in? Wellicht dat de overgang van ecu naar uitleesstekker niet klopt of dat er op deze motor eigenlijk wel een nieuwe ecu hoort, maar de kabelboom dit niet toe laat.
1 maart 2013 om 17:12 #18111665Er lag standaard een x16xe in
Toen begon mijn extreem olie te verbruiken en ben ik gaan kijken voor een 2de hands blok.
Toen heb ik een KALE c16xe gevonden (ALLEEN CILINDERKOP & ONDERBLOK)
Toen heb ik tijdelijk met de C16XE gereden totdat de X16XE gereviseerd was.
Nu ligt alweer 2 maanden de x16xe erin.
Maar voor dat ik de C16XE erin heb gelegd was dit probleem ook al :jerry
Edit:
Ik heb geen andere kabelboom of aanbouwdelen gebruikt van de C16XE.
ALLEEN MAAR ONDERBLOK + KOP (En deze zouden gelijk zijn aan elkaar)Het zou natuurlijk kunnen dat voor dat ik hem kreeg er iets mee gebeurd is (10 vorige eigenaren)
3 maart 2013 om 15:15 #18111666Zijn er elektronische dingen die ik nog kan wisselen (om te proberen) ?
Heeft niemand anders meer een idee?
3 maart 2013 om 15:35 #18111667Enige verschil tussen de computer stekkers is:
C16XE is anders als X16XE
X16XE zonder startblokkering heeft een andere stekker als Met start blokkering.
Willem
3 maart 2013 om 16:46 #18111668Zou het aan de startonderbreking liggen?
We hoefden ook geen security code in te voeren bij het inleren van een andere ECU :wtf
Kun je een startonderbreking gewoon uitwisselen? Of moet deze ook ingeleerd worden?
En waar zit de security code in? In de startonderbreker of in de transponder?
3 maart 2013 om 16:57 #18111669Security code zit in je ecu en je imobiliser. Het zou wel kunnen dat je het probleem krijgt als je een startonderbreker hebt die niet weet waarmee die nu moet communiceren. Inleren doe je in je imobiliser of ecu afhankelijk van welk van de twee je vervangen hebt.
3 maart 2013 om 18:04 #18111670Maar we hebben helemaal niet mijn security code geprogrammeerd in Looney’s ECU.
We hebben de ECU aangesloten. Daarna heeft hij die ECU gekoppeld (zonder enige code) en stond er ‘Turn ignition off , Turn ignition on. En toen startte hij gewoon.Of hoef je geen security code te programmeren bij ALLEEN ECU wisselen?
Dus eigenlijk hoef ik hier het probleem van de inlaatluchttemperatuur ook niet te zoeken :hmmz
Het moet toch ergens aan liggen. Het kan toch niet dat het toevallig alleen mijn corsa is :wtf
En waarschijnlijk iets elektronisch , maar wat?? :swear4 maart 2013 om 14:38 #18111671Stuurt de ECU de info (inlaatluchttemperatuur etc etc etc) nog ergens anders heen ?
Wat is dat elektrisch kastje wat onder de schakelpook zit?
4 maart 2013 om 15:55 #18111672De securitycode van je auto zit origineel in de immobiliser en in je ECU ingeprogrammeerd.
Op het moment dat jij de sleutel in het slot steek is die chip stap 1 met de immobiliser, is het de goede sleutel zeg maar.
Daarna gaat die immobiliser kijken of de ECU dezelfde code heeft geprogrammeerd als de ECU.Die immobiliser en sleutel horen dus bij elkaar. (ook al is een nieuwe sleutel ook gewoon te programmeren, die sleutel geef je dan een code die overeenkomt met de immobiliser, bij een nieuwe immobiliser heb je de securitycode nodig van de donorauto en moet je de ecu en sleutel programmeren… Die immobiliser is dus redelijk vast)
Die startonderbreking werkt bij jou niet helemaal goed. Want met de nieuwe ecu startte die niet en knipperde je MMlampje. Dat is zoals het hoort. Echter kon ik de ecu niet programmeren, maar wel koppelen (ZONDER securitycode..)
Je hebt dan ook wel degelijk een verschil in de computers..
Het oude type <95 heeft die crème connector en is het oude type ecu
Het nieuwe type heeft een nieuwe type ecu en heeft een witte connector (naast de rode)
Een draadboom met wit past niet op creme en andersom.Een nieuwe type ecu heeft NIET altijd startonderbreking, en het oude type ecu heeft soms WEL startonderbreking.
1 van de fysieke verschillen die mij opviel was het hebben van 1 draad op de knocksensor (oude type) en 2 draden op de knocksensor (nieuwe type). Maar er zijn ongetwijfeld meer verschillen?
4 maart 2013 om 16:03 #18111673Dus als ik een ander type ECU zou willen proberen moet ik de complete kabelboom ook omgooien ?
Zijn er echt verschillende kabelbomen geleverd dan bij de X16XE ?
Bij de C16XE is hij zowiezo verschillend omdat daar de LMM ipv Luchttemperatuursensor zit.5 maart 2013 om 21:49 #18111674Jup, 1994 zijn heel kort zonder Startonderbreker geleverd geweest (ook X14XE daarvan kan je ook de Computer pakken trouwens..)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.