Lage compressie 4e cilinder opel insignia 1.6T 2010

Forumindex Forums Modellen Insignia Lage compressie 4e cilinder opel insignia 1.6T 2010

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18415989
    FlorisN
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 April 2021

      <p style=”text-align: left;”> Hallo iedereen,</p>
      ik ben sinds een jaar in het bezit van een insignia 1.6 turbo uit 2010, ondanks de m32 bak toch de aankoop gemaakt. 145xxx gelopen en altijd netjes onderhouden geweest volgens de boekjes.

      De laatste tijd wanneer het ‘s ochtends kouder werd vond ik dat de motor soms wat schudde/ niet helemaal mooi liep. Bougies en bobine zijn recent vervangen dus toch maar even een compressie test gedaan, cilinder 1/3  +-8 bar echter cilinder 4 +-4 bar :cry: . Had al wat gelezen op dit forum over dit ‘opel probleem’, dus vervolgens wat olie in het bougie gat gegooid, wanneer de lekkage echt bij de zuiger/cilinder weg zou komen, zul je de druk wat moeten zien oplopen door de oliefilm die ontstaat langs de rand van de zuiger.
      En inderdaad 7 bar gemeten, ik durf er dus vrijwel vanuit te gaan dat het de zuiger/cilinder is. Ik heb nu de volgende vragen

      ik heb mijn insignia een maand geleden laten chippen, zou het probleem hier al zo snel weg kunnen komen. Of is dit iets van langdurige slijtage( niet dat ik de km stand heel heftig vind)

      hoelang is hier nog meer door te rijden? Hij loopt verder prima wanneer hij warm is en trekt goed door.

      heeft iemand ervaring met de revisie van deze blokken? Kosten, wat moet er allemaal vervangen worden, is de auto het nog waard? Ook ivm. de m32 bak waarin ik tot op heden nog geen problemen ondervind.

      alvast bedankt voor jullie moeite

      Groet Floris

      #18418324
      zlatni
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 January 2019

        motorrevisie zal je niet ontlopen helaas als ik zo lees,  bij turkse garage rond 2200 – helaas ook dit gehad –

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.