laadprobleem elektrische Corsa e

Forumindex Forums Modellen Corsa laadprobleem elektrische Corsa e

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #18462917
    Ligo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 April 2022

      Mijn elektrische Corsa e uit 2020 (november) wil sinds enkele weken niet meer laden. Bij het aansluiten van de laadkabel stopt het laden voortijdig onder vermelding van ‘laadsessie onderbroken’ of ‘laadsessie beëindigd’. De auto staat inmiddels bij de garage voor onderzoek, het lijkt de interne lader te zijn (OnBoardCharger) –> zijn er andere Corsa-e rijders die dit ook meegemaakt hebben?

      #18473289
      Lucse
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 July 2022

        Ik zit met identiek hetzelfde probleem, alleen is mijn Corsa E nog maar 4 maanden oud (aangekocht eind maart 2022). Ik heb de auto binnengebracht in de garage 2 uur voor ze in verlof gingen. Het probleem is door hen bevestigd maar ze kunnen het pas onderzoeken na hun verlof, zijnde ten vroegste op 8 Augustus. Ik hou je hiervan in elk geval nog op de hoogte.

        Kan je me zeggen als jouw laadprobleem is opgelost en wat men juist heeft gedaan?

        #18476157
        Lucse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 July 2022

          Update: gisteren heb ik van de garage het bericht gekregen dat de “Onboard Charger” dient vervangen te worden. Een stuk dat volgens hen een 3000 Euro kost. Dat voorspelt toch eerlijk gezegd maar weinig goeds voor de toekomst als zo’n belangrijk onderdeel na nauwelijks 5000 kilometer al de geest geeft.

          De vervangwagen waar we ondertussen al 2 weken mee rondrijden heeft ook al mankementen. Dit is eveneens een Corsa e met slechts een 5000 tal km op de teller, net als onze wagen. Op een bepaalde ochtend deed de monitor niks na het opstarten. Enkel het Opel-logo verscheen er op, maar het was niet mogelijk om er verder iets te doen op verschijnen. Niks hielp om dit probleem ongedaan te maken (uitschakelen contact, uitstappen, op slot doen, opnieuw openen en herstarten…enzoverder). Na twee uur kwam het scherm echter opeens terug tot leven en werkte alles weer zoals het hoorde. Tja???

          Nogmaals: dit voorspelt allemaal weinig goeds voor de toekomst….

          #18505468
          Aguila
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 January 2023

            Mijn Corsa E uit 12-22 met 2000 km heeft ook deze problemen. Echt heel vervelend.

            #18507082
            Pietje Puk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 January 2023

              Ook mijn corsa-e uit 09-2020 vertoont een soortgelijk probleem:

              Bij het aansluiten van de laadkabel gaat de auto ~10sec laden. Daarna springt de laadpaal op groen(laden voltooid). Het laden staat dan op 0km/u. Na ~10sec springt de paal weer op blauw (bezig met laden) en start het laden weer. Dit herhaalt zich 5x waarna de auto rood gaat branden.
              Garage ziet hetzelfde probleem, conclusie: OnBoardCharger dient vervangen te worden. Dit zal waarschijnlijk 2 weken duren, omdat de onboardlader specifiek voor elke auto gemaakt dient te worden. Anders communiceert het niet met elkaar.

              Echt bizar dat het eerste prijzige manko zich zo snel al aandient. Valt het bij jullie onder garantie?

              Eerder liet de zwarte lak op het dak al los. Hebben jullie dit misschien ook ervaren?

              #18507345
              nvg
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 January 2023

                Hier hetzelfde probleem met mijn e-Corsa van sept. ’21 met ca. 32000 km. op de teller. Garantie is 2 jaar en mijn auto 2 jaar en 4 mnd. Opel biedt een coulance regeling  van 50%. Dat betekent dat er nog €1750,- op mijn bordje komt. Ik heb de klantenservice van Opel gebeld en aangegeven dat ik hier niet tevreden mee ben aangezien dit dus een bekend probleem is. Ook op het Duitse Opelforum wordt hierover geklaagd.

                Er schijnen ook veel problemen te zijn met de software update. Dit heb ik zelf nog niet ondervonden.

                #18510082
                Jos van Oorschot
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2023

                  En hier hetzelfde verhaal. Begin januari probleem gemeld bij dealer. Uiteindelijk afspraak gemaakt en na 4 uur is de conclusie dat de OBC moet vervangen. Dat moet weer bij een andere dealer gebeuren. Auto is 2 jaar en 2 maanden en dus kom ik ook in het coulance verhaal. Heb de auto vorig jaar mei gekocht en overweeg nu om gebruik te maken van de wettelijke garantie als iemand denkt dat ik hiervoor een hoop ga betalen.

                  #18510101
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    Betaal je na 2 jaar verder met een andere obc, maak geen zorgen. Is geen sprake van kans, maar zekerheid.

                    #18514093
                    scheuriezer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 February 2023

                      hoi

                      ik had het zelfde probleem na 1,5 jaar niet meer kunnen opladen opel pech hulp gebeld ja u heeft geen mobiliteits garantie. ik zo watblief heb 2 jaar fabrieks garantie. ze zijn niet gekomen

                      boordlader stuk auto 3 weken kwijt geweest, men zei eerst dat kan weken of maanden duren

                      ook in duitsland veel problemen zoek maar eens op onderstaande is een hele grote auto verhuur van E auto’s

                      nextmove – YouTube

                      nu in met de  temperaturen van nu rij ik maar 150 a 160 op een volle accu rij 30 km naar werk op autoweg max 100 km/h

                      #18514095
                      scheuriezer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 February 2023

                        ik heb een GS-line 2020

                        prijs bij mij was is 2022 ergens in mei kosten 2500 euro gelukkig garantie. vroeg heb hier zeker 2 jaar garantie op waarna ik te horen kreeg je kunt geen garantie op garantie krijgen.

                        tevens is de myopel app in 1 woord K zo vaak contact gehad met opel zonder resultaat heb me al enige jaren in electrische auto’s verdiept en moet opel nederland nog dingen uitleggen

                        ben behoorlijk teleurgesteld in opel heb het gevoel dat de PSA groep opel eerder kapot maakt dat beter alle fabriekanten hebben een goede app behalve de PSA groep

                        tot slot ben helemaal klaar met de corsa hij gaat weg op naar de KIA NIRO EV 7 jaar volledige garantie

                         

                        #18514114
                        liviu2004
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 April 2014

                          Goed keuze, wie wil een auto voor 2 jaar dan kapot?

                          #18519114
                          tedcorsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 April 2023

                            zelfde laadprobleem gehad, auto was pas enkele maanden oud. Drama die bak. Was 2 maanden bij de dealer, die er ook geen raad mee wist Uiteindelijk  bleek idd grote reparatie nodig onder fabrieksgarantie. Tegelijkertijd het navigatiesysteem ook helemaal niet functionerend. ook dat was een gebed zonder einde. Dealer wist zich geen raad, wel 10x keer aan gesleuteld en dat heeft maanden geduurd. Recent weer een nieuw probleem met een update, viel net buiten de garantie. Opel wist zich wederom geen raad. Auto maar liefst 8 dagen in de garage en een vette rekening deze keer. Dan ook nog een unit van de ventilatie defect Jonge jonge wat een drama auto is dit. Geen kwaliteit en vervolgens hebben noch de dealers noch Opel  voldoende kennis van hun eigen  baggerbak. Hun antwoord: andere merken hebben ook veel problemen met de elektrische auto’s. Nou, dat is het sterkste argument dat ik ooit gehoord heb. Voor mij in ieder geval nooit meer een Opel.

                            #18519257
                            Corsaliefhebber
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 February 2012

                              Jammer dat Opel op deze manier moedwillig kapot gemaakt word door hun nu Franse eigenaar.. :negative:

                              #18542290
                              tedcorsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 April 2023

                                en na de lange lijst van problemen (onmogelijkheid om te laden, niet werkende navigatie, ventilatie stuk, updates die vastlopen etc etc) dient een nieuw probleem zich aan. Auto nog geen 3 jaar oud en nu weer aircopomp stuk. Kosten ruim 2.000 euro

                                En dan ploft er vandaag ook nog een brief op de deurmat over een terugroepactie. De motor van de auto kan spontaan uitvallen agv een string in de communicatie tussen de elektronische eenheid van de motor en de aircocompressor.

                                Lachwekkende teksten: ‘In het kader van continue productverbetering en uw veiligheid …. terugroepactie.’  en ‘Met de aankoop  van uw Opel heeft u gekozen voor een voertuig met dynamische rijeigenschappen, geavanceerde technologie en hoge kwaliteits- en veiligheidsnormen.’

                                Mensen koop geen elektrische corsa, het is garantie op ellende. En de service van Opel is ongekend slecht. Voor mij nooit meer Opel.

                                Als er meer mensen zijn met vele problemen laat het dan weten. Wellicht een leuke thema voor een vasthoudende journalist

                                #18542447
                                Ligo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 April 2022

                                  Bij deze een late update van degene die dit topic gestart heeft. Bij onderzoek destijds in het voorjaar ’22 door de garage bleek het inderdaad de OCB te zijn die vervangen moest worden. Mijn garage heeft dit onder garantie gedaan, maar ze kregen bij aanmelding geen levertijd voor het onderdeel vanuit Opel centraal. Uiteindelijk heb ik in totaal 7 weken met vervangend (benzine-) vervoer rondgereden, voordat ik mijn auto weer terug had. Tot nog toe lijkt de OCB het naar behoren te doen, maar ik rij nog geen 1,5 jaar met de lader, dus over een paar maanden toch maar goed in de gaten houden.

                                  En ook ik was verbaasd over de brief die afgelopen week in de bus gevallen is over de terugroepactie. Ik dacht eerst dat het een of andere oplichtingspoging was, maar daarvoor stond er toch teveel info in de brief, dus komende week contact opnemen met mijn garage.

                                  Sterkte voor iedereen die met het OCB  probleem geconfronteerd wordt, wellicht helpt de info op dit forum om aan Opel duidelijk te maken dat het om een structureel probleem lijkt te gaan waarvoor het zeer redelijk zou zijn om de reparatie onder coulance uit te voeren.

                                  #18547558
                                  Ed
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 September 2023

                                    Mokka-E van twee jaar oud. Vandaag de auto naar de garage gebracht. Krijg hem niet meer goed opgeladen. De gemeentelijke laadpaal heb ik al een aantal keren in storing geholpen. Hij begint te laden en als ik dan wegloop bij de auto stopt het laden. Als ik naar de auto toeloop start het weer. Dus de auto zoekt de sleutel.

                                    Volgens de garage moet ik rekening houden met 2 tot 3 maanden reparatietijd. Gelukkig loopt de auto onder private lease en heb ik een vervangende auto. Men weet nog niet wat de storing is maar men had een vermoeden. Als ik de verhalen hier zo lees begrijp ik dat :bye:

                                    De auto zelf is verder prima. Rijdt er graag in. De garage is best wel behulpzaam.

                                    #18550269
                                    Marc Korff
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 February 2024

                                      Ik heb een opel corsa-e onder privat lease van Just lease. In 2020 een corsa-e voor de deur. Auto rijd top maar ook hier problemen met de (obc) volgens mij. Is ca na 1 jaar al is stuk gegaan en nu waarschijnlijk weer stuk (auto laad niet meer). Ik hoor al reparatie tijden van een maand of maanden. Gelukkig heb je een leaseauto hoor ik je denken dan word dit toch allemaal geregeld? En ja je krijgt vervangend vervoer maar dan wel een benzine auto. Dit levert weer allemaal nieuwe problemen op maar dit is niet voor dit topic bestemd. Ik ben in deze wel blij dat ik de auto niet gekocht heb maar geleased…en dat ik met 1,5 jaar weer een keuze kan maken kopen of leasen, benzine of electrice 😉

                                       

                                       

                                      #18551461
                                      NicoKlomp
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 April 2024

                                        Heb hetzelfde probleem met opel Vivaro E.

                                        Compressor vd accukoeler kapot. laten repareren maar na 2 dagen weer kapot.

                                        Probeer snel te ruilen voor diesel. Auto van 2 jaar en 4 maanden.

                                        Hoor over coulance maar wacht af wat dat gaat brengen, weinig vertrouwen in

                                        :-(

                                        #18551769
                                        betty
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 April 2024

                                          Goedemorgen

                                          Ik heb ook verscheidene problemen gehad met mijn opel corsa e.(bouwjaar 2020). Ik heb hem zelf nu 2 jaar.

                                          Onboard charger nu voor de 2x keer kapot.

                                          Compressor airco is kapot + kachel heeft mankementen.

                                          Vorig jaar kreeg de speaker mankementen ( harde gillende tonen die alleen stopten nadat gehele stroom eraf gehaald werd.

                                          Geen recht op coulanceregeling (compressor) omdat ze niet kunnen zien in systeem dat opel de onderhoudsbeurten heeft verricht. Terwijl het een showmodel was van een opel dealer.

                                          Daarbij vond ik het vreemd dat ten tijde van de terugroepactie mbt communicatieproblemen met airco, mijn airco kapot ging en het niets hiermee te maken had. Laat staan dat zoveel onderdelen al kapot gaan in zo’n vrij nieuwe auto.

                                          Al met al om gek van te worden, en met name de kosten.

                                          Ik wil hier meer werk van maken want je krijgt geen waar voor je geld en de goede service is ver te zoeken.

                                          #18553808
                                          Angus Munro
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 July 2024

                                            Beste opel corsa e rijders en peugeot 308e. Ik heb ook hetelfde probleem met het laden en de auto is uitgelezen, auto blijkt (overleden) volgens de anwb. Hoogstwaarschijnlijk ook de (obc) en of accupakket. Schandalig dat er zo veel problemen zijn met deze jonge auto’s. Ik wil hierbij oproepen om een terugroepactie te forceren met zo veel mogelijk andere mensen die hetzelfde probleem hebben. De kosten voor dit geintje zijn niet te overzien voor de gewone autobezitter en zal  via een rechtzaak tegen opel/ stellantis vergoed moetten worden door de verkoper/dealer. Ze zijn op de hoogte van alle problemen heb ik vernomen via de klantenservice dus ze zijn dan in mijn ogen ook aansprakelijk  voor het verkopen van een niet goed functionerend product. Mvg angus munro, reageren kan op angusdanii@gmail.com

                                            #18555006
                                            rene friederichs
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 September 2024

                                              Ik wil nu ook dit forum gebruiken om er collectiever in te delen. Ik rij sinds augustus 2020 in een opel Corsa e,  en heb nu weer (opnieuw) een serieus laadprobleem. Een aantal weken of maanden lukte opladen elders al niet meer bij publieke palen, dus werd het onderweg FAstNed of andere snel-laders. Thuis lukte het via mijn eigen laadpaal tot vrijdag jl. altijd wel. Maar sinds vrijdag jl. laadt de auto ook niet meer op via mijn eigen thuispaal. Dat is dus een vitaal probleem dan, want er staat nog zowat 40 km op en dan stopt het.

                                              Ik kon mijn Opeldelaer Hekkert in Roermond niet telefonisch spreken vanwege drukte daar, zij de telefooncomputer, dus heb ik ze zojuist aangeschreven. Ik informeer iedereen via dit forum graag het verloop van wat er vanaf nu gebeurt. Overigens heb ik net een grote beurt laten doen met de kosten posten ‘videocheck’ a 100 Euro, en ‘systematic Maintenance Operations’  à 149,88 Euro, en dan nog posten die ik wél begrijp (!), op een totale kostenpost van 321,03 Euro

                                              Ik begrijp nu via dit forum dat het oplaadprobleem bij de opel Corsa géén incident is, maar structureler lijkt.

                                              Ik hoop dat de reactie van Opel op mijn probleem snel komt en helpend zal zijn, en ik zal dit forum gebruiken om lezers eerlijk te informeren.

                                              #18555036
                                              rene friederichs
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 September 2024

                                                Okee. in vervolg op mijn post van 23 september jl. Het is nu 26 september, 3 dagen na mijn ‘pechmelding’  bij Opel. Ik ben vanochtend gebeld en de auto staat nu in de garage.  Daar ben ik dan wel soort blij mee, dus dat de klacht wordt opgepakt. En zojuist kreeg ik een telefoontje en begreep ik dat inderdaad de OBC kapot is. Men overlegt en zoekt intern uit hoe de schade te herstellen en of er een herstelregeling voor is. Zoals gezegd, de auto is van augustus 2020, kreeg zijn onderhoud, en hetzelfde defect was er al eens , en is toen verholpen door een nieuwe OBC.

                                                Nu is de auto nèt (augustus) uit garantie. Ik ben erg benieuwd naar het antwoord morgen!

                                                #18555433
                                                mark van E
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 October 2024

                                                  Goedemorgen,

                                                   

                                                  1,5 Week geleden een 2e hands corsa e gekocht uit 2021 bij een erkende dealer.

                                                   

                                                  Gisteren voor het eerst aan de lader.

                                                  Auto knippert groen, auto geeft aan: laden met 0 km per uur. Niet veel later staat er: laden voltooid. Dit bij 2 openbare palen en een vaste thuislader.

                                                   

                                                  Nu lees ik dit forum. Het zal toch niet?

                                                   

                                                  Had ik nu maar eerder dit forum gelezen.

                                                  #18555725
                                                  tedcorsa
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 April 2023

                                                    Hope for the best, prepare for the worst. Maar neem aan dat je garantie hebt.  Mijn advies: beroep je op non-conformiteit (zie consumentenrecht / Burgerlijk wetboek), lever het ding in en laat je niet aan het lijntje houden. Die dure fout heb ik gemaakt, niets dan ellende gehad

                                                    #18555755
                                                    RVS01
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 November 2024

                                                      Gisteren Opel Corsa E o.b.v private lease opgehaald. Vandaag geprobeerd om op te laden aan laadpaal aan huis. Tot 4 x toe stoppen doorgeslagen…… . Technisch probleem?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.