Krukassensor doormeten

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Krukassensor doormeten

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271386
    Robke1974
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 March 2008

      hoi, weet er iemand hoe je op de juiste manier de krukassensor kan doormeten ?
      mss eventueel ook een schematje ?
      alvast bedankt

      #18280504
      anoniem
        Lid sinds:
        30 June 2004

        heb je de turbo nog steeds niet klaar?
        de mijne (turbo)heeft nu ook problemen, na het starten gaat hij steeds na 4 seconden uit, ik ga er deze week mee naar de garage, daar kunnen ze hem met een computertje de waarden uitlezen (Tech1) als het goed is, hopelijk komen ze er uit, is niets minder dan een auto die niet goed loopt.

        #18280505
        Robke1974
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 March 2008

          @Duurt wrote:

          heb je de turbo nog steeds niet klaar?
          de mijne (turbo)heeft nu ook problemen, na het starten gaat hij steeds na 4 seconden uit, ik ga er deze week mee naar de garage, daar kunnen ze hem met een computertje de waarden uitlezen (Tech1) als het goed is, hopelijk komen ze er uit, is niets minder dan een auto die niet goed loopt.

          Hoi,
          neen hoor, altijd wel een probleempje,
          hij gaat echt als de brandweer, alleen het starten, 2 keer start hij normaal, de volgende keer of de ontsteking niet goed staat…
          heel irritant, niemand weet raad ook de opel garage niet, heeft aan de tech gehangen geeft melding krukassensor en hall-sensor
          allebij vervangen probleem blijft, nja ze kunnen mij ook niet verder helpen zeggen ze zelf.
          kan alleen nog eens een extra massa gaan uitproberen van carroserie naar motor, al zal het dat ook niet zijn.

          op aanraden van Henny Boomkamp mijn lfr veranderd, en ik verzeker dat is kl.te werk met een calibra turbo, niets uitgehaald.

          ben het zo moe geworden, dat ik hem begin mei ga schorsen voor onbepaalde tijd…
          voor de rest is hij gewoon perfect maar Belgie en c20let gaat gewoon niet samen :thumbdown

          #18280506
          kadett4x4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2004

            Heb je al een andere computer geprobeerd?
            nergens geen kabelbreuk of slecht contact?
            Denk ook maar mee.

            groeten.

            #18280507
            Robke1974
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2008

              @kadett4x4 wrote:

              Heb je al een andere computer geprobeerd?
              nergens geen kabelbreuk of slecht contact?
              Denk ook maar mee.

              groeten.

              hey is fijn dat er iemand mee denkt :))

              ja hoor heb een tijdje met originele computer gereden :) heeft niets uitgemaakt.
              Ja kabelbreuk of slecht contact dacht ik ook aan..is moeilijk te controleren als je geen
              schematjes of zo hebt :jerry

              heb vandaag de massa van de bak naar batterij opgeschuurd, en een tijdelijke extra gelegd,
              moet zeggen hij start al zeker 5-6 keer normaal…hoop echt dat het zo blijft dan ben ik van deze
              ergernis al af heheheheh :wors

              #18280508
              anoniem
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ik had bij die van mij toevallig ook de massacontacten op chassis, inspuitgedeelte en de contacten bij de pluspool opgeschuurd maar nog steeds het zelfde, verder heb ik de brandstofdruk gemeten en zit tussen 2,5 en 3 Bar, verder compressie gemeten, 10,5 10 10 en 10 Bar dus dat is ook wel goed
                verder stroboscooplamp op alle bougie kabels gehad en knippert er vrolijk op los
                wat mij wel op valt is dat als hij af slaat de brandstofpomp gewoon door blijft draaien, dit lijkt mij wel gevaarlijk bij een ongeluk, bij mijn CIH stopt de pomp gelijk als de motor af slaat
                Ik krijg wat van dat ding, ik ga der nog mee naar de Opel dealer, als ze daar ook niets vinden gaat ie de laan uit :thumbdown

                ik dacht even het + schakelcontact op de startmotor te controleren, man je komt er niet eens bij, doe mij maar weer een oude vertrouwde CIH, is een stuk gemakkelijker sleutelen

                #18280509
                Robke1974
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 March 2008

                  @Duurt wrote:

                  ik had bij die van mij toevallig ook de massacontacten op chassis, inspuitgedeelte en de contacten bij de pluspool opgeschuurd maar nog steeds het zelfde, verder heb ik de brandstofdruk gemeten en zit tussen 2,5 en 3 Bar, verder compressie gemeten, 10,5 10 10 en 10 Bar dus dat is ook wel goed
                  verder stroboscooplamp op alle bougie kabels gehad en knippert er vrolijk op los
                  wat mij wel op valt is dat als hij af slaat de brandstofpomp gewoon door blijft draaien, dit lijkt mij wel gevaarlijk bij een ongeluk, bij mijn CIH stopt de pomp gelijk als de motor af slaat
                  Ik krijg wat van dat ding, ik ga der nog mee naar de Opel dealer, als ze daar ook niets vinden gaat ie de laan uit :thumbdown

                  ik dacht even het + schakelcontact op de startmotor te controleren, man je komt er niet eens bij, doe mij maar weer een oude vertrouwde CIH, is een stuk gemakkelijker sleutelen

                  Denk bij jou eerder een electronisch probleem zoals een sensor zoals tempsensor…llm…, als de benzine op druk is, is alles ok.
                  de ontsteking heeft er normaal ook niets bij te zien als de hall-sensor goed werk levert.
                  ik weet niet of dat normaal is dat die blijft draaien..zou een relais kunnen zijn wat blijft plakken. maar gaat toch
                  niet de oorzaak zijn van uw probleem.
                  Heb je uw computer al eens uitgewisseld ?

                  #18280510
                  anoniem
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    ik heb vanmorgen de koelvloeistoftemperatuursensor dus die met twee pinnetjes vervangen maar nog steeds het zelfde, het gekke is dat als ik er een vaste weerstand van 5K Ohm op zet in plaats van de 2,8K Ohm wat de sensor op dat moment mat blijft hij stationair wel goed lopen, de nieuwe sensor had echter de zelfde waarden als de oude, hoe lager de temperatuur hoe hoger de weerstand en hoe meer brandstof er dus word ingespoten, mijn motor krijgt dus te weinig brandstof. Ik zag ook een luchttemperatuurvoeler bij de inlaat zitten, misschien dat die verlopen is
                    LMM en computer heb ik hier zo niet liggen, volgens de vorige eigenaar zat er ook een andere chip in met 260 pk maar heeft er altijd goed mee gelopen.

                    hij loopt inmiddels weer goed, was dus wel de LMM, gehaald bij iemand die veel in Calibra Turbo onderdelen doe in Coesfeld, net even over de grens

                    #18280511
                    Robke1974
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 March 2008

                      Bij mij is het probleem ook opgelost :jerry
                      Was een massaprobleem, die van de batterij naar de bak, raar zag er nog goed uit en toch
                      met een extra massa probleem opgelost :jerry rijd weer als nieuw…

                      MAAR nu is hij geschorst en gaat hij de verkoop in :thumbup

                      alle aandacht gaat dan naar mijn 8v tje toch zo leuk om aan te werken als je de Turbo gewend bent :jerry :jerry

                      #18280512
                      anoniem
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        blij dat het probleem weer is opgelost en met ons wilt delen, de Calibra brengt in ieder geval meer op als hij goed loopt ;)
                        de bak is van aluminium en het kabeloog van koper, dan tast het edelste metaal de mindere aan.
                        een Turbo heeft nu eenmaal meer onderhoud en bij een aantal onderdelen is er moeilijker bij te komen maar dat is tegelijk ook weer de uitdaging

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.