Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Krijg varajet 2 niet op lpg goed lopend
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 maart 2020om 13:30 door pieter_opel.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2020 om 08:22 #18373119
Dag allemaal,
Ik heb een Opel rekord d uit bj 1973.
Hier lag voorheen een 1700 motor in maar omdat die versleten was heb ik er een 2.0S motor ingebouwd met het oude spuitstuk van de 1700.
Dat was gewoon het goedkoopste en gewoon simpel want anders moest ik van alles aanpassen en daar had ik toen geen trek in.
De auto heeft vervolgens altijd goed gereden op lpg maar ik moet wel zeggen als ik vol gas reed dan voelde je wel dat hij zich inhield, dat was geen probleem voor mij.
Nu is laatst de 1700 carburateur stuk gegaan en leek het mij een mooie tijd om er dan ook maar gelijk een grotere carburateur op de monteren.
Ik heb een compleet carburateur met spruitstuk en luchtfilter voor een 2.0 gekocht en heb dat er allemaal op gemonteerd en de auto starten meteen dus ik dacht kijk daar heb ik wel mazzel mee maar eenmaal opweg naar de pomp om lpg te tanken liep de auto helemaal niet wat het moest zijn.
De auto liep beroert en stotterde en ik kon maar ong 60km per uur rijden. Hij reed eigenlijk alleen goed met lage toeren, omdat de auto alleen maar op lpg rijd lijkt het me dat ik niks hoef af te stellen aan de carburateur maar ik weet even niet wat ik nu het beste kan gaan doen.
Op dit moment zit er een Varajet 2 op met het lpg mengstuk boven in het luchtfilter.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Groeten Pieter
15 maart 2020 om 08:55 #18373136<p style=”text-align: left;”>Weet je zeker dat hij geen valse lucht krijgt? Alles goed aangedraaid en nieuwe of goede pakkingen gebruikt?</p>
15 maart 2020 om 10:54 #18373138Ik heb gister geprobeert om de carburateur af te stellen en telkens te testen maar ik kwam er niet. Ik had besloten om de carburateur te demonteren en te kijken of ik er iets aan kon zien. Er zitten aan de onderzijde 2 kleppen, 1 van 36mm die goed werkt en de 2de van 46mm zat vast en dat verklaart een hoop van zijn gedrag!
Ik heb nu een revisie set besteld en via internet een verslag over de carburateur uit geprint en ga hem helemaal als nieuw maken zodat alles weer werkt zoals het moet.
Ik denk dat de carburateur al enige tijd heeft stilgelegen en dat het gewoon een revisie nodig heeft.
Kun je eigenlijk zo’n klep (46mm) ook afstellen?
<p style=”text-align: center;”>Met vriendelijke groet,</p>
15 maart 2020 om 21:44 #18373161Nou, aller eerst succes.
punt 1: omdat je een andere carburateur hebt gemonteerd dien je het LPG opnieuw af te stellen. Dit lied ik altijd bij een LPG inbouw station doen.
punt 2: wanneer zijn de bougies vervangen? Ik kan uit ervaring mede delen dat ik ooit te lang met de zelfde bougies heb gereden, dit zorgde er voor dat de motor niet op toeren wou komen.
Punt 3: zou je eens een foto willen posten van het LPG inlaatstuk? Ik heb vroeger op aanraden van het LPG inbouwstation een LPG inlaatstuk gemonteerd tussen de carburateur en het luchtfilter huis.
punt 4: nooit een carburateur op de kop leggen. Dit kan er voor zorgen dat de vlotternaald blijft hangen. wat er voor zorgt dat de benzine niet wordt afgesloten en de motor verzuipt.
21 maart 2020 om 07:47 #18373263Goedenmorge,
inderdaad, het lpg moet ook weer opnieuw worden afgesteld. Ik kreeg hem eerst niet goed lopend omdat de 2de klep niet opende, ik ga het vandaag nog is proberen.
Heb afgelopen week de carburateur helemaal zuiver en alles gangbaar gemaakt maar die 2de klep van 46mm wil heel soms nog klemmen. Nu is mij verteld dat die misschien een klein beetje krom is geraakt als de carburateur ooit een backfire heeft gehad. Ik heb die klep een beetje op het oog die kant op getikt zodat die niet meer klemt maar dat is even afwachten hoe alles reageert als hij loopt.
Ik zal straks even een foto maken van mijn lpg mengstuk. Mijn mengstuk zit boven op de carburateur op mijn luchtfilterhuis geschoeft.
Owja voor ik het vergeet te melden…. deze opel rijd enkel alleen op lpg
De bougies zijn zo oud nog niet omdat ik laatst problemen met de ontsteking had.
21 maart 2020 om 12:32 #18373266Vanmorge weer lekker bezig geweest om het lpg af te stellen en dat zit opzich wel goed. Als ik nu gas geef dan heb ik ook power…
Dit is mijn lpg mengstuk
Nu heb ik wel weer een ander probleem waar ik niet uitkom.
Als de auto stationair loopt, loopt hij lekker maar als ik dan het pedaal bedien dan blijft hij regelmatig hoger in zijn toeren hangen. Als ik dan wat speel met het pedaal zakt het weer naar stationair toeren.
Heel vreemd…
Ik heb nu de shoke helemaal verwijdert incl dat vacuum potje met stang en heb de stelschroef zodanig verzet dat die niets kan raken.
Nog steeds het zelfde probleem…
Wat kan ik nog doen?
22 maart 2020 om 11:45 #18373314Blijft de gaskabel niet hangen?
22 maart 2020 om 13:30 #18373318De gaskabel heb ik zojuist net vervangen omdat ik er een ander inlaat en carburateur erop monteerde.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.