Krassen en steenslag verwijderen voor de grote wasbeurt?

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Krassen en steenslag verwijderen voor de grote wasbeurt?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249320
    Baba
      Lid sinds:
      3 June 2012

      Heren/dames poets en detailing experts,

      even een paar vraagjes. Alle berichten over het reinigen en polijsten en waxen van je auto hebben mijn handjes laten jeuken. Voor het hoe en wat vindt ik de volgende post heel erg verklarend en duidelijk viewtopic.php?f=124&t=156174&hilit=detailing+vectra Dank hiervoor Bartezzz :)

      Ik ben van plan om over enkele weken aan de slag te gaan met meguiars spullen. Ik heb ondertussen op hun website al verschillende producten gevonden welke ik ga bestellen. Voordat ik echter conform de handleiding van Bartezzz aan de slag ga heb ik eerst jullie hulp nodig. Onderstaande foto’s heb ik net gemaakt van enkele kleine schades aan de auto. Kunnen jullie aangeven wat ik hiermee/aan kan doen en met welk(e) product(en) ik dit het beste kan doen?

      Geloof het of niet, maar de vorige eigenaar is het met parkeersensoren gelukt om de bumper nog mooi ergens langs af te schuren… resultaat lekkere kras…

      Klasieke problemen aan de deuren…

      Steenslag op de motorkap.

      Om af te ronden, enkele andere deuren, die in mijn auto geparkeerd zijn :hmmz

      Verder hier en daar nog enkele putjes de foto’s zijn echter de ergste die ik heb gevonden. Ik zal tzt als ik aan de slag ga een verslagje maken. Dit ter lering of den vermaak, die keuze laat ik aan jullie ;).

      Thx alvast voor de hulp!

      Da baba

      #18033958
      usbstick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 February 2012

        de enige goedkope manier is een lakstifje hlen bij de opel dealer en dan alles aantippen,steenslag kan je dan het best opvullen met een tanden stoker (tanden stoker dippen in je lakstift en met het puntje de steenslag opvullen)
        je bumper met de lakstift aantippen maar niet te dik,dat geld ook voor de andere plekjes.
        dan alles heel goed laten drogen en kijkken of er veel overtollige lak op zit,als dat niet zo is zou ik aan de gang gaan met een pollijstmachine om het egaal te maken,zit er iets teveel lak dan even wetsanden met p3000 en dan pollijsten..

        let op.. dit is tijd rovend werk maar uiteindelijk wel de moeite waard.

        gr. arjan

        #18033959
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Meguiar’s gebruik ik ook pracht spul. Maar zulke beschadigingen poest je niet meer wel. Net wat Arjan aangeeft is een goede optie. Lak schade is weg te poesten(machinaal) maar bij jou is ook de verflaag weg

          #18033960
          gertjuh1968
            Lid sinds:
            20 February 2011

            viewtopic.php?f=9&t=154169
            misschien zoek je zoiets ?

            Gert

            #18033961
            Baba
              Lid sinds:
              3 June 2012

              Heren thx voor de info. Ik zal maar eens richting de dealer rijden voor een lakstift… En wat tandenstokers ritselen :) zodra ik de ballen bij elkaar heb en aan de slag ga zal ik wat pics maken. Nogmaals thx :)

              #18033962
              jeroenk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2012

                Partyprikkertjes werken ook,…. Daar koop je er 1000 voor een euro van ofzo :P

                Tandenstokers zijn doorgaans duurder :P

                #18033963
                jeroenk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 February 2012

                  dubbelpost -.-

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.