Koude tocht bij de benen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18413697
    0570
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 December 2011

      Hola!

      Ik heb voor mijn onderneming sinds Juni 2020 een Opel Vivaro L1, BJ 2018. Een tweedehandsje met 27dkm (NAP) op de teller. Omdat het in Juni al aardig warm was hebben we de koude luchtstroom wel gemerkt maar dachten dat het aan de climate control lag.

      Afgelopen winter was af en toe aardig afzien, ongeacht wat voor stand we instellen op de climate control, de koude tocht bij de benen blijft aanwezig. Temperatuur op maximaal, luchtstroom op de benen of juist niet, airco aan of uit, blazer hard of zacht, alles op automatisch. De koude lucht blijft, alleen wanneer ik de hele unit uitzet stopt de koude luchtstroom.

      Na een uurtje in de auto tintelen de voetjes aardig van de kou! Ik overweeg zelfs om een dekentje voor over de benen in de wagen te leggen :-)

      De auto is gekocht zonder garantie omdat de garage waar ik hem kocht op bijna 2uur rijden afstand ligt en het een vrije nieuwe wagen betreft. Er zit vlakbij wel een Opel merkgarage waar ik naartoe kan, maar ik zou daar graag met een beter verhaal aan de balie staan dan een wazig verhaal over koude tocht.

      Wie-o-Wie kent dit fenomeen en wat zou ik er zelf aan kunnen doen?

      #18413732
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Ik zou is kijken of je kachelkleppen wel goed dicht gaan, die de lucht naar je voeten verzorgen.

        Bij de movano/master komt ie nog wel is los van het mechanisme, waardoor je altijd luchtstroom naar je voeten hebt.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.