Koptelefoon alleen op rechterkant

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Koptelefoon alleen op rechterkant

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240958
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Hey iedereen,

      Ik ben in bezit van een Acer Aspire One NAV 50. Deze is bedoeld als netbook voor in de auto aan te sluiten aan de AUX van de radio.

      De netbook werkt bangelijk goed behalve op 1 ding: De line-out! Ik heb de netbook aangesloten op de radio via de line-out (ofwel de koptelefoonfiche) en die geeft door maar enkel langs de linkerzijde van de boxen van de wagen. Heb ook een gewone koptelefoon aangesloten en hierdoor geeft ie ook enkel weer op de linkerkant.

      Nu was mijn vraag hoe ik deze kan laten afspelen zodat de muziek door alle boxen knalt. De instellingen heb ik nagekeken dus volgens mij ligt het echt hardwarematig, het zit in de fiche hoogstwaarschijnlijk. Lossolderen van de print is meer een professional job en om daar geld aan uit te geven kan ik beter een nieuwe kopen. Is er mss een trucje met aluminiumfolie oid?

      Effe wat specs van de netbook:

        Acer Aspire One NAV50
        1 GB RAM
        250 GB HD
        Windows 7 Starter
        Stuurprogramma’s compleet correct geïnstalleerd (volgens hardware info)

      Grtz Seth

      #17913871
      Smithy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2011

        Al eens geprobeerd om de instellingen van de netbook aan te passen zodat de uitgang op mono staat ipv stereo?
        is maar een hersenspinsel hoor, maar zou denk’k mss wel lukken…

        #17913872
        Seth
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 September 2009

          Hoe kan ik dit nakijken?

          #17913873
          Smithy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 August 2011

            afhankelijk van je geluidskaart kun je dit instellen onder configuratiescherm > geluid, maar hangt ook af van welke geluidskaart er inzit.

            nog een andere oplossing : je pakt een audiosplitter, die van 1 minijack naar 2 minijacks gaat, en sluit de juiste dan aan op je radio. hierdoor verlies je wel wat geluidskwaliteit..

            en nog een andere (mss wel de beste, maar niet de goedkoopste) oplossing : een externe geluidskaart in de vorm van een usb-stick

            hopelijk heb je hier iets aan :thumb

            #17913874
            Seth
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 September 2009

              Hey,

              Heb de eerste 2 net geprobeerd. Ik kan mijn geluid wel configureren maar dit blijft volledig hetzelfde. Zelfs als ik al mijn geluid langs rechts laat spelen komt hier amper muziek door. Als ik de stekker uittrek heb ik er wel volledig geluid door.

              Ook bij oplossing 2 kom ik niet tot een goed einde: Het zit dus echt binnenin de aansluiting van de jack.

              Heb nog wat “gespeeld” met de jack en ik krijg soms volledig geluid als ik de jack er niet helemaal induw en naar onder trek.

              Daardoor denk ik dat oplossing 3 de beste oplossing gaat zijn. Ik ga er zo eentje bestellen via internet.

              Keeping u updated ;)

              Seth

              #17913875
              Seth
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 September 2009

                Update: Heb eerst nog een truckje van de foor gebruikt: met aluminiumfolie rond mijn stekker gegaan en die in de jackaansluiting geschoven. Werkt tot nu toe BANGELIJK !

                Mocht dit na een tijdje niet meer gaan ga ik voor de USB-geluidskaart :)

                Grtz Seth

                #17913876
                Roelof
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ik heb nog een zooi USB kaarten (kabels) liggen van headsets, laat maar weten als je er 1 wilt.

                  Maar als ik het zo lees lijkt het een contactprobleem, misschien even wat alcohol of wasbenzine op het plugje doen en even een paar keer erin en eruit steken.

                  #17913877
                  Smithy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 August 2011

                    ok, zal dan inderdaad een slecht contact zijn binnen in de aansluiting…

                    btw, vlug even gegoogled, een usb-geluidskaart is uiteindelijk niet zo een dure oplossing : http://www.allekabels.nl/USB-naar-Audio/4968/1082656/Externe-USB-Geluidskaart-7.1.html

                    #17913878
                    Seth
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 September 2009

                      Hey,

                      Tnx, ik ga deze morgen toch zo een USB-to-audio stick halen want elke keer als je die plug er uit trekt en er terug in steekt duw je dat alupapier gewoon dieper in en niet meer op zijn plaats.

                      Grtz Seth

                      #17913879
                      Roelof
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Wat ik al zei, ik heb hier een stapel van liggen, kan er zo 1 opsturen;

                        Is een simpel ding met een MIC en OUT aansluiting.

                        Overigens als je er een USB hub aan hangt voor muis/keyboard(/video) hoef je hem maar met 1 USB stekker te koppelen

                        #17913880
                        Seth
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 September 2009

                          ah en wat vraag je ervoor? Ik ben wel van België dus verzendkost zal net iets hoger liggen :)

                          #17913881
                          Roelof
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Mij kosten ze niets, en die euro verzendkosten zal mij ook roesten….

                            #17913882
                            Seth
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 September 2009

                              Ik sla niets gratis af behalve vliegen ;) Dan PM ik je even met mijn adres. :thumb

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.