Koppelomvormer opel rekord 1.9n reageer laat met veel te hoog toerental

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Koppelomvormer opel rekord 1.9n reageer laat met veel te hoog toerental

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18544141
    cees63
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 November 2009

      Beste Opelrijders

      Ik heb een opel rekord 1.9n bj 1982 automaat gekocht die 10 jaar stilgestaan heeft

      Het grootste probleem is dat ik telkens automaatolie moet bijvullen om hem te kunnen laten koppelen in voor of achteruit

      Het rare is dat die rode olie in de motor terechtkomt op een of andere manier en het motorpeil verhoogt

      Samenvattend koppelomvormer werkt goed als ik automaatolie telkens bijvul maar dat is maar even en dan gaat het weer het motorblok in

      Wie kan een helpende hand bieden voor dit grote probleem

      Zit er ook over te denken om er een schakelbak van te maken

      Heeft misschien iemand nog een complete set liggen met koppelingspendaal e.d en een goede versnellingbak

      Veel dank alvast voor jullie meedenken

      gr cees

       

      #18544765
      kywieman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2009

        Beste Cees,

        Dat is wel een gek verhaal.

        Gaan de twee olie leidingen van de automaat wel naar de radiateur welke het koelwater van de motor koel?

        Naast de peilstok van de automaat loopt een metalen leiding, waar is deze op aangesloten?

        #18548291
        maeserik1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 May 2015

          Ik las dit even, ik had zelfde probleem.  Op de transmissie zit een modulator die verbonden is met het inlaatspruitstuk, onderdruk regelt het schakelmoment. Bij mij was het membraan in de modulator lek en de motor verbruikte via deze weg automaticolie.  Onderdeeltje is niet duur en vrij gemakkelijk te vervangen.

           

          groetjes

          Erik

          #18548303
          cees63
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 November 2009

            Hoi Erik

            Veel dank voor reactie hetzelfde was bij mij ook het geval heb via Opel Romijn het verhelderende advies gekregen en tevens een module gekregen van hem .hulde aan zulk soort bedrijven die klant echt willen helpen en niet op geld uit zijn

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.