koppelingsprobleem vivaro 2007 (rolstoelbus)

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) koppelingsprobleem vivaro 2007 (rolstoelbus)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370524
    Mape.nl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 December 2019

      Beste allemaal,

      Ik ben de trotse bezitter van een Opel vivaro (rolstoelbus) uit 2007.

      Maandje terug lag mijn koppelingspedaal bij het instappen op de grond.

      Teen er onder en omhoog gehaald en deed het gewoon weer.Dit is een paar keer gebeurd en daarna niet meer, dus de koude maar de schuld gegeven.

      Nu echter begint het schakelen wat moeilijker te gaan ,met name in zijn achteruit..

      Gegoogeld en wat collegaś geïnformeerd en kom op ontluchten uit tot het vervangen van de complete versnellingsbak.

      Heeft iemand nog wat tips om op te letten zodat ik weet wat ik moet bestellen, daar ik uit financieel oogpunt zelf aan het knutselen moet.

      (in mijn jongere jaren zelf ook veel gesleuteld en complete motoren vervangen dus zal dit me ook wel lukken, maar…. moet je wel weten wat je moet doen.)

      Al vast bedankt, Peter.

      #18370538
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Meestal koppelings cilinder in de bak lek, zou ook nog het cilindertje aan het pedaal kunnen zijn( even kijken of hij binnen of buiten nat is)

        Als de cilinder in de bak lek is moet de versnellingsbak eronder uit.

        #18370544
        Mape.nl
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2019

          koppelingscilinder in de bak, kan ik dat zo inspecteren of moet de bak er dan al onder uit.

          Voor vervangen van de cilinder, heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?

          iig bedankt voor de snelle reactie,kruip vanavond gelijk even onder de bus om te kijken of ik iets zie lekken.

           

          #18370545
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Onderbeplating aan de voorkant van de bus(3 boutjes, dopje 10) even los halen dan kan je wel zien of het nat is tussen de motor en bak.

            Is geen speciaal gereedschap nodig, alleen een brug is wel aan te raden, subframe moet er namelijk wel onderuit, is wel even een “klusje”

            #18370796
            Mape.nl
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2019

              Drukgroep, koppelingsplaat,druklager en de twee cilinders vervangen door de garage.

              Kan weer koppelen maar moet pedaal wel helemaal op de grens met trappen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.