Koppelingskabel vervangen Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Koppelingskabel vervangen Corsa B

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357628
    M1tche11
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 April 2018

      Hallo Opel kenners en liefhebbers,

      Gistermiddag heeft de koppelingskabel van mijn geliefde Corsa B (bouwjaar 2000) X12XE het begeven. Met een mooie ‘krak’ zei het kabeltje vaarwel tegen de wereld en viel een afgebroken stuk naast het ingetrokken pedaal neer. Na de auto in veiligheid te hebben gesleept meteen een nieuwe kabel besteld welke vandaag binnen zal komen. Mijn vraag aan jullie is echter of het een makkelijke klus is deze zelf te vervangen? Is er bepaalde gereedschap waar ik aan moet denken? Iemand nog mooie tips of stap voor stap beschrijving hoe ik deze klus het beste kan tackelen? Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en moeite! :applause02:  :applause02:

      #18357631
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Met een beetje geduld is dit goed te doen, met standaard gereedschap. Eerst bij het pedaal loshaken (als ie daar nog vastgehaakt zit), daarna van de koppelingshevel bij de versnellingsbak losnemen en losmaken uit het klemmetje vlakbij de hoofdremcilinder. Dan kun je de kabelmantel uit de bevestigingshaken van de versnellingsbak schuiven en de hele kabel door het schutbord halen en verwijderen, naar buiten toe.

        Montage zou ik beginnen bij vasthaken bij het koppelingspedaal. Volgens mij zit er ook een o-ring bij het schutbord (interieurzijde) die je nog erop moet krijgen. Kan even priegelig zijn. Uiteindelijk de stand van het pedaal zo afstellen dat deze gelijk met of iets hoger staat dan het rempedaal.

        Groet,

        Jasper

        #18357665
        M1tche11
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 April 2018

          Het is gelukt! Velen malen dank voor de beschrijving  :happy02:  :yahoo:

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.