Koppelingskabel Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Koppelingskabel Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255253
    champo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2006

      Dag heren en dames,

      Vorige week reed ik in mijn Corsa en vond dat de koppeling al een tijdje wat zwaar ging en besloot dat ik thuis de kabel even zou gaan smeren. Helaas brak de kabel de eerst volgende keer dat ik de koppeling intrapte en heb toen een nieuwe kabel bij de Brezan gekocht, omdat een kabel bij de Opel 2x zo duur was en dat ook die besteld moest worden. Toen ik de kabel had, ben ik weer naar de auto gegaan en heb deze vervangen wat verder ook geen rocket science is, alleen verbaasde ik mij wel dat het pedaal zelf geen stop heeft. Ik had hem in de motor ruimte gesteld en toen ik naar binnen keek, stond het pedaal een halve meter omhoog, wat mij niet prettig leek. Nu heb ik hem zodanig staan dat hij ongeveer even hoog als het rempedaal staat.

      Maar nu mijn ongenoegen:

      Tijdens het rijden hoor een zachte ratel of tikken. Het is ook niet constant, maar bij een bepaald toerental en ik kan ook niet echt horen of het nu binnen is of in de motor ruimte. Ik heb het rubbertje dat om de buiten kabel zit al in de haak tussen de remleidingen geduwd, maar nog hoor ik die rammel. Als ik het pedaal iets indruk, of met mijn voet omhoog wip, is het geluid weg. Het geluid is erg zacht, maar ik irriteer mij er gewoon aan en vraag mij af of iemand misschien weet wat het kan zijn.

      Groeten
      Eric

      #18104981
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Rubbertje samen met de kabel in de steun doen en dan een tywrap onderhet rubber en 1 om de steun in. Bij mij piepte die kabel, om gek van te worden.

        :jerry Ik koop voortaan alleen nog maar originele opel kabels, al die imitatie zooi gaat zwaar of snel verrot. Plaatselijke brezan kabel gaat zwaar, febi bilstein is gebroken, 1 sachskabel bleef heel de tijd hangen, de andere sachs in de corsa van mn zusje gaat zwaar en gaat plakken als die warm word. Originele is hebben daar een last van gelukkig.

        #18104982
        champo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2006

          De kabel die ik heb gaat echt super licht!! Net of ik in het niets trap. Ook kan de kabel in de haak geen kant op omdat die vast zit door dat rubber :???: :???:

          Morgen maar eens kijken of het stel gedeelte aan de arm vast kan zetten. Misschien dat dat stuk plastic wat rammelt.

          #18104983
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            hoort een Clipje op te zitten normaal..

            meestal geen nood aan de man, heb jaren met zo’n ”losse” kabel gereden in mijn Dettje station

            Willem

            #18104984
            champo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2006

              Bij de bevestiging binnen, of in de motorruimte? Behalve het kopje van de oude kabel, die je bij je pedaal haakt, ben ik verder niets tegengekomen namelijk.

              #18104985
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Motorruimte bij de hevel..

                bij het pedaal word er een veertje in geklikt, die komt er niet zomaar uit.

                Willem

                #18104986
                champo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2006

                  Hmz… Dan moet ik nog maar eens gaan zoeken naar dat veertje. Ik heb namelijk het tonnetje van de kabel erin gehaakt en verder niets. Ook heb ik tot nu toe ook alleen het afgebroken tonnetje van de oude kabel kunnen vinden.

                  Heel erg bedankt voor het delen van je kennis :thumb

                  Groeten
                  Eric

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.