Koppeling Vraag

Forumindex Forums Modellen Corsa Koppeling Vraag

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Woutje_opel
    Deelnemer

Hallo,

Graag zou ik iets meer info willen over de afstelling van een koppeling.
      Nu had ik op de How to gezien hoe je hem moet afstellen, Dit is het probleem niet.
      Maar wil graag weten wanneer je kan merken dat de koppeling slecht begint te worden.

Nu heb ik gehoort dat hij dan ”boven in” moet staan (pedaal stand neem ik aan) dan is hij goed versleten (begreep ik uit het verhaal)

Nu is bij mijn Corsa (B Gsi) het verhaal:

Ik moet hem juist heel diep in trappen voordat hij goed koppelt, niet echt op het eind, maar toch diep.

en vooral met de rechte vertanding van de achter uit, moet ik hem best diep intrappen om geen tandjes te poetsen.

Nu schakelde mijn auto ook best stroef, met een beetje Wd-40 op de schakel stangen is dit soort van weg!

Kan ik mijn pedaal nu nog afstellen zodat het ”pakpunt” van de koppeling meer omhoog komt te liggen?! en niet meer zo diep hoef te trappen?!

Moet ik dan (van achter het stuur gezien) de gaffel van de koppeling naar me toe verstellen, of juist richting de voorbumper!??!

Verder trap ik het pedaal nog soepel in e.d. Geen problemen verder Ook niet gehad.

Ik hoop dat iemand mijn wat duidelijkheid kan verschaffen.

alvast bedankt! Woutje

wim-v6
      Deelnemer

inderdaad je moet m ”strakker” zetten, kan je ook zien, na afstellen staat het pedaal hoger…

Dus stelmoer naar de auto toe draaien.

Willem

Woutje_opel
        Deelnemer

Thnx Willem!!

Komt dit nu gewoon door de slijtage inwendig aan de platen?
          De gaffel moet nu dus een langere slag maken om hem vrij te drukken zeg maar?

Schroef ik hem straks ffies bij!!

Bedankt!!

Woutje

wim-v6
          Deelnemer

ja komt door slijtage.

en de gaffel moet daarop bijgesteld worden, normaal doet de garage dat bij de service beurt, en merk je er niet zoveel van, maar als je zelfs onderhoud doet zal je m zelf af en toe moeten stellen.

willem

Woutje_opel
            Deelnemer

ok dan,

Ik wou zeggen een kleine beurt heeft hij net gehad :P Maar niet door de garage inderdaad.

Weer wat bij geleerd vandaag.

Thnx!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.