Koppeling ontkoppelt niet

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Koppeling ontkoppelt niet

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354337
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Nu hebben ik en mijn sleutel maat (alias de kywieman) al tig monza’s al dan niet succesvol in elkaar gezet, maar nu even een vaag probleem.

      Monza in elkaar gezet, zijn met de laatste dingen bezig.

      Bij stilstand krijg ik de pook van de getrag bak netjes in alle versnellingen, bij draaiende motor met koppeling helemaal ingetrapt totaal niet. Deze bak is werkend onder een monza vandaan gekomen en met hetzelfde materiaal onder de nieuwe monza gezet.

      De hevel van de bak in koppelingshuis zit netjes vast en druklager zit ook op zijn plek. Met koppeling ingetrapt zie je de hevel bijna het aluminium van koppelingshuis aanraken, dus dat zou genoeg moeten zijn om te ontkoppelen.

      Nu ben ik bang dat de plaat verkeerd om tussen vliegwiel en drukgroep zit. Even voor mijn beeld, de uitsparing (verhoging) van de plaat moet toch richting de drukgroep zitten? En passen deze symptonen bij een plaat die verkeerd om zit?

      #18354343
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        De verhoging moet idd richting de drukgroep.

        Dit zou een symptoom kunnen zijn ja, maar als verder alles goed zit kan het niet anders dan dat de plaat verkeerd om zit.

        #18371845
        peter777
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2011

          lang geleden, maar misschien handig voor de volgende: De plaat zat verkeerd om :wacko:

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.