Koppeling Astra K

Forumindex Forums Modellen Astra Koppeling Astra K

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18469991
    GautierJongen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 June 2022

      Hallo allen,

      Augustus 2019 heb ik een Astra K online edition 1.0 aangekocht met verlengde garantie bij Opel Hekkert.
      Wagen aangekocht met 6000 km, inmiddels heeft deze bijna 44.000 kilometer gelopen. Het merendeel hiervan probleemloos.

      Sinds april krijg ik geregeld meldingen in het display: “beperkt vermogen, vermijd gebruik koppeling” melding verdwijnt dan weer snel.
      Melding komt geregeld en af en toe zakt het vermogen iets, of de toeren schommelen.

      22 april auto gebracht voor diagnose. –> storing was niet meer te achterhalen verder niets gevonden.
      Storingen houden aan en komen steeds frequenter, enkele keren geeft de auto aan “Service transmissie”.
      20 mei auto wederom gebracht voor diagnose, –> storing was niet meer te achterhalen verder niets gevonden, voor de zekerheid hebben ze een software update gedaan, (onduidelijk waarvan en konden mij niet overtuigen).

      Auto bleeft steeds frequenter meldingen geven en je begint steeds meer hinder onder het rijden te ondervinden van missend vermogen en wisselend toerental.
      16 juni auto wederom gebracht, diagnose, –> koppeling defect, 1250 euro, mogelijk ook het vliegwiel van 540 euro,
      Valt volgens Opel Hekkert allemaal buiten de garantie, want slijtage onderdeel…  maar uit goedheid willen ze 15% korting geven.

      Dit is voor mij totaal onacceptabel en voel mij als klant behoorlijk in de kou gezet, de eerste twee keer garage bezoek vinden ze niets, en derde keer is het prijs.
      Totaal absurd dat een koppeling het begeeft na slechts 44.000 km, dit is natuurlijk absoluut geen normale levensduur van een koppeling.
      Het internet staat bol van vergelijkbare klachten/garanties/terugroepacties maar Opel Hekkert staat hier niet voor open.

      Iemand tips/ervaringen om dit mogelijk op te lossen of hoe te handelen.

      Alvast bedankt!

       

      #18470107
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        dit is geen normale slijtage, neem contact op met opel Nederland en als dat niks oplevert dan naar een goedkope bosch garage want de prijzen bij opel zijn absurd

        #18470536
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          waarschijnlijk is de koppeling cilinder in de bak lek geweest waardoor de olie op de koppeling plaat is gekomen en daardoor is gaan slippen, heb het al paar keer meegemaakt

          #18470800
          appie53
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 August 2012

            Ik zit met het zelfde probleem. Hebben dit net 2 dagen geleden gerepareerd en al na 1 dag alweer de zelfde storing zoals beschreven. Ik denk dat deze  versnellingsbakken hetzelfde zijn van de eerste uitgave van de Opel Astra bouwjaar zijn van omstreeks 2010 want toen had ik ook al precies dezelfde symptomen en hebben er toen een vernieuwde versnellingsbak onder gezet en toen was het euvel verholpen. Morgenvroeg ga ik weer naar de Opelgarage en vertellen dat het alweer stuk is!!!!!  Afwachten wat nu de bevindingen zijn. Heb zoals de garage verteld coolance van toepassing  is op de versnellingsbak en ik heb ernog een extra verzekering afgesloten van 2 jaar op Auto trust.bv voor dit soort geintjes.

            Dit even als hint

             

            #18470165
            Linaht
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 June 2022

              Thanks for sharing this post. My car seems to be having the same problem. I think i need to go check it [url=https://klondikesolitaire.io]klondike solitaire[/url]

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.