Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › koppakking c20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2015 om 13:49 #17270270
Hoi,
Ik heb een vraag over mijn let ivm de koppakking.
Ik heb de motor op dit moment volledig gedemonteerd voor een revisie.
nu ga ik op originele internals blijven rijden maar enkel met een open uitlaat,grotere ic en een chip op maat.
er komt zowiezo een stalen koppakking op maar zou ik dan van originele dikte nemen of een maatje dikker dat de compressieverhouding wat gaat zakken?Alvast bedankt
Groeten
26 januari 2015 om 19:09 #18270814originele dikte is goed hoor.
Hoe dikker de koppakking des te zwakker is deze..Heb het zelf helaas al mogen ondervinden dat de koppakking van 1,7mm te zwak was (wel met kompressor motor)
26 januari 2015 om 19:18 #18270815Ik dacht om een dikkere koppakking te monteren om zo eventueel een hogere turbo druk te kunnen draaien?
Had namelijk graag 300pk uit de motor gehaald…Is dit mogelijk met enkel een stalen koppakking van originele dikte?
26 januari 2015 om 19:21 #18270816Dat moet makkelijk lukken met een originele koppakking
Heb ik zelf ook mee gereden26 januari 2015 om 19:50 #18270817idd, totaal niet nodig om er een dikkere tussen te zetten.
Mits de software maar goed geschreven is..;)
26 januari 2015 om 20:21 #18270818Ik zou wel ook een setje XE nokkenassen (heb er nog te koop) en verstelbare tandwielen toevoegen aan je setup, dan kan je de 300pk misschien halen met een goede K16.
26 januari 2015 om 20:55 #18270819Ok alvast bedankt.
Waar kan ik best de koppakking kopen en de versterkte bouten voor cilinderkop en alle lagerkappen(krukas,drijfstangen)?
26 januari 2015 om 21:01 #18270820een motorrevisie bedrijf kan meestal ook pakkingen, arp bouten en acl lagers leveren. wel net zo handig ivm. garantie ;)
26 januari 2015 om 21:10 #18270821OMR kan ze iig leveren
http://www.motorenrevisie.com” onclick=”window.open(this.href);return false;29 januari 2015 om 19:42 #18270822Bovenstaande geldt inderdaad, maar dan moet je kop niet (te ver) gevlakt zijn. Anders neemt de compressieverhouding toe, wat weer nadelig is.
29 januari 2015 om 21:25 #18270823Mijn kop is nog niet gevlakt dus des te beter dan! :thumb
31 januari 2015 om 19:56 #18270824ik heb met originele kopakking altijd 315pk gereden
alleen arp drijfstangboutjes, grote ic en nog wat dingetjes,
bij mij is het fout gelopen toen ik een k29/26 turbo
monteerde, en phase 3.5 wou uittesten, van de 2de
keer doortrekken koppakking 5cm deruit gevlogen,
was balen maar ook te verwachten, steekt nu een
dikke stalen 1.7mm tussen maar originele dikte was ook
goed geweest tot 300 pk1 februari 2015 om 09:11 #18270825@Robke1974 wrote:
ik heb met originele kopakking altijd 315pk gereden
alleen arp drijfstangboutjes, grote ic en nog wat dingetjes,
bij mij is het fout gelopen toen ik een k29/26 turbo
monteerde, en phase 3.5 wou uittesten, van de 2de
keer doortrekken koppakking 5cm deruit gevlogen,
was balen maar ook te verwachten, steekt nu een
dikke stalen 1.7mm tussen maar originele dikte was ook
goed geweest tot 300 pkVan waar heb je jouw koppakking?
Grote ic heb ik ook en open downpipe…
10 februari 2015 om 11:54 #18270826@jackyturbo wrote:
@Robke1974 wrote:
ik heb met originele kopakking altijd 315pk gereden
alleen arp drijfstangboutjes, grote ic en nog wat dingetjes,
bij mij is het fout gelopen toen ik een k29/26 turbo
monteerde, en phase 3.5 wou uittesten, van de 2de
keer doortrekken koppakking 5cm deruit gevlogen,
was balen maar ook te verwachten, steekt nu een
dikke stalen 1.7mm tussen maar originele dikte was ook
goed geweest tot 300 pkVan waar heb je jouw koppakking?
Grote ic heb ik ook en open downpipe…
Hoi, Komt vanbij M-Tech vandaan, wel heel duur koste 139 euro ex verzending
maar omdat ik phase 3 blijf rijden was originele dikte ook wel goed geweest kosste trouwens maar 79 dacht ik19 maart 2015 om 18:34 #18270827Heb een stalen Elring liggen voor mijn let. originele dikte, was iets van 3 tientjes kwijt op Ebay..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.