Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Koppakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2009 om 12:51 #17215457
daar mijn motor maar -300km heeft gedraaid is mijn vraag, kan ik de koppakking en kopbouten opnieuw gebruiken? zou jammer zijn als ik dat moet weggooien.
Gr jack
26 december 2009 om 13:08 #17575162Jack, het klinkt lullig maar wat denk je zelf?
De koppakking is dan toch op enige manier “geperst” geweest tussen het blok en de kop en dan
heb je kans op een zwakke plak (na verloop van tijd) en ook die bouten hebben al onder kracht gestaan en hebben dus na herplaatsen niet meer die kracht die je zou willen en kunnen dus zomaar onder (of te slap of te strak) verkeerde krachten vast worden gezet.Je kan ze erin zetten, maar je vergeeft het jezelf nooit als het fout gaat.
Gr,
Aart26 december 2009 om 13:09 #17575163kopbouten zijn Rek bouten, eenmaal vast gezeten is de rek er dus uit…
2 losse koppakkingen kosten ook de kop niet, er hoeft maar een beschadigingetje te zitten, en je kan de boel weer open maken….
zou het bijde van nieuw voorzien..
Willem
26 december 2009 om 13:10 #17575164ik heb weleens gehoord(hang me er niet aan op heren) dat het rekbouten zijn die met een hoekverdraaiing worden aangetrokken.Bij opnieuw gebruiken is die rek eruit, dan zit de bout dus minder vast dan de bedoeling is.(althans dat is mij ooit wijsgemaakt) Als dat idd waar is zou ik het niet doen. Ik zoek me suf maar kan het nergens vinden…
26 december 2009 om 13:12 #17575165nou ik zie dat wim -v6 tegelijk gepost heeft met het antwoord. Het zijn dus idd rekbouten. Hebben ze me een keer niet voorgelogen!!!:D
26 december 2009 om 13:34 #17575166Oké dan is het duidelijk.
Heb zowiezo al nieuw besteld. Bedankt voor de tekst en uitleg.gr jack
26 december 2009 om 23:42 #17575167Wijs besluit Jack, je heb al genoeg ellende gehad met je blok en ik neem aan dat je er ook
wel eens mee wilt rijden zonder na 300 km de kop er weer af te moeten halen.Gr,
Aart27 december 2009 om 08:39 #17575168ja dat zeker zo Aart hoop dat ik na het monteren van de nieuwe koppen
Maar der werd mij buiten het forum om zoveel verteld dat ik door de bomen het bos niet meer zag.
Vandaar dat ik het even vroeg, maar het is duidelijk. bedankt maar weer voor de antwoorden.Gr Jack
27 december 2009 om 09:53 #17575169Mooi man, begrijp dat je dus nieuwe/andere koppen hebt gevonden Jack
Had je nog wat aan die adressen die ik je gegeven had ??
Of heb je ‘t ergens anders vandaan gehaald..Veel succes iig met de opbouw straks weer ! Hoop dat ze snel weer rijd en je fijne kilometers gaat bezorgen.
grt.
27 december 2009 om 10:01 #17575170en het scheelt met de nieuwe bouten het natrekken hoef niet meer te gebeuren en al ook nieuwe kop gevonden er zit een in geleen als je nog geen heb gevonden kijk maar eens hier http://link.marktplaats.nl/307137630 groetjes ton:cool:
27 december 2009 om 11:58 #17575171Die in Geleen daar klopt volgens mij iets niet aan.
Ik heb die zelfde foto gehad van iemand uit het noord Limburg.
En de foto’s die in zijn andere advertentie staan heb ik ook gehad.
Daarbij zouden deze koppen volledig gereviseerd zijn.
Als je tussen de water kanalen in kijkt zie je dat deze nog gewoon ingevreten zijn.Ik heb andere koppen op het oog.
@ Jeroen.
Die site die je me gemaild had heb ik wel op gekeken en een reactie gestuurd moets 1100 hebben met inruil oude motor en 1250 zonder inruil.Gaat opzich nog maar heb nu twee koppen gevonden.
Mijn onderblok is goed. dus daarop ga ik verder.Weet iemand nog een andere manier om een kop te vlakken dan deze weg brengen en het te laten doen?? Aangezien hier de motoren boer dicht heeft en ik eigenlijk de auto tussen kerst en nieuwejaar wil hebben rijden.
Gr Jack
27 december 2009 om 14:20 #17575172Die koppen op de link mag je wel nog een keer vlakken, vertrouw die zwarte vlekken op pasvlakken niet zo…
daarop heeft ie volgens mij aardig gelekt.
Je zal een vlakmachine nodig hebben om de koppen GOED te kunnen vlakken..
willem
27 december 2009 om 19:52 #17575173Kan de beschadiging aan de zuigers kwaad??
Er zitten gaan bramen aan en ook geen scheuren in de zuiger.
Gr Jack
27 december 2009 om 20:25 #17575174Op zich kan het geen kwaad,bij dit soort motorschade’s is het in de praktijk ook niet gebruikelijk dat er veel aan het onderblok word gedaan.
In een heel enkel geval wil het wel is voorkomen dat de zuigerbodem(de bovenkant van de zuiger voor de leken)vervormt waardoor het olieverbruik van een motor kan toenemen.
Ik weet niet bij welk toerental het bij jouw motor fout ging.
Bij lagere toerentallen zal de kracht op de zuigerbodem minder zijn dan bij hoge toerentallen en eventuele vervormingen zullen hier ook van af hangen.Niet om je bang te maken maar het is wel iets waar je in mijn ogen rekening mee wilt houden,
grt Manus.
27 december 2009 om 20:30 #17575175Zat met 120 op de linkerbaan.
Zal niet zoveel in toeren zijn.
Gr Jack
27 december 2009 om 20:49 #17575176Bij de Calibra 2.5 V6 waar ik een motorschade heb opgelapt is het wat wilder gegaan, deze ging omdat de eigenaar terug schakelde naar 1 ipv door naar 3, reed al met 6600 tpm in 2, dus toerental wat de motor heeft gemaakt zou ik niet durven zeggen, meer veel…
De riem stond nog keurig op tijd, alleen de kleppen zagen er niet erg lekker uit:
Zo zagen de zuigerts eruit..
Zelfs kleine hapjes uit de cilindrbussen bovenop de rand waar de cilinderkop op komt., dit kan je zien bij de aller rechtse cilinder links boven in de cilinderbus.
deze motor draait weer heerlijk zonder enig buitensporig olieverbruik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.