koplampen verkeerd??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum koplampen verkeerd??

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348546
    Cartouche1958
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 August 2017

      Na vervangen van de H7 lampen staan mijn lichten ineens teveel naar boven.
      Als je namelijk de lichtregeling motortjes eruit haalt dan zit de reflector unit los??
      Wat kan ik hier aan doen. Kan wel met de draaiknop van de regeling wat doen maar dit is niet afdoende en ook niet de bedoeling.
      Tips? graag.

      Ik ben sinds kort nieuwe hier maar vraag me ook af of mijn kennismaking bericht is door gekomen? :mail:

      #18348574
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, Cartouche1958

        Nope dat is niet goed, heb je op de inkepingen gelet?, dit kan dus maar op een manier, en dat is de juiste.
        Anders komen de lampen inderdaad niet goed te zitten. :good:

        #18348599
        dockedmarc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2011

          [quote quote=18348546]Na vervangen van de H7 lampen staan mijn lichten ineens teveel naar boven.
          Als je namelijk de lichtregeling motortjes eruit haalt dan zit de reflector unit los??
          Wat kan ik hier aan doen. Kan wel met de draaiknop van de regeling wat doen maar dit is niet afdoende en ook niet de bedoeling.
          Tips? graag.

          Ik ben sinds kort nieuwe hier maar vraag me ook af of mijn kennismaking bericht is door gekomen? :mail:

          [/quote]

          de reflector moet los zitten, anders kan hij niet naar boven en beneden als je van binnen uit versteld.

          ik denk persoonlijk dat de stelmotor niet goed in de reflector zit waardoor deze te ver omhoog wordt geduwd.
          even de motor eruit en dan goed in de houder drukken en weer monteren.

          #18348880
          Cartouche1958
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 August 2017

            Computerbug,

            je hebt het over inkepingen???
            Hoe ik ook kijk ik zie ze niet!
            Volgens mij doe ik de motor er goed in maar de ruimte is krap om het goed te zien. Moet de ronde kop van het motortje helemaal in de u vorm zitten?

            Gr.

            #18348881
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Hoi, Cartouche 1958

              Je lamp heeft een ronde fitting en op de foto aan de platte zijde een uitstekend deel, die moet in de inkeping in de koplamp.
              Nu kan het zijn dat u zegt, dat spreekt voor zich!, maar er zijn genoeg mensen die er de lamp er in proppen, en dit nog niet eens weten.

              Wat dockedmarc u uitlegt is ook een optie., verder kan ik,mij niet voor mij halen, maar misschien dat dockedmarc hier op kan antwoorden.

              #18348882
              Cartouche1958
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 August 2017

                Het lijkt mij dat als ik die inderdaad niet goed heb dat ik hem ook niet vast kan zetten.

                En dat lukt juist wel. :cry:

                #18348885
                computerbug
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2011

                  Nou geloof mij, sommige krijgen alles voor elkaar op hun manier.
                  Het is best vervelend zo op afstand te kunnen beoordelen.
                  Maar u klinkt nogal overtuigend, dus zou kunnen dat de optie van dockedmarc open staan.
                  Ik heb zo net even gekeken, bij mij Zafira, maar kan niet echt ontdekken, wat er mis zou kunnen gaan, alhoewel de uitvoering van elkaar kan verschillen natuurlijk.
                  Ik blijf mee lezen, want ik ben best nieuwsgierig :scratch:

                  #18348886
                  Cartouche1958
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 August 2017

                    ik ga als ik weer even tijd heb er weer mee aan de slag en als het me gelukt is laat ik weten wat het euvel was! :bye:

                    #18349685
                    Cartouche1958
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 August 2017

                      voor alle reacties,

                      met behulp van een zaklantaarn en een derde hand zag ik wat het probleem veroorzaakte.
                      De arm van de motor om je verlichting te regelen kwam niet goed in de houder te zitten.
                      Door de achterkant van de lamp vast te houden en de motor te plaatsen kwam hij wel goed te zitten.

                      Dus: probleem verholpen!!!! :bye: :applause02: :happy02:

                      #18349765
                      computerbug
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 April 2011

                        Hoi, Cartouche1958

                        Ik heb over dit topic heen gekeken denk, want ik zie het nu pas :scratch:
                        Hoe simpel kan het soms zijn, prima opgelost!, :happy02: dank u voor de feedback. :good:

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.