koplampen bestellen welke ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum koplampen bestellen welke ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373192
    martinopel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2013

      beste leden

      mijn koplampen zijn niet meer goed nu wil ik andere gaan kopen . mijn vectra heeft bi-xenox afl mee sturende verlichting . ik kan met de serienummer en valeo nummer bij geen een autowebshop een geschikte lamp vinden . weten jullie waarom of is er  een vervanger ervoor .IMG_2808

      #18373194
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Dikke kans dat die er niet zijn imitatie, zijn ook hele dure units om nieuw aan te schaffen.

        Wat is er niet goed aan waardoor je ze wilt vervangen?

        #18373195
        martinopel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 February 2013

          ik weet dat ze zeer duur zijn alleen weet ook niet welke ik moet kiezen via winparts of een ander webshop .

          het probleem is dat ze zeer vervaagd zijn en niet apk door komen . ikzelf ben bij koplampen polijster gegaan die zegt dat het van de binnenkant is (zou het kunnen ?). 2e probleem is dat de houder van de knipperlicht waar de contacten zitten zijn door gebrand in de koplamp zelf , deze heb ik met soldeertin weer goed gemaakt (opgevuld). nu doet die het weer

          #18373198
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Ik denk niet dat ze er zijn imitatie, dus dat je ze gewoonweg niet kan krijgen bij een winparts o.i.d.

            Dan moet je ze of nieuw origineel kopen(als dat al mogelijk is) of 2de hands via onderdelenlijn o.i.d

            Van binnenuit verweren zou goed kunnen zie je vaker, ander ”glas” erop zou kunnen(is het goedkoopst denk) alleen dan zit je nog met je knipperlicht units.

            #18373206
            martinopel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 February 2013

              Weet je zo waar ik die glas kan kopen halen ?

              #18373224
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Dat is ook niet los te koop, dan zul je goedkope nieuwe lampen moeten kopen en dan het ”glas” omzetten.

                #18373231
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  Alstublieft:

                  Links: https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/valeo-043032-koplamp.htm?typeCode=26987

                  Rechts: https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/valeo-043033-koplamp.htm?typeCode=26987

                  Edit:
                  Kleine opmerking erbij: ze komen zonder aanbouwdelen. Dus de computer onder de linker koplamp moet je zelf overzetten, evenals de xenonstarters en de xenonlampen. Wees voorzichting er mee, het plastic waar de schroefjes in gaan is niet heel sterk, dus rustig aan en niet teveel kracht er op zetten.
                  De gloeilampjes zijn er wel allemaal bij. Hoogtestelmotoren zijn ook standaard al ingebouwd.

                  Heb zelf een tijdje terug nog een nieuw setje besteld (non-AFL, wel Valeo), dus vandaar dat ik t weet.

                  #18373268
                  martinopel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 February 2013

                    @McKaamos :toppie:  bedankt gvd die zijn prijzig maarja het is niet anders zal ze maar gaan bestellen .

                    #18373373
                    McKaamos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2009

                      Ja, het is even slikken. Maargoed, vraag het eens bij de dealer… Dan zit je te kijken naar 1800 euro ongeveer, en dan krijg je al korting.
                      Had het zelf ook voor de non-AFL Xenon units. 650 euro voor een setje via een onderdelenhandel, 1500 euro (incl korting) bij de dealer.

                      Nu zal je bij de dealer waarschijnlijk nieuwe xenonstarters, xenonlampen en een computer erbij krijgen (100 euro per lamp, 150 voor een starter, 250 voor een computer), anders kan ik dat enorme verschil ook niet verklaren. Maargoed, die heb je in princiepe niet nodig als het alleen maar gaat om verweerd glas.

                      Anyway, succes :applause02:
                      Zo’n nieuw setje gaat de neus van je auto wel ontzettend opknappen B-)

                       

                      Trouwens, je hebt een zwarte Vec, right? Stoor je je niet ontzettend aan die witte zijknippers? Heb mijne vervangen voor deze: https://nl.aliexpress.com/item/4000416667113.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.3ef07c32Q1lvub&algo_pvid=1db52d07-e180-429e-a55e-88e9e36139d0&algo_expid=1db52d07-e180-429e-a55e-88e9e36139d0-12&btsid=0b0a187b15851230705863280e9540&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

                      Wel even rekening mee houden: ze zijn storingvrij in de zin dat er geen melding op je display komt te staan, maar ze flitsen bij elke keer dat de computer checkt of de lampen werken. Dat kan je oplossen door er een paar condensatortjes paralel overheen te solderen. Gezien je het al had over dat je je knippers had gefixed met solderen, neem ik aan dat je dat wel kan. 1500 tot 2000uF 25volt Elco’s zijn prima, die houden het flitsen tegen.
                      Dat flitsen is schijnbaar afkeur tegenwoordig. Mijne was er op afgekeurd iig. Nieuwe regels ofzo.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.