Koplamp ontluchting

Forumindex Forums Modellen Astra Koplamp ontluchting

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244669
    Dano1.6_8V
      Lid sinds:
      13 May 2010

      Hallo iedereen,

      Ik heb de laatste tijd nogal wat last van een beslagen koplamp. En wel van binnen dus.
      Nou las ik in dit topic viewtopic.php?f=5&t=158731 over een systeem waarbij er slangen vanuit de punt van de koplamp naar de luchtfilterbehuizing gaan en zo de condens eruit gezogen wordt.

      Nou heb ik gezien dat mijn koplampen de “gaatjes” hebben.
      Dus ik kan het er zo op maken.

      Kan iemand misschien vertellen hoe en wat? Dan kan ik daar ook eens mee aan de slag. Dit is echt irritant! Hahahaa!

      Alvast bedankt!

      Groeten,

      Dave

      #17965398
      EppeRRR
        Lid sinds:
        14 March 2005

        Is het geen optie om er een fohn op te zetten? Of komt het telkens weer terug?

        Of misschien juist een gaatje maken zodat er na een stukje rijden met licht aan het vocht eruit kan?

        #17965399
        Dano1.6_8V
          Lid sinds:
          13 May 2010

          De gaatjes zitten er al! Dat zit standaard op de koplamp. Alleen komt het steeds terug!
          En nou las ik dat dat een Astra kwaal schijnt te zijn, maar dat dit met een mod simpel te veranderen is!
          Dan moet je slangetjes trekken naar de luchtfilterbehuizing en dan gebeurd het nooit meer.

          alleen wil ik wel eens zien hoe ik de slangentjes dan moet aansluiten aan de luchtfilterbehuizing. Dan kan ik dat dit weekend al maken!

          #17965400
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            ik trek de rubberen dop gewoon los achter de koplamp.
            maar die mod wil ik ook wel zien ja

            #17965402
            Baas J.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2008

              Dat is toch niet zo moeilijk….

              Ipv die kromme rubbertje zet je dr een slangetje op en dat slangetje steek je door een geboord gaatje in je luchtbak.. thats it.

              Maar denk dat het meer symptoombestrijding is dan een oplossing.

              #17965401
              BlueAstraG
                Lid sinds:
                24 December 2011

                @robert_corsa wrote:

                ik trek de rubberen dop gewoon los achter de koplamp.

                Dit doe ik ook altijd. Laat ik een paar dagen zo, totdat de condens zeker weten weggetrokken is.

                Soms laat ik de auto een poosje stationair lopen met de lichten aan.

                #17965403
                Dano1.6_8V
                  Lid sinds:
                  13 May 2010

                  Ik heb het afgelopen weekend maar eens gedaan!
                  Meteen even gekeken waar de “vocht” vandaan kwam!

                  Blijkt dat er water over de stekkers loopt…. Dus die boel ook maar even veranderd en als het goed is, zal het niet meer voor komen!
                  Nu had ik gisteren wel nog die ouder vocht erin, dus gisteren maar met de fohn aan de gang geweest, maar het had nogal weinig effect. Nu weer de slangen verwijderd en vanmorgen was alles weg, en dat terwijl het toch flink regent!

                  enven kijken hoe zich nu gaat ontwikkelen…..

                  #17965404
                  dion87
                    Lid sinds:
                    22 August 2011

                    ik heb het op de mijnes, de slangen lopen naar de onderste gedeelte van het luchtfilterhuis, dus voor de filter nog.

                    #17965405
                    Dano1.6_8V
                      Lid sinds:
                      13 May 2010

                      @dion87

                      Ah… eens kijken of dat meer zoden aan de dijk zet….

                      Heb ik tenminste weer wat te doen komend weekend! Hahahaha!

                      #17965406
                      dion87
                        Lid sinds:
                        22 August 2011

                        bij mij zat het erop toen ik em kocht, of het echt nut heeft weet ik niet.. ik heb geen condens in me lampen, maar geloof dat het ook niet helemaal goed zit aangesloten.

                        #17965407
                        Dano1.6_8V
                          Lid sinds:
                          13 May 2010

                          Ik zag wel dat het nut had daar de slangen binnen no-time aan de binnenkant besloegen… dus het helpt wel…
                          Alleen denk ik dat ik de slangen momenteel te lang heb, waardoor de condens niet volledig wordt weggezogen en dat als de auto stil staat de condens in de slangen druppels worden en zo dus weer terug lopen….

                          Aankomend weekend maar weer eens aanpassen dus!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.