Kofferbak opent wel electrisch. MAAR sluit niet meer

Forumindex Forums Modellen Grandland X Kofferbak opent wel electrisch. MAAR sluit niet meer

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373788
    Jodokus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 January 2020

      Hij gaat dus wel open maar bij het sluiten geeft hij alleen 2 piepjes en dan gebeurt er niks. Het lijkt wel of hij denkt/vindt dat er iets geblokkeerd is. Ik zie een paar van die stripjes aan de zij kant van het kofferdeksel maar daar is verder niets aan te doen.

      Ik sluit hem dan maar handmatig. Daarna kan ik hem weer electrisch openen en ook weer niet sluiten. Ik probeer hem helemaal open te zetten en dan het knopje op de deksel langer ingedrukt te houden. Dan komen er ook een paar piepjes maar sluiten werkt nog steeds niet.

      Iemand dit bij de hand gehad ? en/of goede tips ? Anders moet ik langs de dealer denk ik.

      #18373790
      Quadrijder2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2015

        Ja ik zou het direct niet weten. Maar ik heb het ook wel eens gehad. En dan stond ik te dicht bij de auto.

        Doet hij het ook als je er een stukje van af staat met de afstandsbediening ?

        #18373794
        Jodokus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 January 2020

          Bedankt voor de tip. Ik snap er verder niks van.

          Ik heb van een afstandje de kofferbak geopend en hij ging ook gewoon weer dicht. Daarna heb ik het nog een keer met de schopsensor en het knopje op het deksel geprobeerd en nu werkt het ineens allemaal weer. Wel vaag.

          #18373795
          HJvE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 April 2018

            Hi,

            Ik heb dit issue met de achterklep gehad en de klep ging op geen enkele meer verder open dan ca. 10 cm.

            De klep moest dan met de hand verder open en weer dicht gedaan worden.

            Hiervoor ben ik bij de dealer geweest en uiteindelijk zijn de cilinders vervangen.

             

            Henk-Jan

            #18373824
            henry dukel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 August 2019

              Hi,

               

              ik had gisteren dezelfde ervaring. Bij mij trad het op toen ik kofferbak een lange tijd geopend had en toen weer wilde sluiten.

              Ik heb m handmatig dichtgedaan (via sleutel werkte het ook niet), daarna werkte de kofferbak weer naar behoren.

              #18374530
              Jodokus
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 January 2020

                Vandaag naar de dealer geweest.

                Voordat ik de dealer ging bellen (eergisteren) heb ik eerst nog even geprobeerd of de klep nog steeds niet sloot. Hij deed het niet.

                Vanmorgen naar de dealer. Eerst nog even proberen JA HOOR gaat hij ineens weer wel dicht. Ongelofelijk.

                Toch naar de dealer gegaan. Ze hebben nieuwe software geladen en de klep opnieuw gekalibreerd zeggen ze. Hij doet het nu weer. Ben benieuwd of hij het blijft doen. Verder een fantastische auto. Geen problemen en rijdt en zit heerlijk

                 

                #18376974
                Jodokus
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 January 2020

                  Na 2 dagen ging de kofferbak weer niet meer dicht. Vrijdag weer bij de dealer geweest. Volgens  de dealer is er iets niet goed aan het slot. Er in nu een nieuw slot besteld. Deze gaan ze binnenkort vervangen. Wordt vervolgd.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.