Koelwater temperatuursensor

Forumindex Forums Techniek Cih Koelwater temperatuursensor

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353030
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Wie van de wijze mannen op dit forum kan mij vertellen wat de waardes moeten zijn wat de weerstand betreft van de temperatuursensor bovenin het

      thermostaathuis van mijn 2.2E?:mail: Die dus met het stekkerblokje met twee draden.:bye:

      Heb het idee dat ie zo maar wat doorgeeft aan de computer en dat daarom het gasmengsel niet juist is.

      Ik kan dit alleen niet controleren als ik geen waardes weet die ik eventueel zou moeten meten.

      Over de de sensor zelf meet ik i.i.g. wel 12 Volt. Dat zal dan ook wel kloppen bij dit oude systeem t.o.v. de moderne sensoren met 5 Volt.

      #18353034
      hinterachse
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 January 2012

        20180220_205937[460]

        De witte stekker rechts van het thermostaathuis, die met de twee witte draden uit het rubber, dat is de sensor die ik bedoel.

        #18353037
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          Vaak heeft de stekker al de kleur van de sensor.

          weerstandswaardes weet ik zo niet, maar met een nieuwe sensor heb je vergelijkingsmateriaal. En die dingen kosten de kop niet.

          vaak als een sensor defect is, geeft deze de maximale waarde door.

           

          vervangen en uitsluiten.

           

          kijk ook eens naar je luchtmassa meter

           

          #18353053
          hinterachse
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2012

            Lmm is ook vervangen, maakt geen reet uit.

            Maar om alles maar meteen te vervangen waar je een vraag bij hebt, vind ik geen optie. Dan kun je alles wel op voorraad leggen en blindelings vervangen. Ik ga liever uit van kennis om iets te kunnen checken.

            Net zoals je een thermostaat kunt testen moet er gegarandeerd ook ergens een datasheet zijn met een evt. afgebeelde curve. Waar je bepaalde waardes hebt bij bepaalde temperaturen. En dat, is kennis.B-)

            #18353056
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              beter zoeken..   :-)

              senator-monza.de
              senatorman.de

              #18353059
              hinterachse
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 January 2012

                Heb ik net gedaan, hè. De sensor heeft een NTC-karakteristiek. Als je dat ding dus langzaam warm maakt moet de weerstand langzaam teruglopen.

                Bij koude begint ie dus met een relatieve hoge weerstand.

                Oh ja, en het schijnt dezelfde te zijn als van een Astra F 2.0 GSI!

                En ik ben nog verder zoekende………:yes:

                #18353060
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  195051110100 OEN nummer van de sensor, betreft een zwart exemplaar.

                  7472015 art. nummer Brezan

                  1338452  General Motor / Vauxhall / Opel art nummer

                  0 graden = 4,8 – 6,6 K Ohm
                  20 graden = 2.2 – 2.8K Ohm
                  40 graden = 1 – 1,4 K Ohm
                  80 graden = 0.27 – 0.38 K Ohm

                  waardes zijn van een 30E motor met L-Jetronic besturingsysteem.
                  volgens art nr brezan site, is deze sensor ook passend voor de 2.2e 2.5 e  de c30ne en de 30E motor

                  succes

                  #18353061
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    en inderdaad de c20xe kwam ook voor in het rijtje met passende voortuigen

                    :good:

                    we komen er wel  :-)

                    #18353063
                    hinterachse
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 January 2012

                      Goedendag zeg! :dank-u: Dat is, met wat ik bedoel, kennis! Goed bezig, jij!:applause01:

                      Ik zag bij de gebruikelijke onderdeelboeren op het net ook idd zwarte exemplaren, ja.

                      Maarreh, ik neem je lijstje met waardes over en ga eens meten. Bedankt man.

                      #18353072
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        Gegevens van je Lmmeter zijn op boven genoemde sites ook te vinden, enkel betreft het een 30e, durf zo niet te zeggen of de te meten waardes gelijk zijn.

                         

                        bij bmw werden veelal de zelfde lmmeters toegepast, mogelijk zoekt dat makkelijker met het bosch nummer

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.