koelvloeistofleiding opel signum1.8xer met lpg

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum koelvloeistofleiding opel signum1.8xer met lpg

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369943
    AMCA
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 November 2019

      Beste leden,

      even voorstellen, ben 46 jaar oud en van Genk, rijdt al heel mijn leven Opel.

      Heb vaak deze site geraadpleegd en vindt het best handig, dus ben ik ook maar lid geworden :good: ,

      Ik hou van klussen en vooral brainstormen over problemen doe ik heel graag.

      Nu het volgende aan de hand, heb een signum 2007 1.8xer op lpg met 290dkm, onlangs ontdekt dat er koelvloeistof lekte en opgemerkt dat de kachelleidingen en alles wat erna hangt tot aan de verdamper en terug helemaal verduurt waren.

      Ben begonnen met alles te vervangen , inclusief verdamper, pijpjes braken zo af,

      so far so good, nu merk ik dat koelvloeistof terug het vatje in gaat via de onderste leiding, naar mijn weten moet dat via de bovenste leiding op het vat.

      voor de rest loopt het perfect , zelfs beter dan voren.

      layout is als volgt – van thermostaat (bovenste leiding) naar T-stuk en dan naar ingang kachtel, van T-stuk naar verdamper via temp voeler

      van uitgang kachel naar 2de T-stuk en van T-stuk enerzijds naar thermostaat(onderste leiding) en anderzijds naar retour(??) verdamper

      verdamper is een landi renzo lse 98-LI 02,

      Kan iemand mij vertellen wat er mis is??

      Dank bij voorbaat

      grtz AMCA

       

      #18370053
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004
        #18370114
        AMCA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 November 2019

          Thanks

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.