Koelvloeistof vervangen Corsa C Y17DTL

Forumindex Forums Modellen Corsa Koelvloeistof vervangen Corsa C Y17DTL

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262083
    xladage
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2008

      Ik wil morgen de koelvloeistof vervangen van de Corsa. Het expansievat bevat wat troep, en de boel stinkt. Er is niet bekend hoe lang geleden de boel vervangen is, dus gewoon er uit met dat spul.
      ik wil gewoon de aftapplug losgooien, de boel leeg laten lopen en daarna weer vullen.
      Nu begreep ik dat er nog een liter of 2 in het blok achter kan blijven op deze manier, oude en nieuwe vloeistof zal dus deels vermengen.

      As we speak zit er gelig-oranje kleur koelvloeistof in, beetje ondefinieerbaar. Ik heb geen idee wat dit voor spul is. Misschien is er ooit water bijgegooid en is het een tikje roestig oid.
      Ik had uitgezocht dat ik G12 (bijv Kroon SP12) er in kan gooien, dit is longlife endie is roze.
      Kan ik de boel leeg laten lopen en die er in gooien? Zonder mengproblemen?
      Of moet ik dan nog doorspoelen / flushen oid?
      Heb je verder nog advies voor bepaalde type kvs?

      Thanx!!!

      #18194758
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        het beste is, zeker met OUDE!! vervuilde koelvloeistof om het geheelte spoelen, er zijn middelen voor, maar een tijdje met een opgeloste vaatwas tablet erin rijden, wil al veel doen losweken..

        Vloeistof aftappen, en systeem op verschillende punten spoelen is het beste, pak bijvoorbeeld kachelradiateur apart mee, en deze doorspoelen tegen de stroomrichting in, radiateur LOS spoelen, en motor los spoelen.

        Ik heb de Corsa-TD laatst ook ontdaan van zijn ouwe meuk, en GOED uitgespoeld, rede was een verstopte koelradiateur, deze is dus ook vervangen..

        Ik raad aan te vullen met G12 of G12+ Bijde Roze, (dat moet de jouwe ook zijn, maar door de leeftijd ondefinieerbaar geworden).

        Dit is het Resultaat na het 2 maar bijvoegen van koelsysteem reiniger, en 1x vaatwastablet, Goed spoelen en Schoonmaken van het tankje, en Vullen met G12 koelvloeistof bij mijn Isuzu Dieseltje:

        Willem

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.