Koelvloeistof probleem insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Koelvloeistof probleem insignia

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18384961
    Guido VM
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 August 2020

      0ACBBC99-641C-42A9-B0E4-BB810FA3F810Beste Opel strijders,

      sinds enkele dagen moet ik regelmatig mijn koelvloeistof bijvullen. Hij is dan niet geheel leeg, maar krijg steeds een melding en vul hem dan bij tot aan de streep.

      Nu heb ik wel opgemerkt dat (zie foto) een gedeelte steeds nat is, ook na het afgedroogd te hebben.

      wie kan mij vertellen wat dit zou kunnen zijn en wat een garage mij hiervoor ongeveer gaat vragen. Zoals je kunt lezen weet ik niet veel van auto’s, maar wil hem wel graag rijdende houden.
       

      #18384982
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Welke motor zit er in?
        Zo te zien een 1.4 turbo, bijvoorbeeld A14NET ?

        Gr,

        The Duke

        #18384996
        Guido VM
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 August 2020

          Klopt 1.4

          #18385002
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            Zwak punt is die kunststof behuizing die tegen je blok geschroefd zit. Waarschijnlijk als je goed kijkt, terwijl auto op temperatuur is (en er dus veel druk op het systeem zit) en je het dan droog maakt, zie je het wel lekken langs een scheurtje onderaan het pijpje dat je hebt omcirkeld.

            Ook even goed kijken naar het slangetje wat daarop zit, want die verbinding wil ook nog wel eens gaar worden en ook je koelvloeistofvaatje wil onder invloed van zonlicht wel eens wat scheuren gaan vertonen.

            Als je deze 3 dingen vernieuwd, zou het weer in orde moeten zijn, durf zo niet te zeggen wat dit zou kosten, maar je kan je Opel garage altijd vooraf vragen wat het kost dit te vervangen.
            Als je zelf aan de knutsel wilt, kun je hier de onderdeelnummers opzoeken https://opel.7zap.com/en/car/g09/f/0/

            Gr,
            The Duke

            #18385006
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              die huisjes gaan  idd vaak lekken, wij vervangen dan het huisje en de slang die bovenop zit, heb ze bij mij astra ook vervangen

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.