Koelvloeistof peilen melding Zafira B Z16xer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Koelvloeistof peilen melding Zafira B Z16xer

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Zafira-B16V
    Deelnemer

Beste forumleden,

Mijn Zafira B uit 2008 geeft sinds kort de melding koelvloeistof peilen. Uiteraard eerst dat gecontroleerd en er zat genoeg in, voor de zekerheid iets boven koud bijgevuld zoals in het boekje vermeld staat.

Echter blijft hij de melding geven, ik heb op dit forum al e.e.a gelezen en aan de hand daarvan de sensor in het expansievaatje vervangen dit leek 2 dagen goed maar helaas de melding is terug. Nu verdenk ik zelf eigenlijk het vaatje zelf en dan met name de dobber/magneet die er als goed is in zit. Zijn er mensen die dit herkennen of misschien zelf ook gehad hebben? Of moet ik het toch ergens anders zoeken.

Alvast bedankt!

Michael Derks

(ps. ik was al lid van dit forum en heb mezelf als eens voorgesteld maar krijg mijn account (zafira-b16) niet meer aan de gang dus heb ik een nieuwe aangemaakt)

Riesje69
      Deelnemer

Hoi Michael,

het zou kunnen zijn dat er een vlottertje in je reservoir zit welke niet meer op en neer gaat door ouderdom.
        Dat was althans bij mij aan de hand in mijn Astra J.

Ik hoop dat dit het is.

Een reservoir zijn de kosten niet.

Succes ermee.

Zafira-B16V
        Deelnemer

Dus bij de Astra J komt het ook voor, grote kans dus dat het zo is. Ik ga het even proberen na de vakantie de kosten zijn het inderdaad niet.

bedankt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.