Koelvloeistof lekkage, oorzaak? LPG auto

Forumindex Forums Modellen Corsa Koelvloeistof lekkage, oorzaak? LPG auto

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362060
    LPGCorsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 November 2018

      Hallo

      Ik had al paar weken last van lekkage rechts voor van de auto.

      Paar dagen terug heb ik de slangen en het koelvloeistof reservoir vervangen maar toen ik eronder was zag ik ook iets raars met het gassysteem zoals jullie in de video kunnen zien, er komt beetje water uit maar ben niet zeker of het daardoor is of zou de lekkage een combinatie kunnen zijn van water van het LPG systeem en koelvloeistof?

      Mijn vraag is naar de ervaren LPG rijders wat ze denken nadat ze naar de video hebben gekeken? Zoals jullie zien staat het ook direct onder het koelsysteem
      https://www.youtube.com/watch?v=gg7IrD_3mKY

      Overigen na het vervangen van de slangen en koelvloeistof reservoir heb ik nog steeds erg veel last van lekkende koelvloeistof ik heb voor de zekerheid paar afbeeldingen toegevoegd.

      Het gaat om een corsa 1.2 2010 model met LPG installatie van Landi tot nu toe ongeveer 45 duizend km gereden met de LPG installatie

      #18362074
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Je LPG systeem is ook in je koelvloeistofsysteem verwerkt.

        Op de eerste foto zie je rechts onderin je LPG verdamper, deze wordt gekoeld / verwarmd door koelvloeistof. Deze slangen zouden niet mogen lekken.

        Bij mijn beide LPG installaties is het koelvloeistof verbruik ook iets hoger dan zonder, maar niet zo dat het vat continu leeg is.

        Dus goed je slangen van je gassysteem controleren op  lekkages.

        #18362342
        LPGCorsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 November 2018

          [quote quote=18362074]Je LPG systeem is ook in je koelvloeistofsysteem verwerkt. Op de eerste foto zie je rechts onderin je LPG verdamper, deze wordt gekoeld / verwarmd door koelvloeistof. Deze slangen zouden niet mogen lekken. Bij mijn beide LPG installaties is het koelvloeistof verbruik ook iets hoger dan zonder, maar niet zo dat het vat continu leeg is. Dus goed je slangen van je gassysteem controleren op lekkages.[/quote]

          Hallo, sorry voor mijn late antwoord, het probleem is nog steeds niet opgelost, zoals je op de foto ziet komen de koelvloeistofdruppels van boven naar beneden waardoor ik het sterk vindt dat er een probleem is met de verdamper want op LPG schakelt hij probleemloos (momenteel)

          Wel heb ik het gevoel (ben er helemaal niet zeker over, we zullen het zien in de komende dagen) dat mijn auto nu LPG en benzine tegelijk verbruikt terwijl hij de benzine enkel bij het opstarten zou moeten gebruiken, ik had voor mijn laatste tankbeurt gemerkt dat mijn auto meer km’s aflegde op LPG.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.