Koelvin draait continu

Forumindex Forums Modellen Astra Koelvin draait continu

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372091
    SaschaP
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2020

      <p style=”text-align: center;”>Goedendag,</p>
      Ik ben nieuw op het forum. Ben 44 en kom uit Noord Holland, sinds begin Januari in het bezit van een Opel Astra G 2.2 Cabrio uit 2002. Daarnaast nog een Opel Astra F 1.6 Cabrio uit 1998.

       

      Nu de vraag, mijn beide koelvinnen blijven draaien. Zodra ik de sleutel omdraai loeien ze gelijk. En het lampje van koelstoring brand de hele tijd. Tempratuursensor en de koelmodule/computer zijn vervangen.

      Alleen is het probleem er nog steeds.

      Volgens mij al best lopen spitten op het forum, alleen ik kom er niet meer uit. Misschien dat tussen alle experts hier er iemand is die een oplossing weet.

      Alvast bedankt.

       

       

      #18372118
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Krijg je op het dashboard wel een normale temperatuur te zien tijdens het rijden? Iets tussen de 85 en 95 graden?

        In de vraagbaak staat dat het inschakelen van de ventilateurmotoren en hun toerentallen niet alleen door de koelvloeistoftemperatuur wordt bepaald, maar ook door de systeemdruk van de airco. De vorige eigenaar van het boek heeft dat onderstreept, dus wie weet is het belangrijk. Heb je airco?

        Verder zou je kunnen kijken of de relais (meervoud?) van de ventilateurmotoren niet blijven plakken. Al vermoed ik dat dat niet het probleem is, omdat je op je dashboard ook een storingslampje hebt.

        Wat je ook nog kan doen is proberen om foutcodes uit te lezen door middel van de paperclipmethode.

        #18372119
        SaschaP
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2020

          Ik heb normale temp. Op de meter.

          Er zit inderdaad airco op, die schijnt goed te zijn.

          Voor zover ik begreep heb je geen extra relais als je een koelmodule/computet hebt.

          En paperclip methode??? Kan je uit leggen wat daar mee bedoeld word?

          #18372120
          Koffie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2019

            Ah, verder zou ik helaas niks kunnen bedenken.

            Hoe je foutcodes uitleest zonder scanner staat in onderstaande twee links beschreven. Ik lees net dat het niet bij alle motorvarianten mogelijk is.

            [HOW-TO] – Vectra-B – Uitlezen Vectra-B paperclip methode

            foutcode ontdekken met paperclip

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.