koeling probleem 1.7td corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa koeling probleem 1.7td corsa b

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #18219962
    freek corsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 December 2004

      en de sensor, heb daar al een andere voor geprobeerd?

      #18219963
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        De sensor voor et metertje bedoel je?

        Nog niet vervangen nee, maar zal ik morgen eens doen.

        #18219964
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Van de week bezig geweest bij de Tempsensoren, Draadje van die voor het Voorgloeikastje bleek gebroken, gloeit nu met warme motor niet meer 6 minuten na.

          Die van de Meter zit er pal naast, zit onder de buis van de Turbo naar het inlaat, en kan je goed bij als je de dikke slang ernaast weg haalt.

          Heb een nieuwe Temperaturen update, ben in DLD geweest, waar ik langere stukken hard heb kunnen rijden, dit alles met de Veel te korte F17WR 3,74, en Open uitlaat.
          Roetschroef 2/3e omwenteling ingedraait.

          Alles tot 100km/u: 89graden
          120km/u Constant: 90 graden
          130km/u constant: 90 a 91 graden
          140km/u constant: 91 a 92 graden
          150km/u constant: 92 a 93 graden
          160km/u constant: 93 a 94 graden
          170km/u constant: 94 a 95 graden
          Toppen 203km/u (navi / 5500 toeren): 100graden, gaat niet veel verder omhoog

          Willem

          #18219965
          sjoerdie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 September 2005

            Ik heb 140 kunnen rijden op vakantie, bergop moest ik de kachel vol open zetten.

            De gemiddelde temperatuur was 96 graden.

            Ik ga van de week nog eens kijken wat ie doet zonder dakkoffer en 4 personen+ bagage.

            Zal toch een stuk beter moeten zijn.

            #18219966
            freek corsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2004

              Inmiddels heb ik een 3,55 eindoverbrenging en een 0,707 5e versnelling.
              Ook ben ik van een 165-50-15 band overgegaan naar een 175-65-15 band, hierdoor rij ik nu ongeveer 3000 rpm bij 130 km/h navigatie.

              De temperatuur is helemaal geen probleem bij mijn auto.

              De volgende stap is de uitlaat diameter vergroten :thumb

              #18219967
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                die bak is eigenlijk nog aan de korte kant dan.

                Ben op zoek naar een f17 wr 3,55 v.1 van een astra-g-eco4, maar die zijn schaars, die heeft een nog langere bak verhoudingen.

                Zou dan 2600 toeren moeten draaien bij 120km/u

                Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

                #18219968
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Trouwens eens een Vraag, he, is er een optie doormiddel van Codes te ontdekken welke een 0,707 5 heeft.

                  Mocht ik er niet aan de ECO4 bak kunnen komen, zat ik ook met deze optie in mijn hooft, misschien dan zelfs met een F13 3,35 bak.

                  Willem

                  #18219969
                  sjoerdie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 September 2005

                    de f13 3,35 lijkt me ook een hele schaarse bak hoor.

                    maar ik heb nog steeds isseus met de koeling.

                    nu het buiten 21 graden is, kan ik op de snelweg net 140 rijden, hoger dan loopt ie over de 100 graden.

                    Ik snap er echt geen jota van.

                    ik ga er denk ik een electrisch hulp-pompje van een omega tussenzetten, kijkne of dat helpt.

                    het is me ook niet duidelijk wat het veroorzaakt, wordt het blok gewoon zo warm, heeft de pomp te weinig capaciteit, of heeft de radiateur teweinig capaciteit?

                    als ie de 100 graden aantikt, en ik doe de motorkap open, komt er nauwelijks warmte van het blok af.

                    als ik dat bij de astra met c18xe doe, dan krijg ik me een lel warmte om de oren

                    #18219970
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Effe op dat “koeling probleem ” inhaken….Persoonlijk stel ik vast dat veel auto’s (van gelijk welk merk) in dit bedje ziek zijn. Blijkbaar wordt het koelsysteem erg “krap” bemeten….kosten besparend voor de constructeurs?

                      Alles voldoet wel…maar het is verdomd nipt!!! Je kan natuurlijk ook een vergrote (sterkere) radiator plaatsen en eventueel een extra fan (doet wonderen in geval van…).

                      #18219971
                      sjoerdie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 September 2005

                        als je met 150-160 over de weg raast, doet die fan niks meer extra.

                        en er zit een nieuwe radiateur in, de diesel variant is de grootste van de corsa’s.

                        ik denk dus dat de opbrengst van de pomp te weinig is.

                        aangezien ik toendertijd zelfs de corsa 3.0 v6 gewoon koel kon houden met een gsi radiateur

                        #18219972
                        fernando93
                          Lid sinds:
                          18 January 2014

                          mijne zit ook altijd minimaal op 90. Maar dat is ook zobeetje de min tempratuur op de meter. Met stukje 140. Max 95. Maar valt wel mee lijkt me. Zolang een auto maar niet boven de 100 Komt kan er in een rit van 2 uur weinig mis gaan naar mij ervaring als was dat geen opel.

                          #18219973
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Vandaag met de lichte huifkar erachter geen probleem, heb m vol op zijn klot
                            e gegeven, max 95graden, bij 120 op de snelweg met de kar erachter 93graden.

                            160 met de korte bak met 20 graden is ook rond de 94graden.

                            Je hebt wel al een nieuwe waterpomp en radiateur??

                            Vorige week met topsnelheid proberen en toch wel een stukkie 200 gereden, dan klimt ze naar de 100, niet erover geweest, over de 100 graden.

                            Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

                            #18219974
                            sjoerdie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 September 2005

                              Ja nieuwe pomp, thermostaat en radiateur.

                              #18219975
                              freek corsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 December 2004

                                Ik zal het nog een keer zeggen:

                                De temperatuur sensor of het klokje in de auto of het draadje ertussenin werkt niet goed.

                                Zoals je zelf beschrijft komt er nauwelijks hitte onder de kap vandaan.

                                Controle methode: meet met bijvoorbeeld een laser temperatuur meter de temperatuur van je blok en van de radiateur, als die niet in grofe lijnen overeen komt met je temperatuur klokje in de auto, dan weet je het zeker.

                                Hoe warm is de motor als de koelfan aan slaat?

                                #18219976
                                sjoerdie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 September 2005

                                  De fan slaat bij 100 graden ongeveer aan.

                                  Dus daarom vermoed ik dus niet dat het klokje, bedrading, of sensor stuk is.

                                  Een tijd terug toevallig een corsa b x12xe gehad met een kapot metertje, verder in al die jaren nog nooit van gehoord of gezien.

                                  Als de temp oploopt, dan wordt ook de lucht uit de ventilatie warmer.

                                  Ik heb voordat ik op vakantie ging zelfs een stuk uit de bumper gezaagd voor meer rijwind koeling.

                                  Wordt een beetje ziek van die schijtdiesel zo. :argue

                                  Dat ik op 2 bar druk rijd heeft er ook niets mee te maken, als ik em naar 1 bar doe dan is het hetzelfde.

                                  #18219977
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    2 bar haal ik niet eens met de Regelaar helemaal open, als ik de roetstop zo draai dat de motor 1150 toeren stationair draait, dan haal ik net de 1,7bar, nu draait ie 975 en haal de 1,5bar, iets terug geschroefd naar 1,3bar.

                                    0-100, goed onder de 9 teller
                                    top 203km/u
                                    gem. verbruik 1 op17,6
                                    Bij lang end op top tikt ie net de 100 graden aan, bij 170 km/u (4600+ toeren) Constant niet over de 95graden heen
                                    Koelvin slaat in bij 94 graden
                                    Motor 2x geflushed voor het plaatsen van de nieuwe radiateur
                                    Kachel word loeiheet

                                    Verder geen grote problemen met de koeling.

                                    Er moet bij jouw diesel iets niet goed zijn dan.

                                    heb bij mij ook de radiateurschakelaar vervangen, maar dat mag niet baten bij snelwegritten.

                                    Die van mijn zwager word ook zo warm trouwens, een 1997 B2 1.5 Turbo Diesel, zit ook zo op de 100 graden.

                                    #18219978
                                    sjoerdie
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 September 2005

                                      Vandaag nog effe gecheckt, fan slaat aan bij 97-98 graden.

                                      Stationair komt ie niet bij de 100.

                                      Wel vind ik dat de fan niet echt hard blaast, is het een 2 standen fan?

                                      Omdat er net als bij een Astra, zoon weerstandblok gemonteerd zit.

                                      #18219979
                                      sjoerdie
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 September 2005

                                        Als ik morgen nog tijd over heb dan haal ik eens de thermostaat eruit, en kijken wat ie dan doet.

                                        #18219980
                                        freek corsa
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 December 2004

                                          Welke lucht temperatuur blaas je de motor in?

                                          Had je er een interkoeler op?

                                          Ik rij zonder interkoeler, gaat prima bij mij met 1,1 bar

                                          #18219981
                                          sjoerdie
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 September 2005

                                            Ik rij met intercooler, die van de vectra b.

                                            Maar Freek, dan heb jij niks gedaan aan je turbodruk ofwel?

                                            Bij mij is 1 bar de standaard druk namelijk.

                                            #18219982
                                            freek corsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 December 2004

                                              misschien is mijn turbo versleten? 500.000 km oud king:

                                              origineel doet hij 0,9 bar.

                                              #18219983
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                0,7bar is de standaard druk.

                                                Beetje iiverig metertje denk ik, vandaar dat ie ook 2,2bar haalt op de meter.

                                                Bij 3 corsa td,s als een astra tds hetzelfde gemeten met gelijke en verschillende meters.

                                                Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

                                                #18219984
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  Mijn Turbo is in ieder geval nog zo strak als een Maagdelijk Schoolmeisje van 16, Zeer weinig smeermeuk op en in de Turbo en Slangen, 0,0 speling op de As.

                                                  Ben vandaag een F13WR 3,55 met 0,707 5e versnelling gemonteerd.
                                                  en ja hoor, Temperatuur nog lager op hogere snelheden.

                                                  Bij 160km/u op de Cruise bleef ie op 92 a 93 graden hangen (bij 4000 toeren).

                                                  Willem

                                                  #18219985
                                                  sjoerdie
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 September 2005

                                                    waar heb jij mijn 2.2 bar gelezen??

                                                    2 bar is mijn piekdruk, zakt dan ietsje terug naar +/- 1.8bar.

                                                    en als je turbo geen speling heeft dan klopt er iets niet, deze hoort ietsje speling te hebben.

                                                    maar ik heb ook een goede turbo erop zitten, amper olieaanslag in de slangen.
                                                    en dat terwijl mijn turbo toch iets harder moet werken als die van jou (geen wastegate aansturing)

                                                    en je vergeet dat ik een 1.7 heb, en geen 1.5
                                                    die turbo is een slagje groter

                                                    #18219986
                                                    wim-v6
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2005

                                                      Geen voelbare speling in ieder geval, net als de garret gt20 die ik in handen had van de week.

                                                      Vind 13km/l nogal fors, daar ik iemand ken die zuiniger met deze combinatie reed.

                                                      Ook was dat ding retesnel.
                                                      Draaide rond de 1,6bar volgens mij.

                                                      Op de testbank heeft de mijne meer vermogen en koppel met iets teruggedraaide turbodruk.

                                                      93 wiel pk’s en 191,6nm koppel

                                                      Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.