Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › koeling probleem 1.7td corsa b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2014 om 13:33 #17264333
Ik rij met een corsa b 1.7td.
Nu is het zo dat als ik 140 rijd, de temperatuur oploopt naar 94-95graden.
Bij harder nog harder rijden, loopt ie steeds verder op.
Nu weet ik dat de diesels wat lastiger koelen, maar is hier iets tegen te doen?Er komt volgende week een nieuwe waterpomp opmoet ik ook een nieuwe radiateur halen?
Ik ga half maart op wintersport, 4 man in de auto groot skikoffer op et dak.
En ik wil gewoon met 140 daarheen rijden, maar hoe het nu is Zal ie te heet worden.
Iemand zelfde problemen gehad?
24 februari 2014 om 13:38 #18219939Uhm, diesel of niet, de temperatuur hoort gewoon net iets boven 90 te staan. Zo’n beetje 92/93 graden.
Kijk ns ff of er prut in je koelvloeistof zit. If so, goed spoelen en nieuwe KVS er in.
Met de waterpomp ook meteen ff een thermostaatje erbij doen. Kan nooit kwaad.
En kijk eens wat er gebeurt als je m stationair laat draaien. Als de temperatuur oploopt en de ventilator slaat niet aan, dan mag je waarschijnlijk aan een nieuwe thermoschakelaar in de radiator.24 februari 2014 om 13:44 #18219940Blok hangt er pas in.
Nieuwe Kvs zit erin, en systeem heb ik gespoeld.
Met gewoon normaal rijden blijft ie netjes 90-91graden.
Fan slaat ook gewoon aan.
24 februari 2014 om 14:03 #18219941Er zit een warmtewisselaar op die de olie koelt.
Misschien helpt het om de olie via een olie koeler te koelen i.p.v. via een warmte wisselaar.Extra info: De turbo koelt ook met koelvloeistof.
24 februari 2014 om 15:44 #18219942Freek,
Heb jij geen problemen met de koeling dan?
Die warmtewisselaar heb ik zien Zitten inderdaad.
Oliekoeler heb ik nog wel liggen, dus dat zou ik eens kunnen bekijken.24 februari 2014 om 16:27 #18219938Mijn 1.5 td word ook warmer bij hogere snelheden.
Tot 100 a 120 blijft ie mooi op 89 a 90, bij 120 zo rond de 91 a 92, bij 140 a 150 rond de 94 a 95, langere tijd volle pot resulteerd in 100graden.Dit met nieuwe WP en radiateur, koelsysteem meermaals geflushed.
Radiateur vervangen is zowiezo raadzaam bij deze Corsa diesels, deze zitten vaker verstopt dan dat ze goed doorstromen
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
24 februari 2014 om 18:25 #18219943Dat probleem heb ik ook bij mn kadett.
dacht dat het aan de bumper lag. Deze heeft maar een paar luchtsleuven. Weinig rijwind op de koeler.
motor komt uit een astra.
wordt alleen warmer bij hogere snelheden.24 februari 2014 om 20:39 #18219944@sjoerdie wrote:
Freek,
Heb jij geen problemen met de koeling dan?
Die warmtewisselaar heb ik zien Zitten inderdaad.
Oliekoeler heb ik nog wel liggen, dus dat zou ik eens kunnen bekijken.Op welke auto doel je nu?
De 1.7 TD corsa A had een 1.2 benzine radiateur, hiermee kon ik lange tijd 160 km/h rijden, dat was de grens. daar boven werd hij te heet.
De 1.5 TD corsa B heeft een nieuwe originele diesel radiateur, hiermee kan ik lange tijd 150 rijden zonder problemen.
Als ik de versnellingsbak heb aangepast dan hoop ik 170 te kunnen rijden zonder problemen.24 februari 2014 om 21:51 #18219945Mijne gaat op topsnelheid ( rond de 190km/u) niet over de 100 heen, hij blijft daar hangen
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
24 februari 2014 om 22:02 #18219946Welke versnellingsbak gebruik je?
24 februari 2014 om 22:09 #18219947Nog een originele w3,74.
Ik zoek een f13w3,35 of f17w3,55 v.1
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
24 februari 2014 om 22:28 #18219948@freek,
ik doel op je huidige b corsa.Maar er is dus niet echt een oplossing voor, ze hebben het allemaal.
Ik heb dezelfde temperaturen als jij, maar kan het geen kwaad als ie 95graden blijft een uur of 3-4 aaneen?
Ik zit er ook aan te denken om de bumper open te zagen(nu ook beetje gedaan voor de intercooler, en is toch beschadigt).
Waterpomp wordt zowiezo nog vervangen, thermostaat doe ik dan ook meteen.
Radiateur Zal ik eens kijken wat die kosten, en dan evt ook vervangen.
De bak vervang ik ook nog, nu f13 w374, wordt f18(+ met een beetje geluk) w357.
25 februari 2014 om 12:17 #18219949Heb er geen problemen mee gehad, zelfs niet met langere enden 160km/u
Heb geen intercooler in de weg hangen trouwens
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
3 maart 2014 om 22:26 #18219950We hebben de Diesel nu vorzien van een Open uitlaatsysteem vanaf de Downpipe tot achteraan, minimale binnendiameter is 55mm.
Nu heb ik met de nodige testkilometers geconstateerd dat de motortemperatuur hierdoor knap lager blijft ondanks de Turbo bij een gelijke snelheid evenveel of zelfs iets meer druk geeft.
Temperatuur bij 130 a 140 ligt nu op 91 max 92graden, terwijl dat toch wel regelmatig rond de 94 a 95graden hing bij deze snelheden.
Ook hoef ik het gas flink minder diep in te trappen voor eenzelfde snelheid.Willem
6 maart 2014 om 21:15 #18219951Ik kan nu lange tijd 160 km/h rijden zonder temperatuur problemen.
Ik hoop dit weekend de versnellingsbak aan te kunnen passen.
@wim, ik moet de uitlaat ook maar ff aanpakken6 maart 2014 om 22:05 #18219952Ik heb een groep a vanaf kat eronder zitten. Wel met midden en einddemper.
Kat is leeg.
Ik moet even nog een keer een nieuwe downpipe maken in dikkere diameter tot de middendemper.
En dan misschien de middendemper er maar onderuit halen.
Nieuwe koppeling en andere versnellingsbak en waterpomp ga ik komende week erin bouwen.
9 maart 2014 om 20:37 #18219953Ik heb er nu ook een 1.7 TD in zitten, net de eerste 250 km test gereden :thumb
Nu met 3,55 final drive king:
bij 170 nog geen temperatuur problemen.
10 maart 2014 om 18:52 #18219954Ik vermoed mijn thermostaat.
Morgen pomp en thermostaat vervangen.
En koppeling en bak….en gloeibougies, en de gaskabel :jerry
Als de temp dan nog niet goed is, dan de radiateur nog.
En dan moet het goed zijn, anders zet ik de zaag in de bumper.
Nu met dakkoffer en 4 man erin, 120 Max, dan 95-96 graden.
Tikje harder resulteert na een km of 10 dat ie de 100 aantikt.
12 maart 2014 om 22:20 #18219955Nieuwe radiateur, thermostaat en pomp.
Temperatuur is nog hetzelfde.
Beetje moedeloos wordt ik hiervan.
Dan maar de zaag in de bumper, geen zin in pech onderweg naar wintersport komende week.
12 maart 2014 om 22:30 #18219956is de sensor wel goed?
12 maart 2014 om 22:33 #18219957@sjoerdie wrote:
Nieuwe radiateur, thermostaat en pomp.
Temperatuur is nog hetzelfde.
Beetje moedeloos wordt ik hiervan.
Dan maar de zaag in de bumper, geen zin in pech onderweg naar wintersport komende week.
Standaard veel te korte F13WR 3,74 bak, Constant 160 165 is temperatuur op 92graden met de Open pijp, Was knap 96 a 97 graden.
Kurk in zijn Reet heeft ie dus ECHT een hekel an.Willem
13 maart 2014 om 06:02 #18219958Zit een w3.55 bak achter.
Heb een relatief open pijp.
Kat is leeg, en dan na kat wordt et groep a, met midden en einddemper.
Roetschroef heb ik weer een beetje teruggedraaid, miss dat dat zou helpen. Maar ook niet.
Sensor is goed, dan slaat wel aan bij de 100ergens(precies wet ik niet, niet opgelet toen ik in de file stond)
13 maart 2014 om 06:47 #18219959Kan het zijn dat er slangen verkeerd zijn aangesloten?
Of dat er ergens lucht in het systeem zit?Ik probeer de overgebleven mogelijkheden te benoemen.
13 maart 2014 om 07:05 #18219960Hij blijft tot de 100-110 gewoon netjes op temperatuur.
Slangen zijn goed aangesloten, de enige die je kunt omdraaien is van dr kachel, en dat maakt nieteens uit hoe om ze zitten.
Lucht zou kunnen, maar dan moet er ergens een gigantische luchtbel zitten.
Niet onmogelijk, maar lijkt me sterk
13 maart 2014 om 07:06 #18219961Kan toch niet dat puur een dakkoffer op et dak hiervoor zorgt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.