Knoppen middenconsole verwijderen Corsa B.

Forumindex Forums Modellen Corsa Knoppen middenconsole verwijderen Corsa B.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237818
    rinus de boer
      Lid sinds:
      2 July 2004

      Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik de knoppen van de verwarming/ventilatie op de middenconsole eraf bij de Corsa B? Het lampje, dat aangeeft dat de achterruitverwarming aanstaat, als je de knop uittrekt, is kaduuk en die wil ik dus vervangen. En voordat ik stomweg begin te trekken aan die knoppen…..

      #17880420
      mantarobin
        Lid sinds:
        4 July 2008

        Deze kun je er inderdaad stomweg aftrekken, een goede nuk is voldoende;)

        #17880421
        Erwin1987
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 September 2009

          Die van de achterruit moet je uittrekken en dan zit aan de onderkant een inkeping voor een schroevendraaier.

          Erwin

          #17880422
          rinus de boer
            Lid sinds:
            2 July 2004

            Ok, thanks !!

            #17880419
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              @mantarobin wrote:

              Deze kun je er inderdaad stomweg aftrekken, een goede nuk is voldoende;)

              Dat moet je dus niet doen!!!

              http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=36

              Op deze staat precies hoe het werkt. king:

              #17880417
              rinus de boer
                Lid sinds:
                2 July 2004

                @Corsa_GSi wrote:

                @mantarobin wrote:

                Deze kun je er inderdaad stomweg aftrekken, een goede nuk is voldoende;)

                Dat moet je dus niet doen!!!

                http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=36

                Op deze staat precies hoe het werkt. king:

                Heb ik ook niet gedaan, hoor. Als er iets is dat breekbaar is, dan zijn het wel dashboard dingen. Toen ik net mijn Monza had, heb ik ook zo’n beetje alle lampjes vervangen. Alleen is het dashboard van de Monza allemaal opgebouwd uit kleinere delen, die je er zo uit kan halen. Dus dat is allemaal vrij makkelijk bereikbaar.

                Ik heb nog een andere mooie handleiding gevonden hier, hoe je de middenconsole moet demonteren. Hopelijk gaat het met deze handleidingen lukken.

                Welke soort lampjes zitten er eigenlijk in het dashboard van een Corsa?

                #17880418
                Erwin1987
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 September 2009

                  http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Onderaan staat wat je nodig hebt.

                  Erwin

                  #18463216
                  Mex
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 September 2015

                    Fast forward 11 jaar later en ik zit met exact hetzelfde probleem als topic starter. De how-to linkjes die in deze thread staan zijn zoals verwacht niet meer geldig. Heeft iemand anders nog een handleiding over hoe ik de aanjager/achteruitverwarming knop/unit kan vervangen. Die knop kreeg ik er wel af, maar dan..

                    EDIT: Ik wil deze vervangen met knop van een andere Corsa waar het lampje het wel van doet. Of moet ik het ergens anders zoeken, zekeringen of iets dergelijks?

                    Hoor het graag :)

                    Mex

                    #18463444
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      FF uit me hoofd….

                      middenconsole uitbouwen

                      1. verwijder je radio inclusief inbouwframe
                      2. schroeven in ventilatie openingen los maken (zet ventilatie dicht).
                      3. TID verwijderen
                      4. knopje van recirculatieschuif eraf halen (los trekken)
                      5. Draaiknoppen zonder airco linker en rechter gewoon lostrekken, middelste uit trekken en met schroevendraaitje los klikken.
                      Heb je airco dan moet je de linker op dezelfde manier doen als de rechter.
                      6. Asbak open doen en 2 schroeven los draaien.
                      7. Als het goed is, dan kan je nu het gehele middenpaneel omhoog halen.

                      Sommige hebben het lampje in de knop wat niet te vervangen is, bij sommige kan je het lampje wel vervangen.
                      De verlichting achter instellingen is een bracket met daarin 3 vervangbare lampjes.

                      Suc6!

                      P.S. Die handleiding op het oude CorsaTuningClub website heb ik ooit gemaakt, maar dat is ook al een 20 jaar geleden. :whistle:

                      #18466581
                      Mex
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 September 2015

                        @Corsa_GSi ik zie je bericht nu pas want ik kreeg er geen email notificatie van.

                        Thanks voor het stappenplan, ik ga het deze week even proberen.

                        Ter info nog: Ik heb airco dus je toevoeging bij stap 5 is voor mij van toepassing. Donor Corsa is uit ’99 en de ontvangst Corsa is uit 2000 – ik begreep dat modellen van na ’97/’98 een ander systeem hebben dan pre ’97, ik denk dat daar je toevoeging onder stap 7 op van toepassing is(?)

                        Mex

                         

                        #18466700
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Goede vraag, maar ik heb een 1996-er, dus of en hoe het in de latere facelift anders zit dat durf ik je niet te zeggen.

                          Sowieso zijn dit de series bij de B:

                          1993 – 1995
                          1996
                          1997 – 2000

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.