Knipperlicht relais LED

Forumindex Forums Modellen Corsa Knipperlicht relais LED

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18404879
    EmilCorsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 January 2021

      Hi allemaal,

      Ik heb een corsa c uit 2001. Ik heb momenteel led achterlichten en voorlichten. Om het snelle knipperen tegen te gaan moest ik een weerstandje plaatsen. Dit werkt. Nu ga ik ook LED dimlicht + knipperlichten er in zitten. Moet ik dan opnieuw weerstandjes plaatsen? Of is het dan verstandiger om gewoon een LED knipperlicht relais er in te zetten. Zoja, welke moet ik dan precies hebben?

      Ik vroeg mij ook af welke fitting de knipperlichten hebben aan de zijkant. Is dit T10 of T20?

      Alvast bedankt :)

      #18404912
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Om te kijken of het voor je knipperlicht nodig is om een weerstand te plaatsen, kan je het knipperlampje uit de voorlamp draaien. Knipperen de lampjes achter / opzij nu sneller dan eerst, dan is een weerstand of ander knipperrelais nodig.

        Als je met led-dimlicht aan de gang gaat heb je twee opties om het enigszins netjes te doen. Je kan de complete koplampeenheden vervangen door eenheden die voor led bedoeld zijn of je kan led-projectors plaatsen. Plaats liever geen losse led-lampjes in de originele reflectoren, dat geeft een matig lichtbeeld. Dat uit zich voornamelijk in het verblinden van tegenliggers. De reflector (of projector) moet altijd bedoeld zijn voor de lampjes die je erin plaatst.

        #18404914
        EmilCorsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 January 2021

          Bedankt voor je reactie koffie.

          Dat is een goed idee om er eerst een bolletje uit te draaien. Ik heb al koplampen met lenzen er in. Dus geen reflector. Dit moet dus wel goed komen. Weet je toevallig welke fitting ik nodig heb voor de zijkant?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.